EU261/04 - Samletråd Forsinkelse - Kompensasjon - Erfaringer og spørsmål

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av sexten, 13. april 2015.

  1. artman

    artman Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Ja. Så fikk refundert pengene da der senere flyet gikk via OSL.
     
  2. lundt

    lundt Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    110
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk kompensasjon fornuft ved å sende inn på skjemaet til Sas. Tok 2 dager før jeg fikk svar.
     
  3. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Håper på et et kjapt svar og beklager på forhånd hvis dette ikke var helt "innafor" når det gjelder å starte en ny tråd. Sitter i Tromsø og venter på et fly til Oslo som er to timer forsinket (Norwegian) Mister flyet til London i kveld og er booket om til et fly i morgen tidlig. Bør jeg bare ordne meg et hotell nå mens jeg venter og stole på at det blir refundert eller vente til jeg kommer på Gardermoen (blir ca halv tolv) og satse på at folka til Norwegian der fikser det?

    Hvis jeg skal bestille selv hvilken pris er akseptabel? Hun på kundeservice klarte på sin ikke imponerende norsk å mumle noe at det ikke kunne være et altfor dyrt hotell..
     
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,167
    Likes mottatt:
    9,359
    Bonuspoeng:
    183
    DY skranke i Tromsø? Ring kundeservice og ta opp samtalen.

    Jeg ville booket radisson på flyplassen right away. Standard rom med frokost.
     
  5. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Ingen hjelp å få her i Tromsø. Takk for råd. Koster 2000 natta. Norwegian vil ikke i etterkant hevde at det er for dyrt og være vanskelige?
     
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,167
    Likes mottatt:
    9,359
    Bonuspoeng:
    183
    Hva koster Park Inn da?
     
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,167
    Likes mottatt:
    9,359
    Bonuspoeng:
    183
    Regner med du har gjennomgående billett med DY?
     
  8. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    2000 der også. Det har jeg ja.
     
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,167
    Likes mottatt:
    9,359
    Bonuspoeng:
    183
    Foreslår at du tar screenshot av andre priser.

    I ditt tilfelle ville jeg bestilt Radisson.
     
  10. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    men de har plikt til å ordne meg et hotell hvis jeg venter til jeg kommer dit?
     
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,167
    Likes mottatt:
    9,359
    Bonuspoeng:
    183
  12. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Da venter jeg til jeg kommer dit tror jeg. takk så mye for hjelpa Milehigh
     
  13. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,146
    Likes mottatt:
    3,568
    Bonuspoeng:
    113
  14. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,146
    Likes mottatt:
    3,568
    Bonuspoeng:
    113
    Og gå på forsinkelser over natta :)
     
  15. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Sjekk evt reiseforsikringen. Mulig noe å hente der?
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,233
    Likes mottatt:
    33,784
    Bonuspoeng:
    293
    Få høre hvordan det gikk.
     
    Kvalvaag and Kalsnes like this.
  17. Rune

    Rune Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg krangler med SAS om dagen. Caset er følgende:
    16.1 mister jeg min connection på CPH grunnet forsinket fly fra OSL. Jeg har 45 min på connection og skal videre til HAM med ankomst 0850. 0605 er vi klare til avgang, men crew sier at 3 pax er no-show og har innsjekket bagasje. De møter ikke og bagasje losses av. Først kl 0640 er vi klare, og grunnet vanskelig vær denne dagen blir vi bak i kø på de-ice etc. Vi lander 0810 i CPH, men mitt fly videre gikk på tid kl 0800.
    Jeg bookes om og kommer 6 t senere enn planlagt.

    SAS påstår at dette ikke dekkes av EU 261 som skal gi 250 euro. De påstår at dette er en ekstraordinær omstendighet og begrunner dette av sikkerhetshensyn. Ergo er ikke jeg berettiget til komp og SAS slipper å dekke dette.

    Er dette korrekt?
     
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,269
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Edit: så nå at også vær var involvert, det er stort sett ekstraordinær (selv om vi egentlig er vant til dårlig vær i Norge). Utfordringen for oss forbruker er situasjoner hvor flere ting er skyld i forsinkelsen, da vil selskapet vektlegge det ekstraordinære.

    Du har krav på erstatning. No-show er en rimelig ordinær hendelse for et flyselskap og defor ikke ekstraordinær.

    Står litt her:

    https://www.bottonline.co.uk/flight-delay-compensation/claim-guides/what-are-extraordinary-circumstances

    (Dette er et selskap som driver EU261, men denne saken skal du fint klare selv :) )
     
  19. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

    Har 700 flyvninger siste 3 årene men har aldri benyttet meg av rettigheter ved forsinkelse (sendt inn klage osv).

    Mange har sagt til meg at de har tjent flere tusen på forsinket flyvninger, men er det så lett som man skal ha det til? Kom over dette på Forbrukerrådet.

    Flyet til Ålesund skulle avgårde 13:00 men vi er fortsatt ombord og ikke tatt av (15:09). SK1320. Ser det er 250 euro ved 2 timer forsinkelse.

    Hvordan går vi frem? :cool:
     

    Attached Files:

  20. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,422
    Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden