Dette er dessverre akkurat problemstillingen. Det tolkes forskjellig fra agent til agent. Reglene er egentlig ganske enkle. 1. Maks 8 segment per reise (tror ikke det skilles på tur/retur og enveis) 2. Om man ikke kan fly direkte mellom to soner tillates det én mellomlanding i en tredje sone. Den skal da være en rimeligere sone. 3. Ingen stopp over 24 timer. (dette tror jeg det finnes et unntak på, om du flyr 2x interkontinentalt..) Problemet er jo bare at dette er regler som noen har skrevet ned, men de er ikke kodet inn noe sted. Det betyr igjen at det er opp til den aktuelle agenten å begrense dette. Systemet sier som regel ok uansett. Regel nr 2 er den som avvikes mest, det et mange tilfeller man får mellomlanding selv om det går å fly direkte. Det har også nå i år blitt mulig med to mellomlandinger på veien i en eller sågar to soner. Regel nr 1 har vært periodisk fraveket, litt etter skjønn, men nå virker det å være 100% slutt. Regel nr 3 trodde jeg var hardkodet, men har sett et par eksempler på avvik. Har til og med fått det selv ved en anledning.
Jeg spurte Amex om dette og de svarte maks 4 legg pr vei og totalt 8 legg, les forrige post så ser du svare fra Amex der..
Muligens.. Igjen, dette avhenger av vedkommende agent.. Jeg forsøkte meg på 7 men det var å strekke strikken for langt.. Ikke så rart egentlig.. KRK-WAW-VIE-LIS-BRU-CPH-OSL-KRS
Hehe Jeg tenker SYD-SIN-BKK-LHR/CDG-XXX-OSL kan være en aktuell kandidat i en periode, og da er det greit å vite at man muligens kan ha hell med agenten
har försökt 05400 3ggr nu senaste veckan, blivit kopplade till svenska (engelsk talande) staralliance nummret, ganska så omgående. har fått bra service där så det har gått fint
Ref. innlegg ovenfor driver jeg og forbereder en booking som jeg tipper åpnes de neste dagene med TG F BKK-CDG/LHR. Frem til TG F SYD-BKK åpnes har jeg behov for en backup, og tenker da SQ C SYD-SIN 2120-0515 (777-300ER), med connection videre til BKK senere på dagen. Her er jeg i stuss om jeg skal gå for SQ C i A330 eller TG C i A350. Sistnevnte virker hakket freshere, men jeg er redd det blir litt lite tid i loungen på BKK, ettersom CDG/LHR går like over midnatt. Hva ville dere valgt? SQ978 C SIN-BKK 1835-2000 A330 TG410 C SIN-BKK 2050-2210 A350
Fløy 2 flights med SQ A330 i sommer. Helt kurrant det. Gammel kabin med 2-2-2 konfigurasjon, men cc på SQ er jo et hakk over... Du skal jo ellers være ekstremt kresen om du ikke lever meget godt med begge alternativer på en 2,5 timers flight på dagtid (behøver du egentlig lie flat da?). Da hadde jeg heller latt tider i lounge etc styre valget.
Enig i alt du skriver. Da blir det SQ hele veien SYD-SIN-BKK med mindre TG F SYD-BKK åpnes på likt med videre flyvning til Europa
Skal til Bali neste år sammen med madamen, og ser litt på ulike ruter. I utgangspunktet skulle dette være en first tur, men er åpen for bizz også. Ser at Turkish begynner å fly Istanbul Bali med sitt nye 787-9 fra neste år, noen som vet hvordan denne kabinen kommer til å bli? Er litt fristende
Flyr selv fra-bkk-dps med dps-sin-cph til februar. Ser veldig fram til både teste SQ F og gjensyn med Thai F. Kan anbefale den ruta, men TK C har jeg testet 2 ganger og syns det var veldig bra Vet dog ikke hvordan kabinen på 787. Jeg fløy a330 med ny konfig.
I januar flyr jeg t/r New Zealand, og begge veiene mellomlander jeg i BKK, der jeg både ankommer og drar i TG F. Jeg har henholdsvis rundt 11 og 8 timer i BKK. Må jeg hente ut bagasjen, og kan jeg isåfall la den stå i First-loungen eller et annet sted? Og hvor lenge må en mellomlanding være før man må hente ut bagasjen?
Når du har gjennomgående billett hele veien OSL - AKL, så blir bagasjen sjekket inn hele veien. Normalt skal den det iallefall. Foreslår at hvis skranken til Thai er åpen på Gardermoen, så bruk den istedenfor SAS skranken. Da kan de ikke skylde på systemene om de skulle si at de ikke får bagasjen hele veien. Hva angår uttak av bagasje, så kan sikkert transittiden være liten den, ettersom du reiser F og i praksis har null kø på innsjekk, men jeg skjønner ikke hvorfor du skulle ønske å ta ut bagasjen. Iallefall, om du må ta ut bagasjen i BKK, så må du gjøre oppmerksom på det ved innsjekk, ellers vil de sjekke den inn helt til målet. Har du tatt ut bagasjen, er du landside. Loungen er airside så du får ikke innsjekket bagasje med i loungen, med mindre den evt kan gå for kabinbagasje.
Takk for svar! Da blir det nok til at vi rigger håndbagasjen for det vi trenger i Bangkok by, så slipper vi å tenke på den innsjekkede bagasjen