God lørdag godtfolk ! Er dette en lovlig rute med CT ? BGO-CPH-CDG-BKK-SYD-BKK-ICN-FRA-OSL-BGO ? Eller blir det 2 stop for mykje ? Kan eventuelt ta utreise fra CPH eller Oslo for å klare BKK-ICN ? Takk for svar
Årets CT er rett rundt hjørnet og med 200k + på konto så ser eg på dette: OSL-FRA-ICN-SIN-BWN Open Jaw DPS-SIN-CPH-OSL Eg ser jo på dette som ein «reasonable routing» då eg uansett må via SIN for og komme til BWN. Kan og fly til BKI istadenfor BWN.
Min oppfatning har vært at segmentene som skal erstattes fjernes når nye legges inn, og at man dermed står uten bekreftet reise frem til nye skatter/avgifter er beregnet og nye billetter utstedt. Men håper jeg tar feil!
Noen som har erfaring med mellomlanding i Jakarta? Ser Expertflyer oppgir 2 timer minimum connection time. Lander med SQ F fra SIN kl 19.40, og skal videre til Bali DPS på egen booking med AirAsia (raskest mulig). Ingen innsjekkt bagasje.
Hadde 3 timer der og måtte bytte terminal. Transfer toget var nede så måtte ta en buss. 2 timer høres knapt ut viss det ikke er samme terminal
Det tar såpass med tid? Reiser forøvrig ikke med innsjekket bagasje. Aner ikke om det er samme terminal, så det står mellom å "riske" på 21.00 eller vente til 22.35.
Landet med samme flight og dro videre til ICN fire timer senere. Måtte ut for å sjekke inn bagasjen på nytt og endte opp i en skikkelig trist lounge. Ellers gikk ting radig der. Du klarer nok å snu på en time, men dumt å sjanse på det. Ps: antar jeg ankom og dro fra samme terminal
Ok, var det eg var redd for! Då får ein eventuelt betala siste leg frå SIN sjølv... Takk for svar ;-)
Da har jeg kommet meg på et hotell og kan oppdatere litt i forhold til den LH F billetten jeg har booket i dag, ettersom jeg antar dette kan være en flight som er interessant for flere i framtiden. Bakgrunnen er at jeg egentlig var fornøyd med bookingen vi hadde (OSL-CPH-MUC-BKK (TG F)-SIN-MLE) og var mer eller mindre bestemt på å ikke endre denne, men de fleste her inne kjenner vel til rykkingen i bestillingsfingeren når det nærmer seg potensielt slipp av bonusbilletter i F på LH. Jeg har overvåket denne flighten i et par uker på Expertflyer og den har lenge ligget på F7. For noen dager siden endret den til F5 og jeg var redd det ikke ville bli sluppet bonusseter, men så kom altså mailen fra EF ca. kl 02. i natt og derav innlegget her i dag tidlig. Telefon til 05400 fra en veikro dypt inne i Tyskland ett eller annet sted, da vi hadde stoppet for lunch. Status pr. nå er at billetten er endret i SAS appen og jeg ser at EB poengene er tilbakeført og trukket på nytt, og flighten står som bekreftet på Lufthansa sine hjemmesider, så jeg er relativt avslappet på at dette må ha gått i orden. Et par punkter som er verdt å merke seg: * Bonussetene ble sluppet 5 dager før avgang (har sett en del spørsmål om tid for slipp av bonusbilletter på denne strekken). * På min opprinnelige bestilling ble jeg trukket 160.000 poeng for sluttdestinasjon Male, til tross for mellomlanding i dyrere sone. Har tidligere fått beskjed fra Tallinn om at dersom jeg endret denne bestillingen så ville jeg bli trukket poeng i forhold til riktig beregning, altså 190.000 poeng. På tross av dette er det nye trekket nå fortsatt 160.000 poeng... * På hjemreisen har jeg fortsatt to stopp i samme sone (SIN og BKK) noe som nå egentlig altså skal være ulovlig... * På den andre siden er det færre regelbrudd totalt ettersom det nå er bare 7 legs mot tidligere 9, og det er bare ett stopp i transittsonen på veg ned i alle fall
Har du fått utstedt nye billetter og er skatter/avgifter beregnet på nytt? Jeg trodde dette måtte være på plass for at man skal kunne føle seg helt trygg.
Nei, jeg har ikke fått nye billetter på mail enda, men som sagt oppdatert i app og status på confirmed hos Lufthansa så jeg føler meg relativt komfortabel, men du har et poeng selvfølgelig. Alltids litt smånerver før siste bit er på plass
Uten innsjekket baggasje hjelper veldig. Men det kan bli forsinkelser og noen ganger lander man før tiden. Sjekk ut kart på forhånd over flyplassen og hvilke terminal du lander på og reiser videre fra. Jeg ville faktisk slått til på 2 timer mellomlanding når du ikke har innsjekket baggasje
Vi brukte KLM / sky team sin lounge. Var ikke noe særlig. Men kult å fly med KLM 777 Jakarta til Kuala Lumpur