Jeg flydde selv til CGK i fjor fra SIN og skulle videre derifra til BKK. Vi flydde SQ F til CGK og TG C til BKK. I SIN sjekket de bagasjen hele veien frem til OSL for oss. Da slapp vi å gå ut av flyplassen i CGK, det var bare å gå opp rulletrappen og så var vi airside igjen Helt enig i at CGK er en av de værste flyplassene jeg har vært på, inkludert loungene. Jeg holdt meg i hvert fall langt unna maten der og internett var nesten ubrukelig. Så bruk minst mulig tid på CGK. Når det gjelder MCT så er det vel egentlig ikke noen MCT i dette tilfellet da OP reiser på 2 separate billetter? MCT er jo kun ved 1 gjennomgående billett. Blir flyet fra SIN forsinket eller innstilt mister jo man neste fly fra CGK og får normalt ikke refundert dette.
Jeg har forsøkt å få folk til å innse dette en stund nå. Men av en eller annen grunn har det vært endel "motstand" mot dette... Mtp at SAS ikke utsteder billettene der og da
Ja, jeg har skjønt at denne flyplassen ikke er all verden. Ser ut til at jeg lander og drar igjen fra samme terminal, uten håndbagasje. Booket derfor med 1t og 40 min mellomlanding. Har lest meg opp til at det i hovedsak er bagasjen som tar tid på flyplassen her, hvilket jeg ikke har, så satser på det går bra
Litt slik IF-problem... Flyg OSL-CPH(F)-SIN-(C)HND, og har kun 1,5 timer i SIN (med ankomst kl 0630) som er knapt nok tid til å stikke inn i privateroom. Trur eg kan få F videre til HND med ein nattflyvning, og heile dagen i SIN. Men kva skal eg velge? Kjapp flytur til Tokyo(lander kl 1530) i C(A350) eller F heile vegen og noen timer på sofaen i private room(eventuelt 4 timer på terminalhotellet på Changi) og bruke 12-14 timer i Singapore og få verkeleg testa servicen til SQ på Changi? Samt å lande kl 0700 i Tokyo (Red anm: for nokre val me må ta)
SQ 636 SIN-HND Har eigentleg ikkje sjekka opp om det er mogleg å bestille med EB, gjekk berre ut frå at det kan vera mogleg. Er 77W
Eneste vi får bestilt med Eurobonus i F på SQ er vel CPH-SIN, SIN-CGK, SIN-AKL og SIN-BWN så jeg tror det blir vanskelig. Ellers ville jeg helt klart prioritert SIN. Jeg har vært her nede i en del uker nå og masse å finne på. Dessuten er Private Room veldig bra eter min mening. Jeg var der i fjor og vi sjekket inn dagen før for å ha for å få masse tid i Private Room. Så overnattet vi airside på flyplassen. Husk å sjekke inn på T3 da dette gir den beste opplevelsen. NB! Etter du har gått igjennom immigration i Singapore (airside) må du for all del ikke gå ut av flyplassen igjen (landside) da dette medfører arrestasjon, uansett om du har boarding pass videre med et fly. Så derfor må du fly videre etter å ha gått igjennom immigration. Det finnes selvsagt unntak ved sykdom og kansellerte fly, men dette er hovedregelen. Tror det er ca 70 stykker som er arrestert så langt i år. Straffen er opptil 2 år i fengsel og/eller 60.000 i bot.
Her er det uklart hva du mener. Mener du hvis en går ut igjen andre gang? Det er sjelden lov uansett. F.eks i Japan, Thailand osv. I transit kan man gå igjennom immigration én gang. For så å oppleve Singapore, og returnere airside til flight.
Ja, transit er jo noe annet da de også eget opplegg for de turistene som er i transit. Jeg tenker på hvis du f. eks har vært noen dager i Singapore og sjekker inn eller går igjennom immigration på flyplassen med en billett videre, da kan du ikke gå ut igjen. Noen har utnyttet dette med å kjøpe en billig billett eller refunderbar billett og kjøpt Tax free varer eller benyttet loungene for så å gå ut av flyplassen igjen (gjennom immigration) Jeg leste om dette i avisen seinest for noen dager siden der 4 var arrestert. Tror den ene sparte ca 80 kroner men får nå en fengsel straff istedenfor. Hva de gjør i andre land vet jeg ikke noe om.
Har en retur fra Japan med følgende rute: NRT-ICN-TPE-CDG-FRA-OSL-KRS. Ruta er ikke lovlig etter dagens regler. I expertflyer har jeg kommet over NRT-TPE direkte med NH823, altså redusere til 5 leg. Får også noen timer ekstra i Tokyo som jo hadde vært fint. Så er problemet, jeg finner kun flightene i expertflyer (ikke på united eller SAS søkeside). Er flighten kun for ANA-medlemmer? På seatmap er det kun 2/42 seter tatt. C9 på tilgjengelighet. Andre problemet, vil jeg få avslag da det fortsatt er mer enn 4 legs? (Har fire legs på tur ut også). Er sjansen til stede for å få den gjennom ved å ringe 05400?
Ok, men skal ta ein telefon uansett. Kan også endre til C på samme flightene, men det gjer meg vel kanskje ikkje tilgang til Private Room når eg returnerer frå transit i SIngapore.
Jeg tror ikke det er bygd opp nok erfaringer rundt hvor strengt 05400 denne regelen. Det er bare å prøve og del erfaringen din her.
Jeg vil også sjekke tilgjengelighet mellom HND-TSA. ANA pleier å ha grei tilgjengelighet på de to avgangene på dagtid. Det er underkant av en times busstur mellom TSA og TPE. Tror dette kan være et greit alternativ siden avgang til CDG ikke er før sent på kvelden.
Her blander du sammen flere ting. 1. Er man i transit mellom to flighter kan man gå inn i landet. Trenger ikke noen anstand eller gruppe. Jeg gjorde dette for fem dager siden og skrev TRANSIT på immigrasjonslappen. Fullt lovlig, mange har gjort dette tidligere også. 2. Media har skrevet om folk som kjøper fullflex-billett, går inn og spiser/drikker i loungene, for så å kansellere billetten og gå ut igjen. Dette er selvsagt ulovlig, men tviler sterkt på at dette angår noen på dette forumet. Det er viktig at vi er så tydelig som mulig i postene våre slik at vi unngår forvirring for andre (og nye) forum-medlemmer.
Ok, men jeg skrev vel at TRANSIT var ok i min andre post? Eller var jeg uklar? Angående punkt 2, der skrev jeg jo det samme som du sier også i post 2 vel? Vet ikke hva annet som er uklart her nå. Folk kjøper også en billig billett men ikke flyr så gjelder ikke bare full flex billetter.
Takk til @TravelManBiz og @Insomnia4u for omtanken. Eg skal berre ha transit i SIN og har gjort dette før, så er ikkje spesielt redd for det, men skal passe på å ikkje gå ut og inn! Når det gjeld det å kjøpe Fullflex billett, så har eg faktisk avbestilt min reise etter at eg kom til Loungen, men det var fordi eg hadde gløymt att pcen min i byen og måtte hente den. Eg var glad eg hadde flex billett då, og at eg ikkje hadde begynt på alkoholen...
Hei, er ny på forumet og har 1 CT reise gjennomført. Et basic teknisk spørsmål, hva er beste (nåværende) måte å sette opp varsel eller overvåke tilgjengelighet på CT reiser? Leste at ExpertFlyer hadde redusert funksjonalitet med CT, spent på hva dere har erfart. Tiltenkt reise er august 2019, t/r OSL-AKL/SYD (med SQ/THA eller andre?) i First/Biz, som hovedleg for å reise rundt i Oseania/Stillehavet noen uker.