I dag var de skikkelig kresne på 8 segment regelen igjen... Sliter med å finne en grei hjemreise fra munchen. Lang layover og kun eco tilgjengelig. Fikk i allefall to first reiser hjem fra Japan om ikke annet Argumentet med at jeg måtte ha en domestic flight fra oslo til evenes hjalp alldeles ikke. hilsen christina +4618-4809167
Har noen spørsmål om reisen min fra OSL-CPH-SIN-DPS. Biz utreise og hjemreise men First hjemreise fra SIN-CPH. Min første CT. Hvilke lounger har jeg tilgang til, hvordan tar jeg book the cook, hva burde jeg oppleve av lounger og fordeler? Prøvde CT referansen, som funket på sas sine sider, men funker ikke på Singapore sine sider..
Hei, har en CT reise i påska som lyder som følger: Oslo – København SAS PLUS 06:05 tid til neste fly: 55 min København – Barcelona SAS PLUS 07:20 tid til neste fly: 4 t 40 min Barcelona – Bogota AVIANCA Biz (787) 15:50 tid til neste fly: 1 t 20 min Bogota – Montevideo AVIANCA Biz (a319) 22:20 Fremme I Montevideo 07:00 fredag Ville dere byttet denne mot denne (om jeg får den igjennom hos Tallinn) Oslo – Stockholm SAS Plus 06:55 tid til neste fly: 1t 25 min Stockholm – Munich 09:25 Lufthansa Biz tid til neste fly: 4 t 10 min Munich – Chicago 15:45 (A340-600 FIRST Lufthansa) tid til neste fly: 2 t 15 min Chicago – Sao Paolo (777-200 FIRST United) tid til neste fly: 2 t 30 min Sao Paolo – Porto Alegre (ECONOMY, 1t 45 min flight) tid til neste fly: 1t 25 min Porto Alegre – Montevideo (ECONOMY, 1t 30 min flight) Fremme I Montevideo 17:50 fredag Fordelen med den første er jo at vi kommer tidligere frem. (men hvor bra dette er er jeg jammen ikke sikker på da vi sikkert ikke får sjekket inn på hotellet uansett) Fordelen med den andre er First class med Lufthansa (dog A340 og ikke FCT i Frankfurt) og First class på nattflyet fra Chicago (med United (hvor bra er dette?)) Ulempen med nummer 2 er jo flere flyvinger, lengre reisetid OG Economy på de siste strekkene fra Sao Paulo. Ulempen med nummer 1 er at nattflying fra Bogota - Montevideo er med noe så herlig som "verdens lengste flytur i a319) , ser for all del helt OK ut, men er jo ikke flatbed. Alle kommentarer tas imot med stor takk. Husk at det koster også 50k ekstra hvis jeg går for alt nummer 2. Det finnes bedre LH F alternativer, men de er ikke tilgjengelige- enda. Nå er det mulig at Tallinn finner en direkte rute fra Oslo til Munchen, men dette var det jeg fant på United.com K
Tror jammen jeg hadde holdt på den opprinnelige.. 0700 vs 1700, er ganske mange timer.. og med 2 flighter i Eco, taler også imot dette.. United er vell også ingen højdare i F.. Men får du F hjem igjen også? Om det inkluderer F på hjemreise også, kan det jo være verdt det.. men om du ikke får F på hjemreise, er jo 50k litt dumt å bruke på F en vei.. C
F på hjemreise vet jeg ikke enda, da jeg må vente til min 14 dager før, og jeg skal være borte i 10 dager, så det spørs om det åpner seg før jeg allerede er i gang med hjemreisen. Mister 12 timer, ja, men hvor gøy er det å komme frem til hotellet 6 timer før man kan sjekke inn i verste fall? Skal ikke være lett
Du har tilgang til følgende lounger På vei ut OSL: SAS Business Lounge (Gold lounge, hvis du har gullkort) CPH: SAS Business Lounge (Gold lounge, hvis du har gullkort) SIN: SilverKris Lounge Business Class og Thai Royal Silk Lounge På vei hjem SIN: SilverKris Lounge First Class og The Private Room Ellers det samme. Book the Cook finner du inne på bookingen din på SQ sine sider.
For å rangere de jeg har testet First -i lufta 1. Singapore 2. Lufthansa 3. Thai 4. Asiana First - På bakken 1. Lufthansa 2. Thai 3. Singapore Business 1. Swiss 2. SAS 3. Lufthansa 4. Turkish 5. Asiana Spesielt "i lufta" er en vanskelig øvelse, da det helt spørs hvilke kriterier man ser etter. Listen vil se helt forskjellig ut om jeg kun rangerer etter mat, service eller sete/kabin.
Alternativ 2 med 2 timer og 15 minutter mellom ankomst ORD og avgang Sao Paolo er i min verden kort tid. På vår tur FRA-ORD-MEX brukte vi minst 2 timer fra ankomst til vi var ferdig med security og baggasje på ORD. Jeg ville ikke brukt ORD som mellomlanding uten >3 timer mellom flightene.
Vis man har amex gold, og benytter seg av rewards programmet, får man her tilgang på CT eller er det kun på SAS amex?
Hadde selv ct-tur til Cusco i høst. Enkelt å finne fine ruter med business, fortrinnsvis med Avianca. Men i F tror jeg du må satse på United via feks ewr/iah og så via Bogota/Lima og derfra med Avianca. Evt satse på noe ledig med Lufthansa til en av byene i Sør-Amerika feks Buenos Aires og videre med Avianca.
Tror ikke du får godkjent den veien. USA er en billigere sone enn Asia. Har forsøkt på en slik i dag. Etter drøye 20 minutter med tasting og knotting ble jeg opplyst om at dette ikke var mulig og at det ikke er lov å fly mellom mer enn to soner. Dette er visst nye regler.. blæææ.. så da må jeg ringe på nytt.. Edit, enda verre, SAS kan ikke lenger hjelpe med dette. Alt må direkte til Tallinn..
Hei, Et spørsmål i samme gate som de over. Jeg flyr til Japan i påsken på CT. Ruten bort er som følger: OSL - FRA (LH Biz) FRA - PEK (LH First) PEK - NRT (NH Biz) Hjemreisen er foreløpig Biz på Asiana, men jeg ønsker å bytte denne til first da jeg har betalt poengene for dette. Jeg har veldig lyst å prøve ANA, men på HND - FRA ser det nesten ikke ut som at de slipper billetter i first og jeg trenger to. Jeg har sett at det er bedre tilgjengelighet fra Tokyo til USA og har sett at en mulighet som faktisk ikke tar mye lengre tid enn noen av løsningene jeg har sett fra øst mot vest er som følger: NRT - SFO (NH First) SFO - FRA (LH First) FRA - OSL (LH Biz) Er dette noe som går an å gjøre med companion ticket?
Jeg ringte å prøvde meg på routingen jeg nevnte over. Agent Mikael måtte sjekke opp å komme tilbake til meg. Fikk så Mail om at det er lov å reise via Asia til USA og at det man blir trukket i poeng er ende destinasjon, altså 150K poeng i mitt tilfelle(first til USA) Har dette på svart og hvitt i 2 mailer hvor han har gjort research. Jeg ringer Tallinn, og vedkommende får lagt inn ruten og alt er god stemning, så plutselig sier han vent 2 sekunder. Musikken kommer på om han blir borte ganske lenge, og da han kommer tilbake i telefonen blir hele ruten min avvist. Han klarer egentlig ikke si hvorfor utover at «de som skriver ut billettene sier nei». Jeg viser også til mailene jeg har fått som jeg har på svart å hvitt, men får fortsatt nei. Fremstår litt uproft denne tjenesten iblant, da noen sier det og andre sier det. Frustrerende for oss brukere som ikke aner hva vi skal forholde oss til... Ergo, dersom jeg hadde møtt agent Mikael når jeg forsøkte meg på bookingen hadde jeg vel fått den godkjent og alt ok...
Helt åpenbart hvorfor det ikke er lov egentlig... De sa til meg i dag at reglene ble endret i fjor sommer. Det bør bety at min CT fra januar 17 kan brukes ettersom jeg har krav på 3mnd skriftlig varsel når det endres regler.. hmmmmmm.....
Hvor lang tid skal det ta å få tilbake skatter og avgifter for en kansellert CT billett? Tidligere har det gått bare et par dager, nå har det gått over en uke.
Vil tro de har glemt det og behøver en purring. Opplevd dette selv siste måneden. Da de ble gjort oppmerksom på dette var alt refundert til neste virkedag.