Ja, da skal det vel gå greit - men da får du vel heller ikke forlate transittområdet? Jeg har bare 2:45t på RUH i morgen, men på separate billetter.
Vil det si at man ikke trenger transittvisa hvis man har under 12 timer transitt? Så utrolig vanskelig det skulle være…
Fra ExpertFlyer: TWOV (Transit Without Visa) Passengers transiting through Dammam (DMM), Jeddah (JED), Medina (MED) or Riyadh (RUH) with a confirmed onward ticket for a flight to a third country within 12 hours. They must stay in the international transit area of the airport and have documents required for the next destination. TWOV in Jeddah (JED) does not apply when transiting between terminal 1, north terminal, and Hajj terminal. Only one transit stop-over in Saudi Arabia is permitted. Der står det ingenting om gjennomgående billetter eller SV. Men jeg mener å huske at noen på Flyertalk hadde skrevet at det var... ett eller annet som bare fungerer om man har SV-billett.
Fant denne siden her inne under covid. Brukte den som en guide på innreiserestriksjoner, det viser seg i ettertid at den også fungerer ganske fint til kjappe søk på visumkrav osv. Oversiktlig samtidig som den linker til kilde. https://apply.joinsherpa.com/travel-restrictions
Jeg mangler også CI (og UX, men det var jo en kjent sak). Virker som en gjenganger, håper de fikser retro snart.
På FlyerTalk var det noen som nevnte at retroclaim-siden fungerte via SAS wifi. Glemte dessverre å teste det da jeg fløy SAS nylig og for en gangs skyld faktisk hadde fungerende wifi...
Sherpa hadde det feil med kinesisk 24h TWOV siste gang jeg sjekket, de takket meg for rettelsen da jeg ga dem tilbakemelding. Lurt å ta det forsiktig med å stole på dem.
Jeg reiste fra Nairobi til Jeddah natt til onsdag med Saudia og reiste videre med Turkish til Istanbul 6 timer senere. To separate bookinger, ikke noe visum og ingen problemer.
Med norsk pass har man anledning til å ordne visum med ankomst i Saudi, så det skal ikke være noe problem om man ikke har dokumentene på plass. Turist-eVisa kom på sekunder etter at jeg hadde søkt og betalt.
Ja, men det koster vel $120 eller noe og er single entry? Mens om man søker på nettet koster det det samme, men det er gyldig i… noen år?
Hvilket igjen bekrefter at ExpertFlyer (er det Timatic?) er det beste systemet. Det er visst det samme systemet som flyselskapene bruker.
Ser det går KLM AMS-OTP og OTP-AMS noen dager. Lander 13:10 og flyr tilbake 13:50. Noen som har erfaring eller formening om det er mulig å snu i døra på denne bookingen?
Ser ut som det er mulig: https://www.flyertalk.com/forum/bri...b/2003130-back-back-option-bucharest-otp.html https://www.flyertalk.com/forum/bri...2b-immediate-turnarounds-ba-destinations.html Jeg er i OTP nå, men jeg kom med FR, og det var en remote stand, og så skulle jeg jo ut, så jeg sjekket ikke om man kunne kommet tilbake til transferområdet. Jeg kan spørre i morgen. Romania er med i Schengen nå, så man slipper i hvert fall å tenke på passkontrollen.
Men hvorfor har du tenkt å fly AMS-OTP-AMS med KLM? Er ikke hele poenget med å fly til OTP at man skal fly RO...?
Haha, sant det, har sittet med dette i 9 timer og sett meg blind på dette. Da tar jeg hintet og legger meg :-D God tur til deg!