Ja mon det, det er vel heller vi som kommer til å gå på tidenes smell. Utbudet av bonusreiser blir neppe oppjustert (og det er lite i utgangspunktet) og så blir det nok slik som det ofte gjør når man trykker "penger". Det blir devaluering.
Takker. Fikk ordnet CI nå (Kom med en gang og ble varslet i app). AM derimot fikk jeg opp som vellykket, men ingen poeng eller varsel. Får håpe den dukker opp etterhvert
Hei alle sammen, Kan gjerne benytte et råd her: Før jeg skulle fly med AM i W så fikk jeg epost som sa at jeg ble oppgradert, og den viste da en ny bookingklasse F. Ved sjekk-in skranken ba jeg dem å skrive ut billetten, og det sto W på den, mens det sto F på boardingkortet. I følge opptjeningstabellen er det kun W som gir poeng, og ikke F. I reglene til EuroBonus står det "3.4 As a EuroBonus member, you earn points on applicable flights in accordance with the booking class originally booked and paid for, regardless of upgrades or downgrades, unless we have stated otherwise." SAS svarer at dette gjelder ikke ved endret bookingklassen, så får jeg ingen poeng. Hva synes dere om det? UPDATE: sekunder etter jeg postet dette så fikk jeg svaret fra SK hvor agenten viser til at hun tok dette opp med en mer erfaren kollega og så bekreftet hun at jeg skal få poeng registrert. Tenker uansett å beholde dette innlegget her slik at det kan komme til nytte til andre som skulle oppleve noe lignende.
Det er nok lurt å takke nei til oppgradering mtp denne kampanjen da man ofte havner i bonus/ikke-poenggivende poengklasse. Vil tro de vilkårene gjelder billetter utstedt av SAS. SAS endrer heller ikke bookingklasse ved oppgradering.
Legendarisk bilde! Kampanjens store vinner må være CAN-BKK-CAN-ruten til KQ. Lurer på hva de tenker på KQ sin side når de ser bookingtall her og om de forstår hva som foregår.
Håper de forstår at dette blir en svært midlertidig affære for dem og at de ikke skalerer opp på denne ruten.
Er det noen som har fått poeng for Air Europe Express flighter? Usikker på om jeg skal tørre booke med dem eller ikke.
Nå er det ikke lenge til jeg skla ut og hente hjem millionen, skal prøve å få satt av tid til reisebrev. Meeen - har lest spennende transfer i JED hvor man ankommer med SV og ut med GA. Henholdsvis inn på Terminal 1 og ut fra Terminal H. Det jeg lurer på er VISA, alt ser greit ut utenom kravet om annerkjent/godkjent flyselskap for å slippe transfer visa, noen som har erfaringer med dette? Har lest at det er endel som allerede har tatt denne ruten før meg @Rapolo @Flyvefisken - andre?
Her var det noen som fikk det til (men hen skriver ikke med hvilke selskap): https://www.flyertalk.com/forum/36700124-post2011.html
På separate billetter eller gjennomgående billett? Gjennomgående billett er ganske grei skuring, du blir tatt hånd om av flyplasspersonale og trenger ikke visum. Ref min egen erfaring https://insideflyer.no/forums/threa...-jakten-på-millionen.21215/page-2#post-558340
Vi ankom med Garuda og skulle videre med Saudia. Det er 2 forskjellige terminaler så vi måtte vente på at Saudia fikset en transfer bil for alle i transit. Vi var vel 7 stk på millionjakt. Man kan også kjøpe visa on arrival. Jeg ser at du kommer andre veien, og da er nok ikke Garuda like romslig at de sender en bil for å hente dere. Vi traff på noen svensker i CGK som da hadde ankommet med Garuda fra JED. De hadde SV til JED slik som deg. De fortalte at de ble lukket inne på et rom ved ankomst gaten med væpnede vakter utenfor. De satt der i 6 timer og ble så kjørt direkte til gaten når det var boarding. Neste gang vil de nok heller betale for visa on arrival, men det spørs helt hvor lang layover du har...
Jeg har 2:50, så forhåpentligvis blir det ikke 6 timer på meg. Så lenge de har kontroll på tiden, skal jeg nok overleve. Vann og nettbrett vil være ok hvis jeg greier å holde nervene i sjakk.
I ditt tilfelle skal du ikke trenge visum som andre har nevnt. Jeg var for øvrig på gjennomgående billett (SV inn, GA ut) med 12+ timers mellomlanding. Jeg hadde uansett planer om å besøke byen, så var aldri involvert i transfer. Forstår det slik at jeg måtte hatt visum i mitt tilfelle selv ved airside transfer pga lengden på mellomlanding. Har dog lest om de som har hatt 12+ timer airside uten visum, noe jeg ikke ville sjanset på.
Som andre har svart bør det gå helt fint. Bør. Tipper du har booket samme flights som jeg hadde, mener det var 2:50 da også. Som jeg har beskrevet i reisebrevet gikk det bra til slutt, men 2:50 ble til drøye 4 timer (GA forsinket), de holdt meg i et venteområde til siste øyeblikk, og jeg passerte to som mistet sin tilsvarende connection fordi de ikke ble kjørt over i tide. Men alle var vennlige og hjelpsomme, og vann ble tilbudt og gitt. Tålmodighet og is i magen måtte til.
Ja, leste ditt reisebrev. Min konklusjon er at det nødvendigvis ikke tar 4 timer, men tolker det at man blir holdt igjen i et rom inntil man skal fly videre… satser på at det går bra… litt spenning i livet
Mulig dette er åpenbart, men er det slik at hvis jeg flyr en rute operert av Air France men med KLM rutenr, så vil jeg få Air France som tellende selskap (gitt poenggivende bookingklasse)? I vedlagt bilde er det en AF og en KL flyvning (men begge har KLM-rutenr), begge klasse T. Både AF og KLM gir opptjening i klasse T. Betyr dette at jeg får både KLM og AF som tellende selskap?