Eurobonus millionaire?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CptSideslip, 08. okt 2024.

1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,327
    Bonuspoeng:
    183
    Ser også en del eksempler av folk som har bestilt ITA... jo, de er del av Skyteam, men gir ikke avkastning for Eurobonus og teller derfor ikke.
    Tenker det er en del som kommer til å tryne på forsøket fordi de har glemt å finlese vilkårene.

2. Gresshopper

Gresshopper Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
    ITA gir poeng om du booker dem som codeshare, men de teller likevel ikke for kampanjen.

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,905
    Bonuspoeng:
    293
    Her må vi dessverre bare håpe mange feiler. Anko skal trykke milliarder av Eurobonuspoeng i januar uten at flere seter blir tilgjengelig. Det er definisjonen av inflasjon. På en annen side er det ikke godt å si om de i det hele tatt har kontroll på hva slags poeng billetter er kjøpt med. Og jeg frykter rundhåndet utdeling i USA hvis det stemmer at de har satt i gang en PR-kampanje. Anko leverer nok på sine egne mål om økt inntjening ved blant annet salg av bio-drivstoff, ekstrapoeng og nivåpoeng over en lav sko. Tiden får vise til hvilken kostnad. Jeg er redd det er vi som må betale.

4. yki

yki Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Siden inflasjonen/devalueringen av EB-poeng ser ut til å være uunngåelig, har noen her vurdert en strategi for i det minste å bruke poengene på en fornuftig måte mens man fortsatt kan? For eksempel har jeg allerede nesten hele 2025 fullpakket med reiser, men hvis jeg bestiller attraktive ruter nå og deretter endrer dem i løpet av 2025 for å flytte avgangene til 2026 – høres det dumt ut?

5. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,357
    Bonuspoeng:
    183
    Av de 5 Schengen selskapene har noen 5th freedom i Asia, og andre kan bookes som transit. Feks PVG-CPH-LHR for bruk av Virgin videre. Større problem er nok US visum.

6. Gresshopper

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
    Kommentar fra min kinesiske kompis:

the amount of Chinese who are like 25-40 and has a bunch of long term visas is kinda big, and those are usually love to travel, think 1million points is worth a lot because on social media those click hungry bloggers claim it is worth 50k USD. also those types of folks generally have decent savings and a lot of time.

7. Gresshopper

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
    Og enda en kommentar fra ham:

just in Chinese social media, I see at least 10 updates of people flying every day. there even is a format now. SAS Millionaire 7/15, for example. so just Chinese, I say minimum 200

8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,638
    Bonuspoeng:
    183
    Fra Seats.aero-chat:

«there were about 16-20 on BKK-CAN today»

9. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,357
    Bonuspoeng:
    183
    90% av de som deltar tar nok den ruta. Så om du sier 20+20 daily x 60+ dager = 2400. 2000 personer som claimer millionen er nok ganske realistisk.

Teknolai, NoLimit, yki and 1 other person like this.
  10. Joppe

Joppe Nytt Medlem

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    13
    Gode poenger og jeg deler ditt syn på dette at det er vi som blir å betale for dette gildet. En annen kilde, dog mye mindre i skala siden det kun dreier seg om Norge, er de kampanjene Meny kjeden kjører med 50% opptjening av trumf poeng.

En måte å devaluere disse poengene på kunne vært å sette en kortere "utløpsdato" på disse poengene enn hva som er normalt for "vanlige" opptjente EB poeng.

11. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,357
    Bonuspoeng:
    183
    Kortere utløpstid er helt uaktuelt. Ikke følger det av vilkårene, og det blir enda en IT programmeringsutfordring.

12. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,569
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er enig i at det potensielt kan by på problemer med tilgjengelighet om noen av de tallene som nevnes stemmer.

Selv tror jeg det er lett overdrive ting som '10 updates of people flying every day'. og 'today 16-20 people on CAN-BKK' De må jo ikke bety 10 nye hver dag. Her på IF feks er det mye snakk og innlegg rundt dette, men det er ikke så veldig mange håndfuller med forummedlemmer som faktisk har annonsert at de gjør dette. Vi er jo i vår egen lille boble og tror at 'alle' er veldig opptatt av dette. Man ser jo også navn gå igjen på FlyerTalk, Business Class, IF og Facebook.

CAN-BKK-CAN er nok en god benchmark siden det virker til å være en rute de aller fleste gjør. Om det er 20 per hver retning på hver flight i november og desember så utgjør det 'ikke mer' enn 1,542 ettersom den kun flys 4 dager i uken i november og 5 dager i uken i desember. Det høres unektelig mye ut at 10% av passasjerene til KQ er millionjegere.

På Flyertalk har noen satt opp en tracker for hvem som har/gjør/skal gjøre denne utfordringen og det er vel gode 20 brukernavn på den oversikten fra verdens største (?) flyforum.

Om det så er 200 kinesere og de utgjør 1/6 av verdens befolkning, vil det tilsvare 1,200 mennesker rent matematisk. Vi får håpe at kineserne er seg selv nærmest og har mest lyst til å fly med MU/MF for poeng.

Vi får dog se litt positivt på det, endelig er SAS litt i vinden.

EndreD, Lillegutt, NoLimit and 2 others like this.
  13. Lastet

Lastet Bonusguden

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    13

Noen som har problem med det samme? Eurobonus-nummer ble lagt til og alt mulig (ble til og med takket av personalet på flyet siden jeg var elite plus-kunde).

14. Gresshopper

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg mangler også poeng for VN og CI. Var minst én til på FlyerTalk som hadde det samme problemet.

15. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    113
    Må man ha visa hvis man skal fly via JED?

16. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Det virker sånn, med mindre det er gjennomgående billett. Vi har søkt transit visa via https://ksavisa.sa/ for 3 dager siden. Ingen info eller svar så langt. Har lest at flere har hatt samme problem. Vurderer å gå får vanlig visum i morgen om jeg fortsatt ikke har fått noe mer info. Skal via Jeddah på tirsdag.

mrt liker dette
  17. Gresshopper

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal fly via RUH i morgen (OTP-ATH med RO, ATH-RUH med A3, så RUH-DXB med SV).
    Jeg har ikke søkt om visum da ExpertFlyer sier det ikke trengs... Men nå vurderer jeg om jeg burde gjøre det allikevel.... Men nå er det kanskje ikke nok tid uansett?
    Gikk for VoA da jeg var i Jeddah for 1-2 år siden.

18. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    113
    Så med gjennomgående billett slipper man å tenke på dette? Greit å vite, takker!

19. Gresshopper

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
    Har du gjennomgående billett med SV? Da mener jeg å ha lest at du kan søke om visum via nettsiden deres, kanskje til og med gratis? Da ville jeg bare søkt for sikkerhets skyld...

mrt liker dette
  20. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,699
    Bonuspoeng:
    113
    Du får ikke søke visum via SV sone sider om du har mindre enn 12 timer transitt. Reiser selv via JED 24 nov på gjennomgående SV billett. Satser på det går greit med 9t transitt.

Del denne siden