Har pr i dag 2 first flyvninger på turen til Australia, en med Asiana fra Frankfurt til Seoul og en med Singapore fra Singapore til København. Er veldig i tvil om jeg skal prøve å forandre til Lufthansa på veien ned. Hva tenker folk her inne? De halvveis lukkede suitene på Asiana frister, mn det gjør first class terminal også...
Vil nå si at Lufthansa som kabin er så åpen år det er ukomfortabelt.. I alle fall opplevdes det slik når vi gikk fra Asiana til Lufthansa.
Henger meg på denne. Etter 3 flyvninger i full LH F kabin, føler jeg at produktet er helt greit i luften - men ikke noe mer. På bakken er de i en egen klasse i Frankfurt, men skal det være avgjørende for de neste 12t...? Personlig syns jeg opplevelsen på SQ F overgikk LH med god margin, og vil være foretrukket for oss på neste tur. Asiana F var også fantastisk, og den private sfæren man oppnår inne i "hulen sin" er helt rå - for ikke å snakke om 32`skjermen! Lite som slår den!
Ja, heller faktisk mot Asiana Og da får vi reist med A388 også, noe vi ikke har på resten av turen. Det er vel A346 til Seoul med Lufthansa. Hvilke lounger er å foretrekke i Frankfurt hvis vi reiser med Asiana first?
Trenger litt orakelhjelp, som nybegynner har man ikke alt av kunnskap. Fikk nettopp søknaden min om platinum godkjent, litt seiersrus her i heimen før arbeidsdagen starter. Har bare hatt premium i noen måneder, men uansett kjekt å få oppgradert til platinum. Men spørsmålet blir da, den summen jeg har brukt på amex, premium, så langt i år, blir følger den over til platinum kortet? Eller starter jeg på 0 nå som det nye kortet kommer? Er det noen som har erfaring med å finne ledige bonusbilletter i skoleferier, frøkna er lærer og det betyr som kjent at feriene må bli lagt til det tidsrommet de gjelder, blir mest sannsynlig sommerferien vi har nok tid til å ha en lengre ferie. Takker på forhånd for all hjelp
Har du flydd ANA F? Hvordan sammenligner du i så fall ANA mot Asiana? Skal fly ANA F fra HND til LHR, men er litt usikker på om jeg heller burde valgt Asiana til FRA fra ICN...
Det du har brukt på Premiumkortet følger deg videre. Når det gjelder å finne bonusreiser i skoleferiene så er det fullt mulig, men det beste tipset er nok å være så tidlig ute som mulig med booking. For SAS f.eks. snakker vi da om 330 dager før planlagt avreise om jeg ikke tar helt feil. Men siden det er Platinum du nå har anskaffet deg så regner jeg med at du tenker mest på andre Star Alliance selskaper og da kan utgangspunktet være annerledes. Men prøv å være tidlig ute, vurder "alternative" reisemål og ikke minst - ikke gi opp!
Jeg ville valgt ANA over Asiana. Se gjerne mitt reisebrev med begge selskap. https://insideflyer.no/forums/threads/en-svipptur-til-seoul-ua-f-nh-f-oz-f-og-lh-f-litt-c.8872/
Takk for kjapt svar Har tatt både LH (747-8) i C, SK i C og TK i C, og vært godt fornøyd med det. Med en CT tenkte jeg at jeg sku prøve å få til F på flere strekninger. Frøkna i huset mente at F ikke var for sånna som oss (lærer og stuer), men som ganske reisegal så MÅ man jo overbevise henne om at F er verdt de ekstra poengene. Hu klarer seg godt med C og syns det er mer enn bra nok (blitt ganske bortskjemt gjennom fordelene jeg har). Men hvor gøy er det ikke å motbevise? Er det noe god rangering på hvilke(t) selskap som gir best opplevelse i lufta og på bakken i F eller C? Og hvilket flytyper av hvert selskap bør man se etter/ prøve å unngå?
Er vel egentlig ikke så lenge det var en slik liste her. Kort oppsummert fra mine erfaringer og der jeg har lest og til slutt fordommer... First -i lufta 1. ANA 2. Singapore 3. Asiana 4. Lufthansa 5. Thai 6. United 7. Air China 8. Air India First - På bakken 1. Lufthansa 2. Singapore 3. Thai Business 1. EVA 2. Singapore 3. Air New Zealand 4. ANA 5. Asiana 6. Austrian 7. Swiss 8. Turkish Og så resten etter det.. merk at jeg har ikke testet alt, og sikkert mange som er uenige med meg. Spesielt at SAS ikke er på business topp-liste.. men min opplevelse var ikke mye å rope hurra for, så da blir det sånn..
Jeg har booket en retur fra BKK med thai 747 til MUC. Målet er selvsagt å reise med en nyere a380 til FRA eller LHR. Tidspunktet er desember 2018. Men det finnes ingenting tilgjengelig.. kun 747 fra MUC. Noen med erfaring på når first slippes på disse rutene?
Har sett at Thai har sluppet noe FRA-BKK nå kanskje 1-2 mnd før avgang nå på TG921. har sett litt på tilgjengeligheten på flighten jeg selv fly FRA-BKK 19 mars. Lurt og følge med, for de ble snappet opp ganske kjapt når det ble lagt ut flere award billetter. Om du sjekker experflyer og det er mye F billetter igjen bør det være grunnlag for at de slepper flere O billetter. Kan eventuelt sjekke for deg om du har dato
Takk for det. Innser vel at jeg må ordne meg et abonnement på expertflyer.. BKK-LHR og BKK-FRA 5 og 6 des
BKK-LHR 5 des: 6 des: BKK-FRA 5 des: 6 des: Ser jo lovende ut med minimum 9F på alle flights. kan kun se at 2 seter er tatt totalt. men kan jo være noen ikke har valgt sete. men minimum 9F bør utløse noen O klasse billetter. Expertflyer er tingen og verdt 99kr mnd