Hva er grunnen til at en reise ikke kan endres etter den er satt i gang med CT/Eurobonus? Vil endre hjemreisen, klasse og tidspunkt.
Kun spekulering: Skatter og avgifter er satt i det billetten er utstedt? Og ikke minst endring fra C til F vil selvsagt føre til høyere pris (hvis man ikke allerede flyr F).
Men det virker jo som det er slik uansett når utreise er fullført. Altså uansett hvilken klasse det er snakk om?
Er det noen som har erfaring med nivå på skatter og avgifter med Lufthansa vs. Air Canada over atlanteren ? Vesentlige forskjeller, eller hipp som happ ?
Noen som har nylige erfaringer med open jaw eller utreise og hjemreise utenfor skandinavia? De var jo ganske fleksible en stund, men de har kanskje blitt strengere etter at reglene ble endret?
Jeg har nylig endret til fra økonomi til Business på siste legget mitt. Det ble kommentert at jeg skulle til London, men ikke noe mer. Originalbooking fra Februar. Dette er vel en double open jaw, men ikke så stort avvik på distanse. Det tipper jeg betyr endel ? Tur: Osl-cph-sin-ckg Retur: Dps-bkk-muc-lhr
Spørsmål: Fikk nettopp oppgradert fra Amex Premium til Platinum. Vil omsetningen/CT følge denne oppgraderingen?
Prøver å booke denne turen, men CT-gjengen sier nei: OSL-FRA-ICN-SGN-BKK-FRA-OSL. De sier det er 2 stopp i en såkalt transittsone. Vil OSL-FRA-ICN-SIN-BKK-FRA-OSL være lov?
Antar at BKK er destinasjon. SGN og BKK er i samme sone, dvs at det bare er 1 stopp i transfersone (ICN). Det skulle vært innenfor etter de "gamle" reglene, nå er det vel ingen som vet hva som gjelder egentlig.
BKK er distinasjonen ja. Men hadde liksom planer om en stop-over i SGN... Jeg får prøve å ringe på nytt, kanskje andre sier det er ok