Noen som har vært i Hong Kong siste to uker? Nærmer seg familieferie og blir litt usikker etter siste tids mediaoppslag...
Fikk tak i en CT til Hong Kong, vi er mest vant til å reise til USA (foruten om Europa) så dette blir veldig nytt. Bestilte nettopp og drar i morgen og synes det er vanskelig å orientere meg om hva vi bør gjøre og hvor vi bør bo. Vi har kun 3 netter så alt får vi ikke med oss. Noen som kan peke meg i riktig retning? Trenger også telefonabb. i perioden...
Jeg ordnet mobilen på forhånd via Klook. Veldig lettvint, plukket det opp ved ankomst på flyplassen. Hva angår overnatting er det veldig opp til smaken, de fleste vestlige foretrekker Hong Kong Island, mens jeg stortrivdes mer i langt mer kaotisk og kinesisk Mong Kok. Det er mange nydelige steder for skikkelig god mat, utforsk gjerne alle av dem Fra Tim Ho Wan til Ling Heung, Din Tai Fung for noe av de gode tradisjonelle. Jeg elsket the Social Place blant de som er litt mer moderne
Vet ikke dine preferanser for hotell, men InterContinental Hong Kong ligger fint til synes jeg. Da er det lett å spasere rundt og kort vei til Star Ferry om dere vil en tur på andre siden av bukta.
Her er mine tanker om Icon: https://insideflyer.no/forums/threads/hotell-i-hongkong.6998/#post-234374 Den tråden har masse info om hoteller. Trodde jeg hadde skrevet reisebrev fra den turen, men tydeligvis ikke.
Takk for tips. Vi har status hos IC så vurderer et av de hotellene, har også en voucher på gratis weekendnatt. Er det forresten en lounge det er vits å tilbringe tid i på vei hjem? Flyr first med Lufthansa.
Du har tilgang til LH First Class lounger i FRA om du flyr Lufthansa videre innad i Europa. I HKG Har Thai Airways et separat område i loungen for First Class, men det er lite/ingen forskjell fra resten av loungen. SQ har også en business lounge i andre enden av terminalen. Kan ikke i farten huske om United loungen har et separat område for First. Kanskje andre vet?
Eller om du flyr Star Alliance-partnere. Det er kun for å slippe inn på FCT at du må fly Lufthansa videre innad i Europa.
SQ har en F avdeling. Ikke no å rope hurra for. United har lagt ned sin F avdeling. Synes ingen av Star A loungene på HKG er så bra at jeg hadde brukt ekstra mye tid der. Pleier å være på flyplassen ca tre timer før. Da får jeg slappet av med litt mat og champis før flighten hjem. Loungen på IC Hong Kong (ikke Stanford, den har jeg ikke prøvd) er veldig bra. Hadde lett valgt clubrom pga den.
IC Standfors clublounge er veldig bra og de har hygglig tjeneste villig personel som hjelper deg med det meste. Sist jeg var der fikk jeg beholde rimmet til kl.18. Der etter satt jeg i loungen til det var tid å reise til flyplassen.
Var også storfornøyd med ICON. Det beste hotellet jeg har bodd på i Hongkong, så langt, selv om det skal sies at jeg har en god del igjen å teste enda... Grundig test her: Så bra er Club-rom på Hotel ICON i Hongkong
Den loungen var fin, den! I restauranten i første etasje har de afternoon tea med bottomless champagne..