Jeg liker å utnytte 261/04 ved å gjøre strategiske
"Sjakk-bookinger"
En
Sjakk-booking er en måte å booke på som gjør at jeg spekulerer i at flyselskapet skal bomme på en trang transit, slik at det blir helt umulig for flyselskapet å få meg til destinasjon uten at jeg minst blir 3-4 timer+ forsinket frem. I en slik situasjon kan jeg kreve kompensasjon etter 261/04, ja faktisk tjene penger på at de gikk i fella mi, og få EBB-poengene på kjøpet
Jeg har ofte dradd dette trikset her både med SAS og Norwegian, og det funker som hakka møkk
Sist ett flyselskap gikk i fella mi var nå på søndag. Da var jeg på vei hjem fra Venezia, og skulle fly
"VCE - CPH - OSL - KRS". Transit CPH på 2 timer, og 45 min, så grei og trygg transit der. Transit på OSL var bare 45 min
Flyet fra CPH ble 50 min forsinket, slik at jeg ikke rakk flyet til KRS som skulle gå kl 16:00
---> Neste fly til KRS gikk 20:10, noe som akkurat er for sent for SAS. De gikk i fella jeg hadde lagt for dem. Uansett hvordan SAS prøvde å løse dette problemet var det helt umulig for dem å få meg til destinasjon KRS før 20:10, altså 4 timer og 10 minutter forsinket, og med det så tjente jeg 400 Euro på den
Best er det når jeg greier å finne flyginger der jeg får minimum tid i to både i CPH og OSL slik at sjansen for en SAS går i fella med påfølgende forsinkelse blir størst mulig
Vis alt...