Eurobonus millionaire?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CptSideslip, 08. okt 2024.

1. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,136
    Bonuspoeng:
    183
    Da har SAS-kampanjen også nådd amerikansk immigrasjon på YVR.

Jeg ble spurt hva som er min endelige destinasjon og svarte Mexico. Han i passkontrollen fulgte opp med ‘Why are you going to Mexico’

Meg ‘I’m traveling to earn SAS miles’

Han ‘Oh! For the 1 million miles?!’

Han var veldig interessert i opplegget og vi stod og pratet noen minutter om det før han ønsket meg god tur videre.

SAS tar snart over verden!

Eddie47, Baldrick, ari1000 and 7 others like this.
  2. flexitravel

flexitravel Medlem

Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    43
    Nærmer seg 15 stempel her.

Noen som vet om Sas Connect teller som en av de 15 selskapene? Eller må det være «vanlig» Sas?

Mangler poeng fra AM og CI som begge er betalt med cash, håper EB retro snart er oppe å går igjen.

3. Gresshopper

Gresshopper Senior Medlem

Likes mottatt:
    365
    Bonuspoeng:
    63
    SAS Connect teller.
    Du kan bruke et skript til å fikse retroclaim-siden.

4. Joppe

Joppe Nytt Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    13
    Da er kona hjemme fra sin tur jorden rundt.
    Kort oppsummert; Alt gikk veldig bra. Ingen forsinkelser å snakke om.

Litt trøbbel med å få boardingkort av check-inn desken til China Airlines på strekket NRT - TPE - LAX da de mente hun ville får problemer med å komme inn i USA grunnet hennes neste flights på strekket LAX - MEX - JFK. Etter 45 min med argumentasjon skrev de til slutt ut boardingkortet hennes og hun fikk lov til å fly.

På JFK ved immigrasjon, var de ikke videre imponert over hennes ene overnatting i MEX. En mengde med spørsmål rundt dette. Det hjalp visst at hun hadde en flight med Virgin fra JFK - LHR samme dag.

Nå gjelder det bare å få alle reisene registrert.

01.png

Edit: På BKK traff hun en trivelig Nordmann fra forumet her, som også skulle videre til CAN. :)

Last edited: 25. nov 2024
    AirMags, Lillegutt, GlennDi and 10 others like this.
  5. Froland

Froland Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    13
    Hmmm... Skal fly med Tarom fra OTP -> MAD på torsdag. Dette var en Tarom flyging men er nå endret til Tarom, operated by Dan Air.

Vil ikke denne kvalifisere mer da? Har fortsatt originale flightnummeret RO415.

Noen som vet?

6. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,136
    Bonuspoeng:
    183
    Det korte svaret skal være at RO415 teller som RO i denne kampanjen.

Nå har SAS skrevet at det er operating carrier som teller og det eneste fornuftige er at det skal forstås som hvilket flyselskap (morselskap) som eier flightnummeret, Altså at feks AF4553 som er en codeshare som flys av SAS, teller som SAS. Om det er SAS, SAS Link, Connect, Cityjet, Xfly, BRA eller annet som utfører flighten på vegne av SAS, eller tilsvarende struktur med andre selskap skal ikke ha noe å si og flighten vil gjenkjennes som en flight av morselskapet i strukturen.

Det er disse 17 SkyTeam-medlemmene som eier de respektive flightnummerne. Det er mange selskap som er ulikt strukturert med underselskaper, men jeg tviler egentlig på at SAS i det hele tatt vil se om din flight er operated by Dan Air. For SAS vil det stå RO og det skal tolkes som Tarom.

SAS har bekreftet på Twitter at disse teller, i det minste for sine egne wetlease.

La oss si i et søkt scenario at SAS får trøbbel og gjør en spontan wetlease av et LH-fly vil det fortsatt vært en SAS-flyvning og dukke opp i oversikten din som en SAS-flyvning. Tilsvarende som det ikke var noe annerledes i perioden hvor AirBaltic fløy en del ruter for SAS.

yki, NoLimit, milehigh and 1 other person like this.
  7. Gresshopper

Likes mottatt:
    365
    Bonuspoeng:
    63
    Spørsmålet er om du kunne booket flighten under det andre selskapet sin kode (codeshare).
    Det kan man med MU/FM, derfor teller ikke disse flightene.
    Men du kan ikke booke kjøpe billetter av XFly, SAS Connect eller Dan Air (wetlease), derfor teller de som flyselskapet du kjøpte billetten av.

8. Joppe

Joppe Nytt Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    13
    Beklager om dette er et dumt spørsmål. Men når du skriver MU/FM flights betyr dette flights som eks MU5246?

9. Gresshopper

Likes mottatt:
    365
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, MU=China Eastern, FM=Shanghai Airlines.
    Shanghai Airlines-flighter (FM123) kan typisk bookes som China Eastern (MU456), men de kan altså også bookes som FMxxx. Det heter codeshare, og da er det det utførende selskapet (operating carrier) som er relevant. Booker du MUxxx, men flyet er egentlig Shanghai Airlines, så teller det ikke (siden Shanghai Airlines ikke er SkyTeam-medlem og dermed heller ikke med i kampanjen).
    Det er fordi flighten egentlig "eies" av Shanghai Airlines og bare "markedsføres" av China Eastern.

Men om du booker SK567 og flighten flys av XFly (EE) eller SAS Connect (SL), så er det likevel en SAS-flight for alle praktiske formål. Du kan ikke booke flighten med et EE- eller SL-nummer. Du kan se på XFly eller SAS Connect som et vikarbyrå som bare stepper inn for SAS. Eller som "buss for tog", eller noe sånt.

yki, milehigh, Joppe and 1 other person like this.
  10. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,159
    Bonuspoeng:
    113
    En rå kone du har. Jeg føler selv jeg skylder min samboer en heftig julegave siden hun lar meg fly jorda rundt på dette eventyret. Siden 23 okt og frem til julaften kommer jeg til å ha ca 8 netter hjemme (jobber offshore så 28 netter forsvinner der). Men du som sender henne på tur alene jorda rundt på økonomi føler sikkert på det samme? :p

Joppe liker dette
  11. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,159
    Bonuspoeng:
    113
    Iløpet av dagen har det tikket inn 3x WF flighter og 2x AF på registrerte flyvninger. Alle 3 fra WF har jeg fløyet for over 1 mnd siden og forsøkt etterregistrert uten hell. Lurer på om det skjer ting på 'claim' fronten?

12. Joppe

Joppe Nytt Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    13
    Fantastisk godt forklart. Tusen takk! :D

Ikke verst! Når starter du turen? Ja, er veldig stolt og takknemlig. Kjenner nok på det at hun fortjener noe ekstra til jul, i tillegg til ny garderobe innredning. ;)

Gresshopper liker dette
  13. yki

yki Nytt Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    18
    Apropos CI og USA grensen

Vi sto ved gate i 15 minutter mens boarding ICN-TPE-SFO pågikk, mens ansatte løp rundt med ulike skjemaer vi måtte signere, men til slutt virket det. Det å passere grensen i SFO gikk uten spørsmål i det hele tatt, tross identisk rute videre. Jeg husker fra før at det er JFK som er ofte mer vanskelig enn SFO/LAX

14. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,136
    Bonuspoeng:
    183
    MU5246 er for øvrig ok siden dette er en MU-flight. Kun MU som faktisk flyr mellom XNN og KHN.

Jeg har prøvd å forstå logikken i MU sine codeshare-nummer. Løsningen for å være sikker på at en MU-flight ikke er en FM-flight var for min del å søke opp ruten på flightconnections.com og se hvem som faktisk flyr. Så vidt jeg har sett har FM og MU få overlappende flighter.

Joppe liker dette
  15. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    932
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan vel også se det hvis man prøver å booke billetten og får opp booking class og operating carrier?

16. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,159
    Bonuspoeng:
    113
    Turen er godt igang, restituerer akkurat nå 2 netter i Bangkok før turen videre følger. BKK-XNM-CGK-CAN-BKK-HAN-TPE-ICN-PVG-DXB-AMS-OSL
    Sliter med søvn i bangkok så spennende å se hvordan døgnrytmen forplanter seg videre.
    Tvi tvi for ingen irrops, selv om jeg har nok tid til innhenting av reiserute og råd til og miste et selskap. BKK-XMN-CGK-CAN-BKK er eneste kritiske pr nå

17. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,136
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, det står som regel klart. Jeg tenkte bare belte og bukseseler med tanke på å ikke tulle til millionen.

18. Gresshopper

Likes mottatt:
    365
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg pleier å sjekke Google Flights bare…

19. Nordlys

Nordlys Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Glade millionjegere på CANBKK i går.

Attached Files:

20. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe, dette er jo sinnsykt kult ;), SAS kommer til å gå på tidenes smell med denne kampanjen :D

Del denne siden