EU261/04 - Samletråd Forsinkelse - Kompensasjon - Erfaringer og spørsmål

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av sexten, 13. april 2015.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Du. Har du god tid til avreise? Isåfall ville jeg meldt en sak til det tyske organet tilsvarende flyklagenemda og satse på at det behandles tidsnok til dato du ønsker å endre til.
     
  2. pma

    pma Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Bare 4 uker til avreise, så den avgjørelsen kommer nok lenge etter er jeg redd.
     
  3. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Hei. Vi er nå i Miami og skulle reist hjem i kveld, lokal tid. Våknet idag til en epost om at flyvningen fra paris til amsterdam var kansellert. Ringte til KLM og det tidligste de kunne tilby var nytt fly fra Miami om to dager. Etter at barnevakt har blitt forlenget og stresset har roet seg så lurer jeg litt på hva vi har krav på nå, og stilles det til flyselskap eller forsikring? Setter stor pris på hjelp!:)
     
  4. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Bare å kreve 600 euro per person asap :)
     
  5. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar, @Flyrlavt . Når jeg går på kompensasjonsordningen til KLM så må jeg velge hvilke flyging det gjelder, men der er ikke den gamle tilgjengelig. Bare de nye flytidene. Har du vært borti det?
     
  6. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Så flyet MIA - CDG er ikke kansellert?
    Er AMS endedestinasjonen?
     
  7. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Krs er endestopp. Planen var miami > paris > amsterdam > kristiansand.

    Paris>amsterdam ble kansellert, og da flyttet de hele reisen vår frem 2 dager.
    Altså flyr vi miami>atlanta>amsterdam>kristiansand om 2 dager. Så det var en liten del av turen som ble kansellert, men hele reisen er uansett utsatt 2 dager
     
  8. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Tipper KLM vil si at det kaoset som er i Amsterdam for tiden er utenfor deres kontroll...?
    https://luftfartstilsynet.no/passasjer/passasjerrettigheter/innstillinger/
     
  9. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Godt poeng, men slik jeg har forstått det så sliter både flyselskapene og flyplassene med for få ansatte, om det er underbemanning hos flyselskapet som fører til kansellering så er det vel grunn til kompensasjon?
     
  10. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke jeg har krevd kompensasjon fra KLM før så jeg kjenner ikke til sidene. Men i kjent stil gjør alle flyselskap det så vanskelig som bare mulig, sist jeg krevde kompensasjon var fra LH og det ble tilslutt via airhelp. Jeg gidder ikke å bruke evigheter på krangling med flyselskap, men det er vel akkurat det de ønsker :rolleyes:
     
  11. christian1986

    christian1986 Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Virker i alle fall ikke som om status har noe å si. Har en sak fra desember som de ikke har sett på enda…

    Så nå har jeg to saker hos Transportklagenemnda og en hos klageorganet i Danmark. Har to til, men de er for ferske. Blir påklaget så fort som mulig.

    Ellers artig å se at de ikke svarer Transportklagenemnda heller, men det er kanskje vanlig?
     
  12. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Sas har kansellert sin avgang til Keflavik som jeg skulle på i morgen og booket meg om til Icelandair. Kommer frem mange timer seint, men dem påstår nå at det ikke har med streiken å gjøre. Greit, da er det jo håp for EU kompensasjon. Men så hadde jeg planlagt å reise med mer enn et kolli. Som EGB hadde jeg jo 3 kolli på original reise. Klarer jeg å overtale SAS innsjekk om at jeg skal reise med flere kolli? Reiser første leg med SAS, så innsjekk med dem.
    Og nytter det å være freidig og kreve inngang i loungen i OSL, på bakgrunn i opprinnelig booking, eller kan jeg spare meg turen opp trappa? Slipper vel ikke inn med en Icelandair billet der til vanlig.
     
  13. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du reiser ut fra OSL med SAS så slipper de deg sikkert inn i loungen hvis du spør pent og forklarer situasjonen på en ok måte mens du viser opprinnelig booking.
     
  14. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Reiser til OSL med SAS og videre fra OSL med Icelandair. Opprinnelig var til og fra OSL med SAS
     
  15. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Da ville jeg ha møtt opp og spurt pent. Du har jo bestilt turen med Sas opprinnelig blant annet for å få lounge kan du si.
     
    stekus liker dette
  16. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Og hva tenker du om bagasjen?
     
  17. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Den ene veien går det kanskje, men neppe tilbake for da skal du jo sjekke inn på Island som ikke bryr seg mye om EBG. Billettklassen definerer det og IA er jo ikke i Star. Jeg ville ha ringt SAS og spurt om akkurat det men sjansen er lav for å få med mer bagasje. Er det kritisk så kan du kjøpe ekstra bagasje fra IA før avgang og så kreve det refundert senere av SAS som ekstrakostnader i forbindelse med kansellering.
     
    Insomnia4u liker dette
  18. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Tilbake har jeg fortsatt kun SAS. Blir nok en diskusjon på flyplassen om noen timer. Gir dem seg ikke får det bli refusjon av utlegg.
     
  19. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Var over hodet ikke noe problem. Automaten nektet riktignok å skrive ut mer enn en bagasjelapp. Gikk til betjent skranke med boardingkort og sa at siden jeg har gull hadde jeg tenkt å sjekke inn to til. Fikk to ekstra bagasjelapper uten spørsmål.
     
    October liker dette
  20. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk også komme inn i gullstua, ja. Og gjeste inn en kamerat fra samme reise. Synd bare at den stenger før vi skal til Island. Men godt fornøyd med SAS her.
     
    Lillegutt, RoadKing and October like this.

Del denne siden