Moderatorer kan gjerne flytte tråden om den hører hjemme et annet sted.
Hadde dobbeltsenga med SQ first fra AKL-SIN i dag. Innkommet fly var forsinket med 2.5 time, dette fikk vi beskjed om før vi hadde dratt til flyplassen. Nok om det.
Vi fikk bordet og flyet var på vei bortover rullebanen for å lette. Halveis i takeoff var det plutselig knallhard bremsing! (Aldri opplevd før). Flyet gikk gikk etter ca 1 time tilbake til gate..
Her måtte bremser kjøles ned med vifter og flyet toppes med drivstoff. Dette tok et par timer.
Så etter ca 5.5 time etter opprinnelig rutetid kom vi oss avgårde fra AKL.
Dette gjorde at vi ikke rakk vårt SQ F SIN - CPH. Hadde 3 timers transitt opprinnelig.
Min mistanke om at det da kun ble biz med neste SQ SIN- CPH ser ut til å stemme. Av 4 seter i F var kun 1 ledig, men dersom 1pax i F ikke dukket opp, skulle vi få dette setet+ det ledige.
Om ikke det ble noe ledig, har vi foreløpig fått bulkhead midtseter i biz.
Samt potensielt 2x voucher for oppgradering til senere, som plaster på såret.
1. Noen som vet om denne voucheren kun kan brukes fra Biz til F? Og om den kan videreselges?
2. Antar jeg har krav på 2x600 euro i kompensasjon for 24 timers forsinkelse? Eller vil dette være avhengig av årsaken til at flyet plutselig bremset opp under take off?
Noen som har erfaring med SQ og kompensasjon? Hvor land tid det tar og om man evt. kan velge noe annet enn penger?
Bør være bra for at jeg velger bort knappe 12.000kr da.
Uansett, SQ leverte knall service her.
ALT var i boks når vi landet, og de hadde kontroll på videre fly fra CPH til KRS.
Som første passasjerer av flyet, gikk det jo kun ca 10min fra vi gikk av flyet til vi var på hotellet.
Crown Plaza Airport hotell ligger på flyplassen og er virkelig superfint. Voucher på frokost, lunsj og middag er i boks. Og vi har rommet til utsjekk kl 22. (Flyet går 23.50).
Konklusjon: Dersom det blir:
- Fremdeles tilgang på Private Room.
- 2x upgrade voucher
- 2x600 Euro
- Hotell med alle 3 måltider dekket
- Hel bonusdag i Singapore.
Så er faktisk dette helt OK
Vis alt...