Jeg vet det står i klartekst et sted : SAS slipper bonusbilletteqr 230 og 90 dager nøyaktig før avreise? eller var det 3 måneder? Eller fungerer det sånn at de slipper for noen dager også går det litt tid også slipper de noen flere? På jakt etter C til Beijing i slutten av April, som ikke ligger ute nå. Så da må jeg regne litt på hvilken kveld og morgen jeg må sjekke og ringe.
Jepp. Relativt forutsigbart på mange ruter, utrolig nok. 330 2+2+4 (C+Y+M) og så slippes det en drøss ca 3 mnd før.
Noen som vet når svenskene er på jobb ang bestilling av CT billett? Hadde en Booking som jeg bestilte hos en svenske for en stund siden som jeg skal forandre, den hadde 10 leg, nå møtte jeg på en vanskelig type i Tallin som sa 8 er maks...
Ringte tilbake til Tallin 5 minutter etter jeg hadde snakket med han fyren først som nektet meg 10 leg, og snakket med ei veldig hyggelig gebrokken dame. Jeg spurte hun om hvordan reglene egentlig var angående antall leg, og hun sa at hvis man flydde fra Oslo var det maks 8 leg, men fløy man fra en mindre by som For eks Kristiansund som vi flyr fra var det greit med 10, så da ordnet det seg fint Merkelig at det skal være så forskjellig fra person til person...
Fikk 10 leg gjennom i Tallinn torsdag forrige uke. Måtte bare tas opp med supervisor først. Tok et par tre minutter med ventetid. Prøv igjen! Kan jo være at det har med avreise fra KRS og gjøre, men gikk fra 8 leg til 10 leg med en ekstra omtur på samme datoer som jeg hadde allerede. Hadde vært lett og si nei tenker jeg.
Husk at dette har vel så mye med fornuftig reise vei og ledig plass, som antall legs. Fra - osl - krs er fornuftig. Det samme med lhr - bru - osl. F eks Fra - ist - osl er ikke.
Jeg må si det er positivt om de legger til på max legs hvis du flyr fra distriktet. Stjerne i boka etter min mening.
Gir mening. Når SAS kjører kampanjer på bonusreiser, er det alltid presisert at tilslutningsfly innenriks er inkludert. Samme svar jeg fikk når jeg fikk gjennom 9 legs til Australia. I og med jeg startet i Stavanger, så måtte jeg alltid innom en ekstra hub (OSL, CPH, ARN) og da var de mer fleksible.
Er det mulig å få med Widerøe flyvninger på en CT-bestilling? Har planlagt OSL-FRA-ICN-NRT men siden vi bor i Larvik kunne jeg tenke meg å fly TRF-CPH-FRA....
Har følgende booking sp langt: KSU-OSL: Sas pluss OSL-FRA: Lufthansa bizz FRA-ICN: Asiana A388 bizz ICN-CTU: Asiana A321 bizz CTU-SYD: Air China A333 bizz SYD-SIN: Singapore 777-300er bizz SIN-CGK: Singapore 777-300 bizz CGK-IST: Turkish 777-300er bizz IST-OSL: Turkish 332 bizz OSL-KSU: Sas pluss Er ikke helt fornøyd med ruten nedover, men greit fornøyd hjem Har mulighet til å forandre til first fra Frankfurt til Seoul med Asiana samt fra Singapore til Jakarta med Singapore med the Private room, men vet ikke om det er verdt 60000 ekstra poeng? Evt prøve å få med en 11te leg, sånn at vi kan fly Sin til Bkk med den nye Dreamlineren til Singapore air og 350-900 med Thai fra Bkk til Pek, og deretter Turkish fra Pek til Ist? Hva tykks?
6 leg, 8 leg eller 10 leg. Kan noen si meg hva det betyr? Vil det si antall strekninger t/r? Isåfall: Hva synes dere er fordelene med å ha så lange turer? Bare deilig å fly biz/first og slappe av i de ulike loungene? Får dere noe ekstra tid i de ulike stoppestedene så dere kan reise ut en tur? Alltid villet å komme raskest mulig frem, ikke lengst mulig reiserute. Jeg har kanskje ikke skjønt greia enda?