Eurobonus millionaire?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CptSideslip, 08. okt 2024.

1. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,554
    Bonuspoeng:
    113
    SAS estimerte rett under 40 mrd i gjeld etter C11, så en prosent mer gjeld utgjør ikke rare forskjellen rent økonomisk.
    Konsekvensen blir vel at SAS lærer kanskje å tenke seg om en gang ekstra fremover.

Nå er det ikke prinsipielt kjempedumt av SAS å investere i potensielle ny kunder. At det potensielt er mange amerikanere får en relasjon til SAS er de nok ikke lei seg for. Skandinavia-USA-Skandinavia eller vice versa er ruter hvor jeg mener SAS er veldig konkurransedyktige allerede, og enda mer når de får ordentlig biz på short-haul.

markus liker dette
  2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,019
    Bonuspoeng:
    183
    Tror du er inne på noe @Rapolo
    All denne medieomtalen gir verdi, og man blir kjent med både skyteam nettverket og skyteam partnere, så alle drar fordeler av kampanjen til SAS, ikke bare SAS selv men både skyteam som allianse og alle selskapene.
    Så kan godt være det deles noen kostnader.

snus_mumrikken, yki and Rapolo like this.
  3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,638
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom dette virkelig har gått viralt blant poengjegere i folkerike land er jeg redd 3000 er et lavt estimat.

Frode789, yki, view and 3 others like this.
  4. yki

yki Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    I denne konteksten er det interessant at SAS fortsatt fremmer kampanjen ved å beholde annonsen både i appen og på nettsiden...

Gresshopper liker dette
  5. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Skal fly med Saudia til Egypt på tirsdag og så rett videre med Tarom noen timer senere. Leser nå at det kreves Transit Visa. Er det noen som vet noe om dette?

6. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,554
    Bonuspoeng:
    113
    Både Saudia-Arabia og Egypt krever transitvisa (turistvisa) om tiden mellom flyene overstiger typ 12 og 8 timer (tatt på husken). Her får du en grei oversikt. Saudi krever også visum om man ikke har gjennomgående billett, hva som gjelder Egypt vet jeg ikke. Det er noen som har rapportert at de ikke måtte vise visa ved airside transit i Saudi selv med to forskjellige bookinger inn/ut.

https://klm.traveldoc.aero/

Flybu liker dette
  7. Froland

Froland Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Som nevnt tidligere hadde jeg booket 4 av selskapene på en tur familien skal på i desember i forkant av kampanjen. En av disse er China Eastern hvor jeg sliter litt med bestillingen. Har ikke fått noe PNR nummer, kun ett langt ett med mange siffer. Sliter også med å komme i kontakt med de for å prøve å legge inn bonusnummer i forkant.

Noen som har noen erfaringer rundt China Eastern eller gode tips?

8. Gresshopper

Gresshopper Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
    Kinesiske selskaper bruker visst et annet system. Du får kun en PNR om du bestiller via Expedia el.
    De kan legge inn EB-nummeret ved innsjekk på flyplassen. Det fungerte helt fint for meg, poengene kom få dager senere.
    Bare pass på at det er en bookingklasse som gir poeng og at det ikke er en FM-codeshare.

9. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,554
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har prøvd å nå China Airlines via epost. Av totalt fem e-postadresser har kun to svart på en god uke. Begge med instruks om å ringe inn.

10. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,687
    Bonuspoeng:
    113
    [email protected]
    Jeg fikk lagt til EB nr via denne mailen (kun skriftlig bekreftelse), EBX123456789 var formatet.

Joppe, Rapolo and Flyvefisken like this.
  11. Joppe

Joppe Nytt Medlem

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    13
    Kona gjennomførte en transfer i CAI og til MED med innbound og outbound på to forskjellige billetter, 5 timers mellomlanding, trengte ikke noen form for visa.

Rapolo and Flybu like this.
  12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,379
    Bonuspoeng:
    293
    AirMags, Frode789, Earl and 6 others like this.
  13. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,554
    Bonuspoeng:
    113
    Joppe liker dette
  14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,777
    Bonuspoeng:
    293
    Han kan ikke si annet, dersom de forteller at tusener kloden rundt har gjennomført det, så får de tyn så det rekker fra miljøvernerne og jeg tror vel heller ikke SAS vil innrømme offentlig at stuntet kom til å koste dem mer enn de hadde regnet med.

yki and benair like this.
  15. MarkSS

MarkSS Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Men er det noen som har gjennomført reisene og allerede fått (eller brukt) poeng for alle legs? Er vel dette kampanjen baserer seg på.
    Så vidt jeg har lest har samtlige hatt problemer med automatisk kreditering av enkelte flights, enten det er CI, VN eller UX. Inntil man får poeng på disse er vel ikke kampanjen «gjennomført».

16. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,554
    Bonuspoeng:
    113
    Godt poeng. Fra SAS sin side ser det vel slik ut, selv om realiteten er en annen. Skulle likt å være flue på veggen den dagen hele backlogen av retro-reg ramler inn og de oppdaterer oversikten sin for kampanjen.
    De vurde ha en anelse som hvor mange som når 15 om de setter et filter på typ 12 og oppover.

milehigh and Joppe like this.
  17. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,994
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg klarte å fikse retroregistrering av flightene som jeg manglet opptjening på (vet ikke status på de jeg tok på awardbilletter dessverre) gjennom nettsiden i dag. Gikk lei av å vente på at SKIT fikser backenden dems, så jeg slo til med lokal mocking av det feilende API-endepunktet, og ting fungerte bare etterpå. Både for UX og CI.

SKIT-mock.png

Har litt lyst å spørre om en bekreftelse på at award-flightsene er blitt registrert ifm millionjakten (siden de sier at det går på FQTV er det vel like stor risiko der for at flighten ikke tikker inn automatisk, bare verre fordi at vi ikke kan oppdage det selv), men vet ikke helt hvem jeg skal spørre om det.

AirMags, Cumulus, ari1000 and 6 others like this.
  18. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    83
    Er dette noen en uten it-kunnskpaer utover TEMAs og Power point kan få til? Tenkte å prøve sas sitt nett i loungen i kveld siden det var rapport at ding fungerte derfra, men er ikke veldig optimist.

19. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,687
    Bonuspoeng:
    113
    Funker ikke på sas wifi ombord på flyene i allefall.

20. Gresshopper

Gresshopper Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, noen her har bygget videre på det og klart å pakket det inn i en variant som er lett å bruke:

https://www.flyertalk.com/forum/36681679-post6.html

Du trenger bare å installere et nettleserplugin som Tampermonkey, så legger du til et nytt userscript der og limer inn koden fra spoileren hans.
    Oppdater så feltene i jsonData-blokken med dine egne data (EB-nummer, epost, status, fødselsdato osv.).
    Da skal retroclaim-siden fungere igjen.

milehigh liker dette

Del denne siden