Ser at mønsteret (det lille jeg har fått med meg) for TG F er å slippe 1 sete (+/-) 14d før, for så å slippe 2-4 seter 2 dager før. Dvs at TG F egentlig bare funker for utreise?
Noen som har prøvd ANA F kontra LH F? Er det stor forskjell ombord? Kanskje lurt å fly LH F ut til Asia og ANA F tilbake til Europa? Er Thai F noe dårligere enn LH og ANA F?
Hvis noen er på jakt etter lang flytur, uten lang ferie og en lang tur innom frankfurt first class terminalen ser det ut som denne ruten er ledig fra svg (Det er mange forskjellige alternativer til/fra frankfurt f.eks innom osl og heller 10timer i FRA): SVG-CPH SK 1875 14.aug 0950 biz 2:15 connection CPH-FRA SK 675 14.aug 1315 biz 7:00 connection FRA-EZE LH 510 14.aug 2155 first 10:10 layover EZE-FRA LH 511 15.aug 1650 first 3:50 connection FRA-LHR LH 910 16.aug 1500 biz 4:10 connection LHR-SVG SK 4628 16.aug 1750 biz
De er alle bra. Og du lider ingen nød uansett hvilken du ender opp med. Men, jeg ville valgt ANA foran LH og TG. LH har FCT/FCL, men for min del er det viktigere med opplevelsen ombord, og da vinner ANA. TG har fin F lounge i BKK, men det er egentlig massasjen som er trekkplasteret der. Hvis du reiser for å tilbringe tid i loungen, så kan det kanskje påvirke valget, men ANA any day hos meg.
Jeg ser at @flying_all fant ANA F ledig for 2 fra HND til FRA så tenkte å høre om det er et bra produkt. Vet ikke om det er sant, men har hørt at det alltid er best å fly med det selskapet i F fra hjemme basen og ut i verden. Tror det hadde våre artig å prøvd LH F til HND, C/F til PEK også med ANA eventuelt, SQ F PEK-SIN og SIN-MEL SQ i C/F. .
Mange muligheter! Maten er ofte(?) ulik fra hjemmebase kontra utlandet. Men har stort sett vært veldig fornøyd uansett.
Det som nok er den største forskjellen er loungene. De er alltid noen hakk bedre på hjemmebase enn bortebase.
https://insideflyer.no/forums/threa...z-og-f-suite-på-b777.13831/page-3#post-303056 Angående neste spørsmål om å fly fra hjemmebase : så sier vel all erfaring fra forum at Air China F helst flys fra destinasjon i Europa pga vesentlig bedre mat ombord, kontra utreise fra Beijing. Men at lounge og serviceopplevelsen på hjemmebaser, og ofte matopplevelsen alt i alt er bedre på de andre F alternativene. Edit : skriver en som bare har booket og ikke fløyet F enda.....
ANA har hatt vanvittig bra tilgjengelighet i det siste. Er dette normalen for denne tiden av året, eller er de rett og slett bare blitt litt rausere? Fortsetter det slik et par måneder til kan det jo faktisk hende vi må ta stilling til om vi foretrekker NH F fremfor LH F på utreisen til Asia i slutten av september. For egen del tenker jeg NH, men har med en kompis som burde få oppleve FCT
Jeg opplever at det har vært sluppet to seter ganske mange dager, både til/fra FRA og LHR. Så det samme i julen. Kanskje de bare er litt rausere i disse fellesferieperiodene? Eller at det selges mindre seter i disse periodene er kanskje mer plausibelt.
Noen som kan sjekke for meg om det er 2 seter ledig i first hos singapore airlines fra Pek til Sin rundt den 15/10?
Mulig jeg husker feil, men jeg mener jeg har opplevd at også Tallinn "ser" F, men at det viser seg nokså langt uti bestillingsprosessen at billettene ikke kan utstedes? Kanskje bare når married segments er inne i bildet.