Eurobonus millionaire?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CptSideslip, 08. okt 2024.

1. erdnis

erdnis Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Kjedelig Christian.. Håper ting ordner seg for deg Ser ut som jeg hadde griseflaks. Jeg reiste OSL-CPH-ORD på torsdag. Flyet var litt forsinket ut fra CPH ellers ingen problemer.. Ingen kø i US immigration og tok meg kun ca. 15 minutter fra jeg forlot flyet til jeg var ute. Etter et lite døgn på hotell i Chicago fløy jeg ned til MEX i går ettermiddag. Null problem å registrere EBB på boardningkortet hos AM. Etter at jeg hadde bestilt billetten til MEX la jeg til ebb nr under «mine bestillinger» på SAS hjemmeside. Det var nok til at alt ble automatisk registrert på boarding kortet ved online check in. Ble positivt overasket over Aeromexico. 737 max maskinen hadde skjerm i setet med masse IFE og mulighet for tilkobling til øretelefoner via bluetooth.
    SAS loungen på O’Hare var liten og stapp full før alle passasjerene som skulle til Abu Dhabi hadde forlatt loungen. Da var jeg praktisk talt alene.

Sitter nå på et hotell i nærheten av flyplassen og slapper av. Mexico City er en enorm by. Er jo galskap å reise fra Norge til USA og Mexico fra torsdag til søndag/mandag. Lyst å komme tilbake en annen gang med mer tid. Kunne også tenkt meg litt mer tid i statene. Neste tur er Delta opp til ATL grytidlig i morgen tidlig, deretter VS til LHR tidlig på kvelden.

Er det noen her som har fått kreditert sine Air Europa flyvninger enda? Ser at det står under «partner pages» at det fortsatt ikke er mulig.. Men regner med det går i orden siden jeg har tatt vare på boardingkortet. Tarom og KLM gikk raskt å få kreditert.

NoLimit liker dette
  2. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,699
    Bonuspoeng:
    113
    Har lest om vellykket kreditering fra Air Europa på flyertalk. Men jeg har ikke fått registrert min flygning fra 23.10

NoLimit liker dette
  3. Gresshopper

Gresshopper Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
  4. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,357
    Bonuspoeng:
    183
    Noen rapport om 15 dagers visa fri i Kina snart?

Shyneno liker dette
  5. Flyvefisken

Flyvefisken Medlem

Likes mottatt:
    276
    Bonuspoeng:
    53
    Må svare kjapt, for jeg sitter på neste fly nå fra Shanghai til Fuzhou. Gikk til domestic transfer, fylte ut vanlig arrival card, krysset av for visa free, og damen bak skranken sa "ah yes, 15 days visa free". Fikk et enkelt stempel i passet. Og der fikk jeg beskjed om å slå på flymodus.

6. Lastet

Lastet Bonusguden

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    13
    Fløy med China Airlines SGN-TPE for 2 uker siden, men fortsatt ikke fått opptjent poeng for denne turen. Det er det eneste flyselskapet jeg da mangler opptjente poeng for (resten er stort sett betalt med poeng). Noen som vet hvor lang tid det tar å få registrert poengene her? Kontaktet SAS og de sa at de hadde noen tekniske utfordringer. Eller trenger man kanskje ikke å få de opptjente poengene for at det skal telle?

7. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,899
    Bonuspoeng:
    183
    Da hadde jeg prøvd å etterregistrere (når det fungerer igjen). Ville ikke stolt på at det teller ellers

8. Joppe

Joppe Nytt Medlem

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    13
    Samme utfordring med Xiamen og China eastern.

9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,020
    Bonuspoeng:
    183
    Ta kontakt med Xiamen på messenger og China Eastern på mail [email protected]

Joppe, yki, Flyvefisken and 1 other person like this.
  10. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,569
    Bonuspoeng:
    113
    yki liker dette
  11. Gresshopper

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
    Fem faktisk :D

milehigh liker dette
  12. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,357
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde ikke hjerte til å reise meg opp i dag og bekjenne at det er flere enn det bare med meg som reiseleder på en tur! Det var da de spurte hvor mange som var mer på promoen på evening of conversation og bare 3-4 av nesten et par hundre reiste seg. Aron sa han var tydlig nervøs for totalen.

13. Gresshopper

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
  14. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,994
    Bonuspoeng:
    93
    Om publikumet er et relevant referansepunkt for gjennomsnittet av SAS sin aktive kundemasse som helhet, blir dette jo 2% av noen hundretusener, som fremdeles er flere tusen. Han har nok grunn til å være nervøs når det er han som må gå å snakke med økonomiavdelingen etterpå :p

15. Gresshopper

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
    En kompis av meg er med i en kinesisk gruppechat om denne kampanjen. Der blir det sendt 9000 (!) meldinger daglig...

Elsket også rapporten til en kar på Flyertalk.

Han fløy med Saudia: "Coincidentally, we also had a seatmate who knew about the SAS challenge and told us that apparently it was quite big on Chinese forums."

Så var han på SAS-loungen på CPH: "What surprised us is that neither the lounge staff, gate agents or flight crew knew about the EuroBonus challenge. We obviously tried to share our journey with the hopes of getting an extra upgrade… But everyone was relatively unimpressed and had no idea what we were even talking about."

:D

Leste også i dag en anbefaling fra en tysk advokat om å skaffe advokatforsikring. "Om SAS ikke godskriver poengene, så er det det beste som kunne skjedd dere..."
    Var også noen som nevnte at advokater i USA hadde skrevet lignende kommentarer.

Jeg tror ikke SAS helt har tatt inn over seg at slike kampanjer går viralt og at man plutselig har å gjøre med helt andre holdninger enn "hjemme" i Skandinavia...

EndreD liker dette
  16. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,020
    Bonuspoeng:
    183
    De skulle nok ha begrenset den til kun skandinaviske kunder feks.
    Men har også lest på FlyerTalk at det er visst mange som har booket turer med virgin points… og tror det skal funke :oops:

17. Gresshopper

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
    Det er nok mange som kommer til å slite med bookingklasser osv. også.
    Men likevel kommer det til å bli en del millionærer...

18. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Da er turen i gang for min del. Ankom Shanghai via Xiamen i går. Poeng allerede på konto. Nå er det China Eastern til Busan før dagen ender i Taipei med Korean. Immigrasjon i Kina var ingen problem med 15 dager visumfrihet.

So far so good. Eneste som lugger nå er Saudi transit visa. Håper det kommer ila et par dager.

Teknolai, EndreD, Flyvefisken and 2 others like this.
  19. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,569
    Bonuspoeng:
    113
    WSJ siterte en student som hadde brukt Chase/Amex-poeng (usikker gjennom hvilket selskap), men ja, det er nok noen som ikke har tatt innover seg at man må bruke EB-poeng for awards.

Det var en på FlyerTalk som mente at SAS har brukt PR-selskap på å markedsføre kampanjen i USA. Så kanskje det er et ønske fra SAS at dete skal gå viralt også. Til en viss grad selvsølgelig.
    Problemet for en del kinesere med denne kampanjen vil vel være Schengen-visum? Jeg ser for meg at det er minst like komplisert for dem som Kina-visum har vært for oss.
    Håper i det minste SAS kommer med tall etterpå. Det hadde vært gøy å se hva resultatet blir.

Skal ikke det komme på sekundet omtrent? Du kan vel uansett ordne visa on arrival med norsk pass.

20. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,638
    Bonuspoeng:
    183
    Både Chase og Amex har bookingportaler hvor man kan kjøpe ordinære billetter for kredittkortpoeng, så trenger ikke være snakk om awards.

2x poengpris på hele tabellen? :rolleyes:

Rapolo and yki like this.

Del denne siden