Absolutt ikke, det hun presiserte (som sjefen selv) er at FQTR (frequent flyer account payer) er irrelevant. Dette settes bare på awardbillettet. Svaret man ønsket og fikk var at nr man selv setter inn er det som gjelder.
Du får sannsynligvis ikke etterregistrert poeng på nett for en bonusbillett da bookingklassen ikke vil gi poeng.
Det er ingen problem å etterregistrere via ‘claim missing point’ på nettsiden. Det er strengt tatt ikke en nødvendighet å ha EB-nummer på billetten før avgang, men det sparer deg for mye styr i etterkant. Det er vel de som har nevnt at også bonusbilletter kan etterregistreres. Det er relevant for kampanjen for å få leg til å telle, men det gir som vanlig null poeng. Jeg kommer til å sørge for at alle mine billetter har EB-nummer i forkant, evt ordne ved innsjekk og sørge for at det vises på BP før jeg er happy.
Takk igjen, regner med du har stått på her for å få tak i riktig menneske. Nok en risk som er mitigert/klart opp. - Kina -check - FQTR - check - Wetlease - check Nå er vel alle teknikalietetene for å komme seg fra A-Å med tellende billetter i det minste avklart. Det eneste som kan stoppe oss nå er IRROPS. Hvis SAS også klarer å få litt fortgang i EB-retro så hadde det vært bra, men det virker som at mange får mange flyvninger automatisk kreditert. T-7
Noen som vet om en kan få regsiterte eb-nummer på aero mexico online? Tjuvtrikset gjennom sas-appen virker ikke selv om det er amadeus booking.
Virker som konsensus er at man må gjøre det ved innsjekk, med mindre man har booket via Delta (da kan man bruke nettsiden til Delta).
Et par gode avklaringer her. Men de får det til å høres ut som et lotteri. Med ordlyd som "we will announce the awards"...
Etter en hel dag på cph kansellerte sas flight til ord. Det betyr at flighten ord-mex ryker sammen med mex-atl. Booket om til ord i morgen, men lander for sent for å rekke et evt fly til mex.
Innenfor alliansen er klm først fremme på ord i morgen 14:30. Men det burde være mulig å bli booket om til united via FRA som skal være fremme 11:05.
Ja det er sant. Jeg regnet med at det var to forskjellige bookinger, siden vi var i milliontråden og det er mange kreative ruter her. Har selv en lignende rute selv til uken. OSL-CPH-LAX med SAS og videre til MEX på egen booking dagen etter. Edit: tippet derfor @Christian hadde booket retur med SAS fra ATL noen dager senere. Og dermed ORD-MEX-ATL er booket med Aeromexico og delta
To ulike bookinger ja. Og det var ikke mulig å komme seg til FRA fra CPH tidsnok. Svindyr billett (som jeg i tillegg oppgraderte med plusgrade med Aero Mexico) ord-mex i natt. Ser ikke ut som jeg får endret den på noen måte heller online. Dette er rett og slett dyrekjøpt erfaring. Får se om vi må kaste inn håndkle. SAS vil neppe godkjenne en uflydd aero mexico billett selv om sas er skyld i en forsinkele.
Sas til Hamburg kl 21:00, overnatting i Hamburg og lufthansa til FRA 06:00 i morgen før united flyr 08:40 til ORD. Selges som gjennomgående billett hos Lufthansa.
Man må være kreativ i slike situasjoner og jeg regner med det er millionen du jakter siden det postes i denne tråden. Du kan jo prøve deg på en ombooking via mex med hvilket som helst selskap og så fly videre derifra til ord med forhåpentligvis aeromexico. For så å hente inn delta med en innenriks flyvning i USA.
ORD-CPH virker å være tricky. SAS kansellerte den for meg også for noen uker siden. Og så nektet de å betale mer enn halvparten av kompensasjonen de skylder…