Har sendt ein forespørsel til OS, då eg synes det var rart. Korleis var setene, og er Bulkhead og den lille kabinen noko å satse på?
Brannfakkel: Gammel kabin i 744 var ikke så hakkende gale. Litt LH F-preg over den. Er man innstilt på den er den en innertier, de serverer Dom P og sitteposisjon og fotstøtte er behagelig. Sengen er passelig, men det skal sies at jeg var i overkant trøtt på daværende tidspunkt.
Setene var fine de, litt lite oppbevaring riktignok. Jeg har ingen formening om bulkhead vs. vanlige seter og mener å huske at minikabinen bestod av én rad selv om seatguru mente det var to rader. Jeg tok ingen bilder av kabinen, men du finner noen bilder fra turen vår her - https://insideflyer.no/forums/threads/familietur-til-mauritus.10847/#post-204532
Jeg fulgte litt med bytting av maskin FRA-BKK i en periode. Kan ikke huske at jeg registrerte bytting av flytype over lengre tid.
Ja, nettopp eg hadde også blitt nekta reise til DPS. Sjølv om dei ikkje kunne finne andre alternativ til «sluttsone» i Asia. Det bør i mine augo vera lov med 2stopp, viss dette er einaste opsjon for og komme seg til sluttdestinasjon. Men der kan altså 05400 hjelpe så lenge ein ikkje har over 24t stoppover. Eg har no foreløpig booking til SIN og får eg korta ned stoppet i ICN så blir det og rekke flyet til BWN som 05400 kunne booke for meg. (Dei tilbydte ICN-SIN i ECO) men eg ville ikkje ha den ;-) Så då blei det midlertidig booking kun til SIN. Men eg bestemmer ikkje reglane, og er vel uansett nøgd med mogleghetane CT og bonusreise gjev. Hadde ikkje hatt mogleghet til slik reise viss ikkje ;-) Så må vel sei meg veldig nøgd når eg ser litt større på det! Og set samtidig utruleg pris på all info og hjelp ein finn her inne, siste reise hadde aldri gått om dei ikkje var for Payr f.eks.... Vertfall ikkje på ei stund.
Enig, men som jeg nevnte i et tidligere innlegg "straffes" man nå av Tallin pga tidligere misbruk av denne regelen og andre smutthull (f.eks USA via Asia)
Jepp, noko eg faktisk skjønnar også. Det er jau ikkje krise heller og måtte betale eit kort leg i Asia slik sett. Kostar ikkje mange kronene ;-)
Må man forhåndsbestille massasje i BKK i loungen (TG) ? Rekker jeg det med 1t 40 til neste flight? Har 6t på returen så da er det null stress, men hadde vært digg med en liten massasje før man dro videre.
Noen som har erfaringer med navnefeil i billetten? Et mellom(etter)navn har havnet inn som første etternavn etterfulgt av et andre etternavn som er det faktiske etternavnet som står alene i passet. Får ikke avbestilt reisen da turen starter i morgen. Kan 05400 hjelpe? Har vært med på at bakkemannskapet på flyplassen har kunnet endre på navn i forbindelse med et tilsvarende scenario.
Vet ikke om dette potensielt kan bli et problem, men jeg har reist til Asia med tilsvarende navnefeil. Gikk helt fint!
Jeg glemte å endre MR til MRS en gang når jeg og fruen reiste. Så vi var MR begge to. Gikk fint det også
Tror ikke systemet har felt for mellomnavn. Mellomnavn kan fort havne enten som en del av fornavn eller etternavn. Eller er ikke i billetten i det hele tatt. Jeg vil nok si null stress som andre allerede har kommentert. Hvis du likevel er litt bekymret, kan du be 05400 legge inn et lite notat som vises når innsjekkingspersonell tar opp bookingen din.
Hadde mellomnavn i etternavn feltet på siste tur trd-osl-fra-hnd-muc-cph-trd. Sjekka inn i skranken på trd og de søkte opp / endra / gjorde noe og så var det tut & kjør resten av reisa.
Reiste til AKL med mors etternavn som etternavn, mens det i passet stod i felt for fornamn.. gikk helt fint til vi skulle reise hjem fra AKL, da ble det litt kluss, men de ordnet i systemene, med en liten formanende prek om at det måtte være rett neste gang.. C
Må ha hatt gullhår i rævva som fikk booke FRA-HND-SIN-AKL da..? Bør vel kanskje sitte stille i båten med en ønsket forandring på flight da..
Du kommer nok ikke til å miste billetten, men endring får du ikke uten å tilfredsstille dagens regler. Mulig unntak er om endringen går via 05400 men jeg hadde ikke tatt sjansen.. Med mindre hele turen er i ECO da vel og merke...
Neida. Er bare en liten tur i klasse X mellom HND-SIN med Ana..Men skal vel strengt tatt overleve det. Flyr LH F i forkant og SQ F Suites etterpå, så skal vel gå greit med 7 timer bak gardinen.. Er bare litt surt når jeg fant ledige SQ C billetter idag. Må vel slutte å søke på ledige billetter...Dagens i-lands problem..
ANA har i alle fall en helt ok økonomi-klasse synes jeg.. Vi har flydd TYO-ORD og YVR-HND i økonomi og det var helt ok. Åpenbart var ORD-TYO i F bedre, men på ovenstående reise var jeg ikke kjent med F ennå ...
Ja, har lest diverse reviews om ana økonomi, og de ser jo helt ok ut. Er jo natt flight, så får vel bare innta litt mat og forsøke å sove. Har uansett tilgang til lounge på HND som SK*G, så får tatt en dusj i forkant. Får passe på å kompensere med champagne hos LH og SQ i for og etterkant..