Hadde en case med SAS etter hjemreise fra påskeferie med familien (2 voksne, 1 barn, 1 infant) hvor vårt fly fra OSL til SVG ble kansellert. Vi takset til rullebanen og tilbake til gate pga problemer med bremsene.
Vi ble da ganske raskt flyttet til neste avgang, som også var noe forsinket, og vi endte opp med å ankomme SVG 2 1/2 time etter opprinnelig plan.
Sendte inn krav om kompensasjon samme dag, og fikk etter 10 dager svar om at her var det ingen kompensasjon å hente, kravet var 3 timer ved forsinkelse. Svarte høflig at her må de lese reglene en gang til, ved kansellering innenfor 7 dager er kravet 2 timer forsinkelse, og de hadde selv bekreftet i sitt svar at forsinkelsen var 2 timer 27 minutter.
Så fikk jeg 4 dager etter nytt svar om at de har sett på saken en gang til og vi får en voucher på 2000 Euro. Så vidt jeg har forstått kunne de redusert utbetalingen med 50% ettersom forsinkelsen var såpass liten, men den forglemmelsen får de ta på sin kappe
Det lønner seg i allefall å ikke gi seg når en har reglene på sin side.
Et læringspunkt er at jeg kun fikk opp 3 pax når jeg gikk gjennom skjemaet til SAS og la inn bookingen, men etter å ha lagt til infant manuelt fikk vi kompensasjon for 4 pax.
Vis alt...