Jeg måtte ringe Tallin, de fikser det med en gang. Pengene ble utbetalt neste virkedag. Prøvde SAS først men de kunne ikke hjelpe
Trenger litt expert hjelp på expertflyer: Hvis man søker på tilgjengelighet og får opp følgende informasjon: F1A0 (og hvis man holder over "F" så står det "at least 1") Også ser man på søkekartet at det er 3 ledige seter i F. Hva betyr dette? Og hva er forskjellen på F og A ?
Står det F1A0 kan du være ganske sikker på at det kun er et sete igjen i F-kabinen uansett hva setekartet sier. F er fullpris first og A er rabattert first.
F og A er to forskjellige bookingklasser i serviceklasse First. F er høyest i hierarkiet og deretter A. Priser i F er også derfor høyere enn i A, det er slikt man driver revenue management, styrer tilgjengeligheten på alle bookingklasser for å maksimere inntektene. F1A0 betyr at det er 1 ledig plass til salgs i bookingklasse F. At det er tre ledige seter i setekartet betyr enten at ikke alle som har kjøpt billett har seatet seg eller at noen seter beskyttes.
Nei. Det er fordi det går fra 1 til 9. Står det F9 betyr det bare at det er minst 9, det kan være 12 eksempelvis. Det kan jo forsåvidt være mindre, står det f.eks. F1A0C1 så antyder det 1 sete i first og 1 sete i business, men det kan være at det egentlig kun er 1 sete igjen i F men de vil selge business til fullpris og deretter heller oppgradere noen..
Takk for svar. På min dag så er det F2A0. Med andre ord rimelig umulig med 2 award billetter? 1 uke til avreise
Usannsynlig, men ikke umulig. Er jo sånn at F-billetter er fleksible og ofte kan avbestilles fritt, så kan åpne seg mer ledig pga. at folk endrer planene sine.
Til info: Ringte Tallinn i dag, og jeg fikk faktisk Mikael som agent. Han gjorde som han lovte meg på Mail; Ordnet meg reise til USA via ASIA, og han bekreftet på telefonen at dette er lov og at han hadde dobbeltsjekket igjen. Jeg fikk altså totalt 3 first class turer med henholdsvis LH og OZ. Alle 3 turene varer over 10 timer. Og frem til avreise håper jeg å legge inn en til ved ledighet. Kostet totalt 150K poeng + CT(2 pers) og skattene og avgiftene ble faktisk billigere, ikke spør hvorfor. Her tør jeg påstå at jeg fikk mye for «pengene»! Dette blir forøvrig min første tur i first. Osl-fra-icn-lax-mia Mia-fra-osl Uansett, jeg er super fornøyd!
Booket LH business nå men la på røret før jeg fikk nevnt om han kunne velge seter for meg. Må jeg ringe tilbake for å velge seter eller er det en annen mulighet? (Ikke så veeeeldig gira på å sitte i kø i 1.5 time igjen for å velge seter bare).
Dette er jo nesten utrolig.. Jeg tror jeg skal kjøre hardt på telefonen på mandagen til Tallinn altså.. Helt til jeg treffer han og får min reise booket.. irriterende at det ikke kan bookes noe på lørdag ettersom jeg er 99% sikker på at Lufthansa slippes på lørdagen nå...
Hadde det bare vært så enkelt Dette kommer opp når jeg legger inn PNR og etternavn: «Sorry, no flights matching your criteria have been found.» «The fare conditions of your ticket do not allow an online refund. For further details please contact our Service center: +47 (0) 22 330 9» Edit: fungerte når man logget seg inn på nytt og trykket litt rundt. Takker @TommyL
Vi bør kanskje lage en egen tråd med oversikt over hvilke agenter i Tallinn og Sverige som er mest medgjørlige og hvem som er udugelig? Kan potensielt spare oss (og dem) for mye irritasjon.