Begynner å bli alvorlig frustert bare jeg ser SAS logoen et sted.
Da kom det svar i dag fra SAS om at de ikke betaler noe kompensasjon fordi flyet fra London-Oslo i sommer ble kansellert pga Air Traffic restrictions. Det er første gang jeg hører denne årsaken og ber om bevis fra SAS så kommer det et snip bilde.
Når vi sto fast på Heatrow 15 juli, og diskuterte forskjellige løsninger med SAS kundeservice,men
de gav opp og sa at de kunne ikke gjøre noe, men vi kunne ordne noe selv og sende claim etterpå til SAS.
Så vi endte opp med å kjøpe Norwegian billetter til 2 av reisefølget fra Gatwick så de kom seg til Oslo og rakk videre fly helt hjem. Vi var totalt 5 som reiste men 3 av oss hadde SK806 noen timer før SK810 som ble kansellert. SK806 gikk som normalt , men med minst 15 ledige plasser ombord som de kunne fylt opp med passasjerer fra SK810 .
Om SAS viste at dette var en kansellering pga Air Traffic Restiction så viste de også at vi ikke har rett til kompensasjon.
Men om det er slik at flyselskapene kan bare si at beklager men flyet ditt er kansellert pga ATR så du får komme deg hjem for egen regning, så minker reiselysten litt.
Skal iallefall gjøre mitt beste for å unngå å bruke SAS for mine Future travels
Er vel å bare regne de 11000 nok som ble brukt til nye billetter som tapt
Cancellation due to air traffic restrictions are considered ‘extraordinary circumstances’ and, therefore, I am not able to compensate you according to EU261 Regulations.
You are a valued customer and I hope that you will choose SAS for your future travel.
Kind Regards,
SAS Customer Service
View attachment 105936
Vis alt...