Dette spørsmålet er antagelig dekket på en av de 280 forrige sidene, men siden søkefunksjonen ikke er snill med meg, så tillater jeg meg å stille spørsmålet på nytt: AmEx er jo som kjent sene med å sende ut brevet som bekrefter CT. Hvor lang tid går det fra månedsavslutning for periode med passert 100 000,- til CT ligger synlig i systemet til Tallinn?
Regelen er vel 30 dager etter utsendt faktura, så får du utsendt faktura 1 oktober, så skal den vera tilgjengeleg 30 oktober. No har dei vore lovleg treige på siste utsendelse her i huset. CTen er synleg for deg på SAS.no samstundes med Tallinn så vidt eg veit.
Jeg har fått min CT for flere mnd siden. Men når jeg er inne på sas.no for å sjekke bonusreise med star alliance og jeg velger flyvninger står det at jeg ikke har nok poeng, noe som jeg har hvis CT brukes. Den klarer ikke p registrere at jeg har en opptjent CT til gode. Hva er feil?
Foreløpig kan du ikke bruke CTen ved online booking av Star Alliance bonusreiser. Så viss du ikke har nok poeng uten å bruke CT må du ringe for å booke. Da legger de til CTen i bookingen din slik at du blir trekt for riktig antall poeng.
Høyr på @Are ! Eg meinte at når eg hadde forfall til dømes 15 september, og fakturadato normalt 31 august, så var CT tilgjengeleg mot slutten av august. Eg ser at 30 dager var heilt på jordet, og eg finn ikkje ordlyden frå american express, men var det noko slikt som ved utgangen av påfølgende måned etter forfall? Nokon som har ordlyden?
Ingenting. Systemet støtter ikke booking med CT. Du må derfor ha dobbelt så mange poeng for å få det booket og så legge til CT før billetten utstedes..
Skal snart ut å fly LH F for første gang. Noen spesielt jeg trenger å huske på? Jeg mener å ha lest at man skal sjekke at man får "F-tag" på bagasjen? Bose noise cancelling som man får utdelt fungerer vel på annet enn VOD-systemet til LH?
Husker ikke 100% sikkert, men mener det er en spesialkontakt på de. Det finnes puter til å trekke over hodetelefonene i amenity kittet.
De dumme kontaktene med tre stikkere. Kan heldigvis bruke normal to-stikks overgang til mine egne QC35
Hei. Jeg har et par ekstra spørsmål angående min reise til New Zealand i januar. Vi flyr OSL–FRA med LH C, men TG F FRA–BKK og BKK–SYD, og Air New Zealand økonomi SYD–ZQN. Selv om reisen begynner med LH, er det TG-skranken vi skal sjekke inn på hos OSL? Har jeg tilgang til lounge når vi lander i SYD med F, men skal videre med økonomi (er EBS, så kommer meg dessverre ikke inn i noen lounger på status)?
Den tredje dumme pinnen er nok det som gir de strøm til å drive støykanselleringen i og med at de ikke har batteri.
Pratet med 05400 idag for å prøve meg på en liten forandring. Fikk da svar at det ikke lenger var mulig for de å gjøre forandringer på ct billetter, men at vi måtte ringe dragene i Tallinn. Noen andre som har fått samme svar?
Jeg snakket med 05400 på fredag. Først traff jeg to dansker som skulle ha betalt for å booke tur. Deretter kom jeg til en svensk dame som hjalp til med å endre retur til SYD-SIN-BKK-LHR. Hun jobber med å bryte opp i married segments hos SQ og kommer tilbake til meg i løpet av dagen/morgendagen. Da håper jeg også å få lagt til LHR-FRA-OSL på slutten. Målet er å ende opp med SYD-BKK-LHR-OSL, men fint å ha et fungerende alternativ i mellomtiden Konklusjonen er altså at 05400 fortsatt fungerer hos de riktige agentene
Kompensasjon? Hvor mye er det du trenger for noe slikt? Har erfaring med at selskaper utbetaler svært lite eller ingenting når vi reisende ikke fornøyde. Har eksempler på thai first nedgradering til thai business. Her får vel folk 2000kr i kompensasjon.
240 000 Eurobonus-poeng + CT. Neida, men et eller annet hadde vel vært rett og rimelig? Det er tross alt snakk om knapt 10 000 kroner som jeg ved pur tilfeldighet oppdaga ikke hadde blitt refundert. Har forresten ikke fått pengene på konto enda, og har brukt et par timer i telefonen (and counting) med X antall SAS-ansatte. Ingen av de vet hvem i organisasjonen som kan få løst dette, så de sier «jag hör av mig i morgon», og så hører jeg ikke mer.