SAS estimerte rett under 40 mrd i gjeld etter C11, så en prosent mer gjeld utgjør ikke rare forskjellen rent økonomisk. Konsekvensen blir vel at SAS lærer kanskje å tenke seg om en gang ekstra fremover. Nå er det ikke prinsipielt kjempedumt av SAS å investere i potensielle ny kunder. At det potensielt er mange amerikanere får en relasjon til SAS er de nok ikke lei seg for. Skandinavia-USA-Skandinavia eller vice versa er ruter hvor jeg mener SAS er veldig konkurransedyktige allerede, og enda mer når de får ordentlig biz på short-haul.
Tror du er inne på noe @Rapolo All denne medieomtalen gir verdi, og man blir kjent med både skyteam nettverket og skyteam partnere, så alle drar fordeler av kampanjen til SAS, ikke bare SAS selv men både skyteam som allianse og alle selskapene. Så kan godt være det deles noen kostnader.
Dersom dette virkelig har gått viralt blant poengjegere i folkerike land er jeg redd 3000 er et lavt estimat.
I denne konteksten er det interessant at SAS fortsatt fremmer kampanjen ved å beholde annonsen både i appen og på nettsiden...
Skal fly med Saudia til Egypt på tirsdag og så rett videre med Tarom noen timer senere. Leser nå at det kreves Transit Visa. Er det noen som vet noe om dette?
Både Saudia-Arabia og Egypt krever transitvisa (turistvisa) om tiden mellom flyene overstiger typ 12 og 8 timer (tatt på husken). Her får du en grei oversikt. Saudi krever også visum om man ikke har gjennomgående billett, hva som gjelder Egypt vet jeg ikke. Det er noen som har rapportert at de ikke måtte vise visa ved airside transit i Saudi selv med to forskjellige bookinger inn/ut. https://klm.traveldoc.aero/
Som nevnt tidligere hadde jeg booket 4 av selskapene på en tur familien skal på i desember i forkant av kampanjen. En av disse er China Eastern hvor jeg sliter litt med bestillingen. Har ikke fått noe PNR nummer, kun ett langt ett med mange siffer. Sliter også med å komme i kontakt med de for å prøve å legge inn bonusnummer i forkant. Noen som har noen erfaringer rundt China Eastern eller gode tips?
Kinesiske selskaper bruker visst et annet system. Du får kun en PNR om du bestiller via Expedia el. De kan legge inn EB-nummeret ved innsjekk på flyplassen. Det fungerte helt fint for meg, poengene kom få dager senere. Bare pass på at det er en bookingklasse som gir poeng og at det ikke er en FM-codeshare.
Jeg har prøvd å nå China Airlines via epost. Av totalt fem e-postadresser har kun to svart på en god uke. Begge med instruks om å ringe inn.
[email protected] Jeg fikk lagt til EB nr via denne mailen (kun skriftlig bekreftelse), EBX123456789 var formatet.
Kona gjennomførte en transfer i CAI og til MED med innbound og outbound på to forskjellige billetter, 5 timers mellomlanding, trengte ikke noen form for visa.
Enten er det mange som blir skuffet, eller så lyver SAS. (eller de har ikke oversikt.. jeg tipper det siste) https://www.nrk.no/nordland/sky-tea...nus-poeng-ved-a-reise-verden-rundt-1.17126393
Det er i det minste noen håndfuller med mennesker som bekrefter på ulike forum at de har gjennomført, så her har nok ikke SAS helt kontroll på IT’en sin. Tviler på at alle disse har gjort noe ‘feil’ på veien.
Han kan ikke si annet, dersom de forteller at tusener kloden rundt har gjennomført det, så får de tyn så det rekker fra miljøvernerne og jeg tror vel heller ikke SAS vil innrømme offentlig at stuntet kom til å koste dem mer enn de hadde regnet med.
Men er det noen som har gjennomført reisene og allerede fått (eller brukt) poeng for alle legs? Er vel dette kampanjen baserer seg på. Så vidt jeg har lest har samtlige hatt problemer med automatisk kreditering av enkelte flights, enten det er CI, VN eller UX. Inntil man får poeng på disse er vel ikke kampanjen «gjennomført».
Godt poeng. Fra SAS sin side ser det vel slik ut, selv om realiteten er en annen. Skulle likt å være flue på veggen den dagen hele backlogen av retro-reg ramler inn og de oppdaterer oversikten sin for kampanjen. De vurde ha en anelse som hvor mange som når 15 om de setter et filter på typ 12 og oppover.
Jeg klarte å fikse retroregistrering av flightene som jeg manglet opptjening på (vet ikke status på de jeg tok på awardbilletter dessverre) gjennom nettsiden i dag. Gikk lei av å vente på at SKIT fikser backenden dems, så jeg slo til med lokal mocking av det feilende API-endepunktet, og ting fungerte bare etterpå. Både for UX og CI. Har litt lyst å spørre om en bekreftelse på at award-flightsene er blitt registrert ifm millionjakten (siden de sier at det går på FQTV er det vel like stor risiko der for at flighten ikke tikker inn automatisk, bare verre fordi at vi ikke kan oppdage det selv), men vet ikke helt hvem jeg skal spørre om det.
Er dette noen en uten it-kunnskpaer utover TEMAs og Power point kan få til? Tenkte å prøve sas sitt nett i loungen i kveld siden det var rapport at ding fungerte derfra, men er ikke veldig optimist.
Ja, noen her har bygget videre på det og klart å pakket det inn i en variant som er lett å bruke: https://www.flyertalk.com/forum/36681679-post6.html Du trenger bare å installere et nettleserplugin som Tampermonkey, så legger du til et nytt userscript der og limer inn koden fra spoileren hans. Oppdater så feltene i jsonData-blokken med dine egne data (EB-nummer, epost, status, fødselsdato osv.). Da skal retroclaim-siden fungere igjen.