SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    God lørdag godtfolk !

Er dette en lovlig rute med CT ?

BGO-CPH-CDG-BKK-SYD-BKK-ICN-FRA-OSL-BGO ?

Eller blir det 2 stop for mykje ? Kan eventuelt ta utreise fra CPH eller Oslo for å klare BKK-ICN ?

Takk for svar :)

2. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,204
    Bonuspoeng:
    183
    Årets CT er rett rundt hjørnet og med 200k + på konto så ser eg på dette:

OSL-FRA-ICN-SIN-BWN
    Open Jaw
    DPS-SIN-CPH-OSL

Eg ser jo på dette som ein «reasonable routing» då eg uansett må via SIN for og komme til BWN. Kan og fly til BKI istadenfor BWN.

3. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Denne utreisen er nok ikke godtatt. Du har 2 stopp i Asia på utreisen. Hjemreisen ok.

snus_mumrikken liker dette
  4. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Hjemreisen er nok ikke godtatt. Du har stopp i både BKK og ICN på vei hjem. Kun 1 stopp i Asia.

5. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Min oppfatning har vært at segmentene som skal erstattes fjernes når nye legges inn, og at man dermed står uten bekreftet reise frem til nye skatter/avgifter er beregnet og nye billetter utstedt. Men håper jeg tar feil! :)

6. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Vil denne CT bli godtatt ?

OSL-NYC

Open jaw

DEN-ORD-ARN-OSL

7. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, den skal være ok.

Xflipper and furlong like this.
  8. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har erfaring med mellomlanding i Jakarta?

Ser Expertflyer oppgir 2 timer minimum connection time.

Lander med SQ F fra SIN kl 19.40, og skal videre til Bali DPS på egen booking med AirAsia (raskest mulig).

Ingen innsjekkt bagasje.

Last edited: 28. juli 2018
  9. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde 3 timer der og måtte bytte terminal. Transfer toget var nede så måtte ta en buss. 2 timer høres knapt ut viss det ikke er samme terminal

veeegard liker dette
  10. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Det tar såpass med tid? Reiser forøvrig ikke med innsjekket bagasje.

Aner ikke om det er samme terminal, så det står mellom å "riske" på 21.00 eller vente til 22.35.

11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,847
    Bonuspoeng:
    293
    Landet med samme flight og dro videre til ICN fire timer senere. Måtte ut for å sjekke inn bagasjen på nytt og endte opp i en skikkelig trist lounge. Ellers gikk ting radig der. Du klarer nok å snu på en time, men dumt å sjanse på det.

Ps: antar jeg ankom og dro fra samme terminal

veeegard liker dette
  12. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,204
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, var det eg var redd for! Då får ein eventuelt betala siste leg frå SIN sjølv...
    Takk for svar ;-)

TravelManBiz liker dette
  13. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg kommet meg på et hotell og kan oppdatere litt i forhold til den LH F billetten jeg har booket i dag, ettersom jeg antar dette kan være en flight som er interessant for flere i framtiden.
    Bakgrunnen er at jeg egentlig var fornøyd med bookingen vi hadde (OSL-CPH-MUC-BKK (TG F)-SIN-MLE) og var mer eller mindre bestemt på å ikke endre denne, men de fleste her inne kjenner vel til rykkingen i bestillingsfingeren når det nærmer seg potensielt slipp av bonusbilletter i F på LH.
    Jeg har overvåket denne flighten i et par uker på Expertflyer og den har lenge ligget på F7. For noen dager siden endret den til F5 og jeg var redd det ikke ville bli sluppet bonusseter, men så kom altså mailen fra EF ca. kl 02. i natt og derav innlegget her i dag tidlig.
    Telefon til 05400 fra en veikro dypt inne i Tyskland ett eller annet sted, da vi hadde stoppet for lunch.
    Status pr. nå er at billetten er endret i SAS appen og jeg ser at EB poengene er tilbakeført og trukket på nytt, og flighten står som bekreftet på Lufthansa sine hjemmesider, så jeg er relativt avslappet på at dette må ha gått i orden.
    Et par punkter som er verdt å merke seg:
    * Bonussetene ble sluppet 5 dager før avgang (har sett en del spørsmål om tid for slipp av bonusbilletter på denne strekken).
    * På min opprinnelige bestilling ble jeg trukket 160.000 poeng for sluttdestinasjon Male, til tross for mellomlanding i dyrere sone. Har tidligere fått beskjed fra Tallinn om at dersom jeg endret denne bestillingen så ville jeg bli trukket poeng i forhold til riktig beregning, altså 190.000 poeng. På tross av dette er det nye trekket nå fortsatt 160.000 poeng...
    * På hjemreisen har jeg fortsatt to stopp i samme sone (SIN og BKK) noe som nå egentlig altså skal være ulovlig...
    * På den andre siden er det færre regelbrudd totalt ettersom det nå er bare 7 legs mot tidligere 9, og det er bare ett stopp i transittsonen på veg ned i alle fall

dkvt, DanH, Xflipper and 2 others like this.
  14. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har du fått utstedt nye billetter og er skatter/avgifter beregnet på nytt? Jeg trodde dette måtte være på plass for at man skal kunne føle seg helt trygg.

15. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, jeg har ikke fått nye billetter på mail enda, men som sagt oppdatert i app og status på confirmed hos Lufthansa så jeg føler meg relativt komfortabel, men du har et poeng selvfølgelig. Alltids litt smånerver før siste bit er på plass

Gullars liker dette
  16. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Uten innsjekket baggasje hjelper veldig. Men det kan bli forsinkelser og noen ganger lander man før tiden. Sjekk ut kart på forhånd over flyplassen og hvilke terminal du lander på og reiser videre fra.

Jeg ville faktisk slått til på 2 timer mellomlanding når du ikke har innsjekket baggasje :)

17. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Vi brukte KLM / sky team sin lounge. Var ikke noe særlig. Men kult å fly med KLM 777 Jakarta til Kuala Lumpur ;)

18. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Da ramlet billettene inn på mail i 14:30 tida her i dag...

19. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Gratulerer! Tror 05400 blir hyppigere brukt enn Tallinn for min del fremover :)

20. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å vite at skatter og avgifter også beregnes i helgene!

Gullars liker dette

Del denne siden