SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. dkvt

dkvt EBD

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    63
    Vil nok få problemer med utreisen pga soner, da du flyr til destinasjonssonen din først med BKK, ut av sonen til ICN og så tilbake igjen til DPS.

Skal du ha med stopover i Seoul må du nok prøve på routingen Europa-ICN-BKK-DPS.

2. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det var den routingen jeg opprinnelig var på jakt etter, men så forsvant setene på den aktuelle OZ-flighten...

Ang det andre alternativet: Jeg ringte CT-nummeret og spurte. Han jeg snakket med sa det ville gå. Men 9 segmenter kunne han ikke godta...

dkvt liker dette
  3. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Noen sommar fått noe inntrykk av at Singapore slipper fler seter i first nærmere avreise slik som Lufthansa? Fikk booket business billetter i går med dem, men ingen ledige i first til i april med retur mai.

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,725
    Bonuspoeng:
    293
    Neppe.
    Mønstret har vært at de har sluppet inntil 2 seter pr flight fra CPH siden de åpnet.
    På andre destinasjoner med flere F seter kan man jo håpe, men det er ikke mitt inntrykk. Det virker som at SQ har en plan, og den holder de på.

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan ikke jeg tenke meg heller. De vil nok spare de to siste setene til sine egne medlemmer/last minute bestillinger/oppgraderinger/irr ops.

6. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan kanskje vurdere å fly direkte OSL-FRA dagen i forveien. Da får du totalt 8 segment og så får du en dag i Paris også :)

7. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Vet at svaret sikkert finnes her inne, men jeg fant det ikke i farten.

Hvis jeg bestiller 2 enveis bonusbilletter, er det da mulig å ringe inn for å få slått dem sammen og bruke CT og få poeng tilbake?

Eller må jeg avbestille dem, håpe at de ikke forsvinner og så booke på nytt?

8. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,812
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ring til SAS so kan dei ordne det.
    Eg har fått gjort dette fleire gongar.

chrisbu liker dette
  9. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge FRA er en flyplass i Tyskland blir det vrient... ;) må fortsatt bruke to segmenter på osl-fra-cdg selv med utreise kvelden i forveien...
    Skal prøve med ny telefon til Tallin, kanskje en annen agent ser annerledes på det.

10. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Da tror jeg faktisk du er den første (her inne i alle fall) som har fått booket den nyeste konfigurasjonen! Gratulerer! :)

NoLimit and bighc like this.
  11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Så du har i prinsippet booket vanlige billetter og så fått CT lagt på toppen i etterkant ?

Jeg har spurt spesifikt om dette og de har sagt nei tidligere. Ville gjort en F-booking svært mye lettere om jeg kunne booke inn noen segment nå, og så ta resten + CT når/om LH slipper seter som mangler..

12. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,812
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har tidlegare booka to enkeltreiser til USA og fått slått desse saman til ei returreise (har berre testa dette med Mastercardrabatt). Eg har også bestilt reise til USA og fått lagt til CT etterpå, rett før den gjekk ut på dato.

I det første tilfellet måtte eg ringe SAS for å ordne, det andre fekk eg ordna med ein e-post til gullmailen (sjølv om konsulenten i det tilfellet klarte å bruke feil CT..).

Begge desse eksempla har berre hatt legs med SK og WF, eg er usikker på korleis det fungerar når du blandar inn andre selskap.

13. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det tenker jeg er forklaringen.
    Problemet er jo at det ikke er SAS-kontoret men CT-kontoret som eier CT-bookings med partnere.
    De kan i utgangspunktet ikke gå inn i bestillingene til hverandre, i alle fall slik de forklarer det.

14. magnus45

magnus45 Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Stilte spørsmål her tidligere uten svar. Håper på bedre helle denne gangen. Dere har nevnt tidligere om et endringsgebyr ved endring av avreise/fly?! på kr 150. Stemmer dette? Koster det noe å endre CT fra business til first i etterkant?

15. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Koster 150kr per strekning per pers, med mindre du er EBD.

Går du opp til F fra C så kan det påløpe noen få avgifter i tilegg.

16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    I Danmark koster det visstnok 150kr uansett hvilken status du har, i Sverige er det fortsatt gratis. Å bytte fra C til F vil også utløse dette gebyret.

magnus45 liker dette
  17. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Så vi skal kun ringe et svensk nummer, er det det du sier? :)

magnus45 liker dette
  18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sier bare at det er greit å være klar over. Danskene viser seg også å ha sine sterke sider :)

magnus45 and Are like this.
  19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som kan sjekke expertflyer for meg for morgendagens Peking tur? Tors 8 mars SK 995. Har blitt nektet oppgradering med bud på plusgrade. Og ikke noe CU i innboksen heller:(

20. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293

C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9H9 Q0 V9 W0 U0 K0 L0 T0 O9 G9 N9

Del denne siden