Har dukket opp et alternativ for meg, så trenger meninger fra dere som har flydd dette før. Jeg har OSL-CPH-SIN-DPS tur retur. Utreise fra CPH-SIN med SQ C, hjemreisen is SQ F. Føler det er litt bortkastet, men har nå funnet en ny rute for utreisen. OSL-FRA(12 timer layover-LHR-BKK-DPS. Med forbehold om at jeg får 9 segmenter, ville dere byttet for å få TG A380 FIRST, eller beholdt SQ C?
Dumt med First bare den ene veien, kjør TG F. Dessuten, nærmere avreise, kanskje det åpner seg Lufthansa F også.
Utfordrer deg TG F går FRA-BKK 29.Juni kl 12.30 PM. Eneste jeg har funnet som er bonusbilletter er mellomlanding..
Hei, Ringet for å endre ett segment på min CT bestilling nå, agenten jeg snakket med foreslo vi kansellerte hele opprinnelige reisen og bestillte på nytt - da kunne jeg slippe endringsgebyret på 150pr pers... Jeg syntes dette hørte skummelt ut, og sa han bare skulle endre denne ene flighten, så betalte jeg gladelig endringsgebyr. Noen som har erfaring med å kansellere hele reisen for å bestille på nytt? er man garantert at billettene kommer tilbake?
Nope. De gangene jeg har sjekket billetter som jeg har avbestlit ser det som rundt 50% slippes igjen.
Det jeg er redd for. Har 5 timer i CPH uansett, men fin timing på FRA med ankomst på kvelden og avreise på morgenen så jeg kan ta en natt på airporthotel og muligens en liten middag i frankfurt.
Jeg har kjørt en tolv timers i Frankfurt, rusletur i byen, sove på hotell, og så opp på FCT i taxi for frokost.. særs behagelig! C
Nå er Osl-Lhr helt borte plutselig Du finner ikke noe spennende a? 28 juni ut fra oslo etter 12.30 som er da neste flight går 29
Hei, Jeg har 9 timer i BKK fra 15:00 - 01:00 kommer og drar med TG F. Tenkte og utnytte fasilitetene i lounge med middag og massasje, men ser for meg at 9 timer blir i overkant til dette. Forslag til sysler man kan ta seg til, rekker man en tur inn til Bangkok i tillegg uten at det blir stress?
Tar temmelig nøyaktig 30 min med "flytoget" fra flyplassen og til byen. Derfra kan du gå rundt og utforske litt osv. Vær obs på at trafikken er et helvete i Bangkok, så sikt deg inn mot Skytrain når du skal bevege deg større avstander, som går vært 5. minutt over store deler av byen. Flytoget går tilbake igjen fra en skytrain-stasjon, så burde gå fint. Jeg synes 9 timer er ALT for lenge i loungen der, og ville dratt inn til byen og vært tilbake på flyplassen i 21-tiden.
Helt konkret forslag: Flytoget går til Phaya Thai. Bytt til Skytrain, ta det til Saphan Taksin (ser mye av Bangkok på veien) og ta båten oppover til Grand Palace. Båten går rett fra Skytrainstoppet og går relativt regelmessig. Tar 10 min til Grand Palace. Ta en rask tur innom palassene, og ta tuk-tuk tilbake til Siam-kjøpesentrene. Derfra kan dere ta Skytrain tilbake til Phaya Thai og flytoget til flyplassen igjen når det er på tide å dra. Kan være litt hektisk, men bør gå fint å rekke det tidsmessig, hvis man ikke foretrekker litt roligere timere i Bangkok. Sjekk google maps for å se på "løypeforslaget".
Dagens nyhet fra CT. Det er ikke lov til å ha stopp i Asia. Man skal fly "most reasonable route" som betyr at det skal være direkte mellom Asia og Europa, eventuelt med mellomlanding i transittsone. Dette betyr at en rute som TPE-TYO-FRA-OSL ikke kan bookes fordi det er "not a reasonable route, sir". Denne ruten er forøvrig 1000 miles kortere enn ruten jeg har nå, men hva f... hjelper vel det når vedkommende agent legger på røret ? fy f....!!!!! så sinna jeg blir av slikt. "new rules update this week, sir" "there are no supervisors at work" "if you want to complain you can use the SAS form online" Så må jeg da vente til neste uke før jeg kan ta rulletten? Det er jo fa.. meg håpløst!
Denne var jo interessant.... Vedkommende jeg snakket med i går sa jo at det var lov frem til i fjor sommer å booke reise via USA eksempelvis.... Og min CT er fra mars 17.
Her snakker man vel eksplisitt kun om endring i Gyldighet = varighet/utløpsdato av en CT, og at en CT som allerede er utstedt ikke kan få en endret gyldighet?
hmm.. ja kanskje du har rett.. har sett litt svart siste timen... Men første setning er vel egentlig ganske grei. De kan ikke komme å si at regler som er innført denne uken gjør at jeg ikke kan booke min reise. Jeg har ikke fått 3 måneders varsel at det blir nye regler i dag.. Har snakket med en del agenter etterhvert og dette tror jeg var den mest problematiske så langt..