Avbestilte tre reiser på mandag, og fikk mail om refund på kun en av dem. Snakket med kundeservice i dag, og de kunne informere om at de to andre "hadde de ikke hatt tid til ennå", men det kom etterhvert. Det er ikke rart ting tar tid, når de ikke har datasystemer som kan gjøre sånt automatisk. Jeg får ikke avbestilt på nett (av en eller annen grunn), og må ringe inn for å gjøre dette. Så må jeg ringe inn igjen for å høre hvor det blir av refund-mail. Så må noen hos SAS gjøre refund manuelt. Her burde de kunne spare litt penger..
Tror det er noe ubehagelig på gang hos United. De siste dagene har meldingen kommet opp, og man kunne X-e ut, men i dag får jeg bare opp denne etter å ha søkt én gang:
Er det fire eller fem segmenter som er grense ved bestilling av énveis CT-tur? Vet at det går fint å bestille 3+5 ved tur/retur, men forstår om 4 segmenter er max ved énveis. Sliter med å finne direkte LHR-OSL, så blir avhengig av fem segmenter for å få SQ C SYD-SIN-BKK, TG F BKK-LHR og sisteetappen LHR-BRU-OSL.
Som forventet. Da er kanskje beste strategi å nøye seg med SYD-SIN-BKK-LHR inntil videre og heller endre til SYD-BKK-LHR-BRU-OSL når/hvis TG F SYD-BKK åpnes. Er vi veldig heldige åpner det seg noe direkte på sisteetappen etterhvert også, så vi får en smooth retur med SYD-BKK-LHR-OSL. Takk!
Nettsiden til SAS er nede der du velger "poengtabell" - noen som kan gi meg pekepinn på antall poeng for en reise i C T/R Dubai?
Hvilken klasse søker du? C-klasse har jeg funnet generelt bra tilgjengelighet på med Lufthansa og Swiss. Turkish er også mulighet.
Hei, noen som har noen gode tips ang bestilling av CT og merkelig tilgjengelighet på web/tlf? Dette er første gang jeg skal bestille CT, og jeg har via SAS sine websider søkt opp via poeng og funnet ledig 4 bonusbilletter i Plus medio juni neste år til New York med SK. Planen er to voksne med CT og 2 barn på 50% barnerabatt. Siden CT gjelder 2, får jeg ikke booket 2 voksne og 2 barn online - så jeg har ringt flere ganger både SAS og CT-telefonen i Tallin. Selv om det er ledig på websiden til SAS, så finner ikke SAS-operatør på telefon noe ledig seter på samme flighter. CT-telefonen sier de ikke engang finner noen flighter med SK denne datoen. Jeg har følelsen av at om jeg hadde fullført bestilling av 2 billetter online så hadde bestillingen gått igjennom på nett. Er dette vanlig at det vises ledig kapasitet på nett som ikke finnes manuelt hos operatører hos SK eller CT ? Noen tips for evt å komme rundt det med online booking ?
Vet ikke om det lar seg gjøre men: Bestill turen online først, deretter ring inn og be om å få bruke CT?