Hei.
Noen som har vært borti noe lignende her:
I sommer ble min returflyvning fra Roma kansellert. Det var sas plus, booket med eb poeng. Jeg fikk beskjed fra SAS om at de ikke kunne ombooke meg, så jeg hadde to valg. 1. kansellere turen og få pengene returnert, eller 2 booke om når streiken var over.
Jeg leste meg opp, og fant dette på sas sine hjemmesider:
"If you need to travel, for example if you are stranded on your destination, you may arrange alternative travel yourself and seek reimbursement from SAS. If we’re not able to rebook you on a new flight departing within the time frame of your original departure, you may book another airline ticket, take a train, bus or rent a car. We will reimburse the difference between your unused SAS ticket and the cost of your new transportation under comparable transport conditions upon presentation of receipts. If you choose to book alternative travel, please remember to cancel your ticket with SAS to get a refund for your unused ticket."
Jeg booket det første og beste jeg fant for å komme meg hjem. Endte med Lufthansa til Gardermoen, og SAS hjem til Haugesund. Turen endte på ca 10k.
Det ble naturligvis søkt refusjon om dette, og først idag fikk jeg beskjed om at de ikke kunne refundere meg, fordi .."the challenge in your case is that the travel has been purchased with Euro bonus points, which is not possible to value in alternate expenses. This means that we won’t be able to calculate if the value of your alternate transport exceeds the value of the original ticket bought with Euro bonus points."
Er det slik at jeg ikke har noe rettigheter i forbindelse med ombooking ved bestilling via eb poeng? Det kan jo ikke stemme. Hvordan ville dere ha angrepet dette videre?
Setter pris på svar
Vis alt...