Det er nok sjekka, men eg stoler ikkje nok på seatguru... Og youtube gjer ikkje svar. Seatguru seier restricted i forbrønnen, men finn ingen svar online eller i youtube-videoer. Fint å få fyrstehandskunnskap!
Jepp, det inntrykket eg fekk og. Blei dårleg stemning bare eg nevnte det. Men då veit ein jo det. Og kan eventuelt bruka 05400.
Jeg tenker vi ikke "prøver" oss i det hele tatt? Vi forholder oss til ruter som var 100% innafor ift tidligere regler. Nå de ikke klarer å kommunisere gjeldene regler til sine kunder kan de ikke forvente mindre mas At folk presser igjennom ruter med SAS som ikke er iht til gjeldene eller tidligere regelverk (mer en 1 stop i transitsone), er en annen sak. Det får SAS svare for.
Altså, ikke missforstå meg nå: men jeg er IKKE i mot at folk ringer rundt for å få tak i noen som godkjenner 2 stopp i samme sone... Skulle gjerne tenke meg det selv Men etter min mening så er det åpenbart at man "prøver" seg når man spekulerer i og diskuterer med andre om erfaringer om man skal ringe SAS eller Tallinn, for å få dette til, når 99% får nei. De sier jo til og med "new rules".
Både enig og uenig med deg. 2 stopp i transittsone har ikke vært 100% innafor tidligere. Man kunne ha 2 stopp i Asia, men da i forbindelse med ankomstsonen. Til f.eks Australia har aldri to stopp i Asia vært greit. Enig i at de må opplyse om hvilke regler som gjelder.
Vi er sannsynligvis enige Ruten jeg tenkte på i en tidligere post var snus_mumrikken sin: OSL-FRA-ICN-(22t)-SIN-(24t+)-BWN Min er: OSL-FRA-ICN-SIN-DPS. SIN og DPS er i snkomst sone, men dette godtas ikke lenger. Forespørselen til snus_mumrikken på 24+ transit er jo en grei sak å få nei på. Dette er jo en skriftelig No-Go fra både SAS og Amex CT Skjønner godt at det blandes litt her når vi diskuterer forskjellige ruter frem og tilbake. 2 Stopp i transitsone til SYD eller hvor som helst har jo ikke vert offisielt innenfor så lenge jeg har fulgt med. Mye rart har likevel vert mulig når man har ringt CT-Tallin nummeret opp igjennom historien. Dette antar jeg er fordi de tidligere har videresendt til feks til Sverige ved stor trøkk, nye folk i Tallin og forskjellige Supervisorer kanskje?
Og derfor har de strammet kraftig inn. For mye etter min mening. Men dette og et forum på Sverige må ta noe av ansvaret for det. Noen ringer jo en rekke ganger for å prøve seg. For så å møte på mange av de samme agentene. Jeg er for å være kreativ innenfor regelverket, men slik som enkelte medlemmer her nå holder på, så skjønner jeg faktisk at agentene blir trekt.
Stort sett veldig imponert over folket i Tallin, men i dag møtte eg på ei som verkeleg ikkje hjølp. Eg hadde booka utreise til LAX med OS, og ho forsto verkeleg ikkje poenge med å booke dette no når det var så lite tilgjengeleg. LH, LX og andre kom om nokre måneder. Ho synes alt eg sa var plagsomt og veldig motsatt av dei som eg har møtt før. Endte opp med å kansellere alt, og ringe attende 10 min etterpå, og kom til ei fantastisk jente som likte planen min og at eg hadde alle flightene klare. Så no skal Valdrisane rocke California neste sumar!
Har to separate bookinger med OS til LAX. På den fyrste med frøkna over 12 og meg, så kan eg velge alt av seter(ikkje troner), mens fruen og junior på 6, kan kun booke rad 8 i den lille kabinen i 777 og rad 1. Driv OS og har ungefrie soner på sine fly?
TG bytter sjelden A380 med 777, og heller ikke 744 longhaul. Det som de gjør er å bytte på ny og gammel config på 744. Jeg synes rottingen ser grei ut, og TG A380 er bedre seter å sove i enn SQ C. Når det er sagt har jeg flydd TG F ca 25 ganger, mot SQ C én gang. Sistnevte imponerte stort, helt klart et meget godt alternativ. Likevel, F er F, og Ground Service i BKK uovertruffen, vel verdt de 50K poengene ekstra.
Ja, satt akkurat og diskuterte med fruen at sannsynligheten for at de bytter ut A380 med noe kjipt er liten, men som du sier så sjonglerer de med gammel og ny config. på 744. Vanskelig avgjørelse dette, vi har flydd en del SQ C, og har som deg, vært svært imponert over både soft- og hard produktet til SQ. På den andre siden har vi aldri flydd TG F og har i mange år hatt lyst å prøve ground service i BKK med massasje og slikt
Vi hadde ingen problemer med å velge blant alle ledige seter* da vi fløy OS med treåringen. *tronesetene ble først tilgjengelig ~72t flør avgang.