EU261/04 - Samletråd Forsinkelse - Kompensasjon - Erfaringer og spørsmål

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av sexten, 13. april 2015.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,122
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan kom du i kontakt med en voksen i SAS?
    Jeg har en sak hvor svarene er bare vås?

2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,136
    Bonuspoeng:
    183
    Kan man få komp om flyet blir kansellert fredag kveld, og man får nytt fly lørdags morgen.? Er vel drøye 11 timer forsinka da…

3. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,568
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Så lenge det ikke er været som er problemet. Er det teknisk, ja definitivt.

4. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,197
    Bonuspoeng:
    183
    Vurder å lag ny sak, har funket for meg noen ganger

5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,122
    Bonuspoeng:
    293
    Til diamantmail eller claim?

6. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,197
    Bonuspoeng:
    183
    Ny claim

7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,136
    Bonuspoeng:
    183
    Det var været som var offisiell grunn, men flyet sto i BGO i over 5 timer uten å prøve og komme seg noe sted, så jeg har mine tvil… Men å overbevise kundeservice om det, er en annen sak

8. Duxton

Duxton EBG - SIXT Diamond

Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Hva er riktig kompensasjon for en 3t+ forsinket flight fra AMS-LIM?

9. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,912
    Bonuspoeng:
    293
  10. Korsvoll

Korsvoll Nytt Medlem

Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    13
    Fikk overraskende nok ingen problemer med EU261 hos LH etter forsinkelse til Delhi. Ankomst gate 3:56, men dørene ikke åpnet før 04:02 forsinket. Under 4 timer gir jo kun krav på 50%, så hadde forberedt meg på å måtte krangle litt her da det er når dørene åpnes som er tidspunktet man skal bruke. Heldigvis ingen problemer utenom at de krevde bankkonto i samme land som bostedsadresse, så Revolut var ikke godkjent konto for utbetaling. 2x600 EUR utbetalt under en uke etter at saken ble opprettet :)

EndreD, Preference and jgroneng like this.
  11. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,218
    Bonuspoeng:
    183
    TK *A booking: OSL-FRA-IST-KTM (LH, TK)
    TK har flytta IST-KTM til ein dag før, booka meg om til denne avgangen. Så den delen er OK, men OSL til IST er ikkje OK.
    Diskuterte med kundeservice, sa eg burde sjekke med TK. Joda, TK såg ut som kunne booke meg om til OSL-IST, men feilmelding i siste trinn, både app & nettside. Ringte TK, fekk beskjed at grunnen er at dei ikkje kan røre booking gjort av andre.
    Det er forsåvidt sant, men dei har jo booka meg om IST-KTM, her hadde det nok gått fint om ikkje LH var i loopen.

Tilbake til kundeservice, veldig serviceinnstilt. Kan fortsatt søke på A* inventory finner via BRU men waitlisted. Eg prøvar meg på EU261 men får beskjed at dei kun kan booke om på andre bonusbilettar. No er som venta BRU-IST kansellert.
    Men kva skal eg sei til kunderservice når eg ringer til veka? Er det saker ein kan henvise til?
    Ser jo alternativ i skyteam via HAN & ICN men det blir da litt av ei melketrute samt så nektar eg dobbel poengpris…..

Diamantservice har no veldig imøtekommande & dyktige ansatte.
    Kva bør eg gjere her?

12. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,549
    Bonuspoeng:
    113
    Ved IRROPS legger de til en kode ved ombooking som heter 'invoulantary rebooking' eller noe i den duren. Da kjører de gjennom endringen uten nytt trekk av poeng og skatter og avgifter.
    Jeg ville foreslått ruten du har funnet med VN/KE?(?). Det er gode muligheter for at de kjører den gjennom til nåværende pris siden du ikke er skyld i endringen. På samme måte vil de beholde prisen til 140,000 som var India-sonen, selv om det nå er 165,000 poeng for reiser til KTM.

13. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,218
    Bonuspoeng:
    183
    Takk!
    Da prøvar eg på det, spørsmålet er jo om dei klarer den ruta. Med tanke på at det er litt vanskelig med leg for leg. Men dei kan jo legge på tilslutnings fly i kvar ende…

14. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,549
    Bonuspoeng:
    113
    Merk at det er ikke vanskelig med leg for leg, men SAS velger å være vanskelige med leg for leg.
    Min erfaring er at de er rundere i kantene ved ombooking pga IRROPS, i det minste da vi var i *A.

snus_mumrikken liker dette

Del denne siden