Fikk nettopp en CT som ble opptjent på slutten av fjoråret. Denne står som gyldig til 15. Januar 2020 på min konto hos SAS. Dette var vel generøst ?
Nei, det stemmer det. Fordi du opptjente mot slutten av året kan den bli registrert på året etter. Da blir det 2018 + 2019 + 15 dager i 2020.
Det er jo i prinsippet feil. Står til og med i FAQ at CT er gyldig i opptjeningsåret og påfølgende år og at om man tjener den opp i desember er den under 1 år når man får den. Men om det er systemtekniske problemstillinger der så er det jo bare å smile og være glad..
Gikk litt fort... Jeg mente å skrive CDG. Fly til CDG dagen i forveien. Kjør sightseeing og en bedre middag i Paris. Fly videre neste dag. Vi gjorde dette på en ct tur med thai first. God stemning
Jeg skal bestille en tur for 2 til Hawaii i høst - med en mellomlanding i NYC på hjemreisen (5 dager i NYC, så overstiger 24 timer-grensen iht. mellomlanding). Hvilken kombinasjon blir best her hvis man skal benytte CT? Selve turen koster 110k poeng t/r økonomi. - Kan man fly NYC - Tr.heim på hjemreisen, og kjøpe billetter utenom på strekningen Honolulu - NYC? Planlagt rute: Tr.heim - Kahului (utreise) Honolulu - New York (hjemreise) New York - Tr.heim (hjemreise)
Ringte det svenske nummeret som ble nevnt over her.. Skulle gjøre en endring på en tur jeg har bestilt til far.. slik at han kom seg til både Colombia(1dag) Brazil(1dag) og destinasjon Buenos Aires. Med hjemreise fra Sao Paolo. Hun ordnet opp, og ingen ekstra kostnader eller noe.. hun snakket engelsk.(«tallinsk») Men ble litt snurt da jeg hadde bestilt denne på det norske kontoret, men ringte sverige for endring. Jeg sa som sant var, 87min venting på norsk linje. Hun stod på sitt og sa jeg måtte ringe der neste gang.. ingen gebyr heller.. Hun sa også noe spennende.. om jeg la på 0047 før nummeret, skulle jeg også få opp valget om å legge inn EB nr, og dermed prioriteres fremst i køen som diamant. Har ikke fått prøvd dette.. men uansett, neste som skal ringe, kan jo prøve.. C
Skulle også endre i går. Ventet 55 min før jeg kom gjennom på norsk nummer. Så ble vi brutt etter små fem min, og jeg fikk feilmelding om at tjenesten var utilgjengelig da jeg ringte opp . På svensk nummer med prio var jeg gjennom på fem min
Jeg mener at det ikke er det samme. CT opptjent i 2016 skulle vært gyldig frem til 15. januar 2018. Det viser seg at CT opparbeidet i desember 2017 får gyldighet 2018, 2019 + 15 dager i 2020.
Ja, antar det var det hun mente.. Mulig man da kommer igjennom til en engelsk velkomst(slik man gjør på 0046) hvor det fortsatt er mulig.. C
Men dere alle sammen. Det er jo det greieste å bare ringe SAS? De ordner med CT bestillinger. Om det så er SQ first "hele" veien til New Zeland... Lite kø, norsk og ringer opp igjen
Jeg ville brukt de 110’ poengene til å komme meg til NYC i C, og kjøpt billett derfra til Hawaii og tilbake.
Har ikke tabellen foran meg, men jeg ville vurdert omvendt. Kommer til New York for 2500kr på de beste tidspunktene, maks 3000. Gjetter på at det er dyrere å fly NYC-HNL enn det. I tillegg er det vesentlig lengre flytid enn OSL-EWR.
Vel jeg siterte hva Are skrev og at det var korrekt. Den siste CT skulle vært gyldig til 2019 +15 dager hvis den jeg opptjente des 2016 var gyldig til 15. Januar i år.
Jeg så det, men da misforstod jeg poenget. Tror Are og jeg i hvert fall mener at CTer som ble opptjent i desember 2017 ikke skulle vært gyldig lengre enn 15. januar 2019 hvis man leser vilkårene.