Hei!
Jeg skal bestille en CT-reise til Canada i januar/februar 2019. Jeg har prøvd å finne ut hva vilkårene for å bestille reise er, men det er lettere sagt enn gjort. Går jeg inn på americanexpress.no blir jeg linket videre til følgende vilkår:
(Prøvde å legge inn link til de ulike vilkårene her, men det fikk jeg ikke lov til. Vilkårene jeg nedenfor refererer til som (1) er de det blir linket til under CT-sidene til American Express. Vilkår (2) er vilkårene som kommer opp som første resultat på google.)
Jeg klarer ikke å se noen publiseringsdato på vilkårene, altså er det vanskelig å vite hvilke som er de nyeste. Jeg vil i utgangspunktet regne med at vilkårene det linkes til på hjemmesiden (1) er mest oppdatert. Likevel er det slik at vilkårene fra google (2) stemmer bedre overens med svarene på Facebook (selv om det også her er ulikheter).
I forbindelse med min reise er det særlig to vilkår jeg lurer på.
Spørsmål 1: I vilkårene står det hhv. at
(1) Pkt. 19: Utreise og hjemreise må starte og slutte på samme flyplass og gjennomføres før utløpsdato på companion ticket.
(2) Pkt. 18: Utreise og hjemreise må finne sted før utløpsdato på companion ticket.
Begge disse vilkårene står jo i direkte motsetning til hva du har fått til svar på Facebook:
• Bare bestillingen av reisen må gjøres innen gyldighetsperioden for fordelen - mens reisen kan gjøres når som helst
Er det noen som vet hva som faktisk praktiseres av SAS/Tallinn? Jeg har en CT fra i fjor som går ut 15.01. i tillegg til en fra i år som går ut 15.01.2020. Jeg ønsker selvsagt å bruke den som går ut i 2019. Vil jeg kunne gjøre det på reisen min som er i slutten av januar/begynnelsen av februar så lenge jeg bestiller den før utløpsdato selv om vilkårene sier noe annet?
Spørsmål 2:
I vilkår (1) står følgende: Pkt. 17: Alle bestillinger med companion ticket må utgå fra og vende tilbake til Skandinavia. (...). Pkt. 18: Utreise og hjemreise må starte og slutte på samme flyplass (...).
Mens det i vilkår (2) kun står: Pkt. 17: Alle bestillinger med companion ticket må utgå fra og vende tilbake til Skandinavia.
I svaret på Facebook står det følgende:
• Du kan kombinere destinasjoner på avgangs- og returreiser, for eksempel å reise ut av Stockholm - Paris, og reise til Nice - Stockholm
Ved tidligere bestilling av CT har de vært veldig strenge på at reisen bare kan ha én destinasjon. Eksempelvis fikk jeg ikke lov til å reise til Boston og hjem fra New York. Når vi nå skal til Canada skal vi til en bitteliten by hvor det er vanskelig å finne ledige bonusbilletter. Jeg finner ledige billetter helt frem på utreise, men kun hjem fra Toronto. Vet du eller noen andre om det nå er åpnet for å reise hjem fra en annen by enn destinasjonen ved utreise?
Beklager lang post, men håper alt skal være forklart i det minste
Erik
Jeg spurte Amex på face om det med Ct og begrensninger.
Men hvor mange stopp kan man ha f.eks i asia? kan man fly Osl-Bangkok-Singapore-Sydney?? er det noen begrensninger her nå?
Hei,
her er mer informasjon. Legg merke til at dette kan endres over tid, men for øyeblikket er dette hva som er aktuelt
• Companion Ticket gir deg mulighet til å gjøre opptil fire stopp per tur (maks 24 timer per stopp) raskeste ruten gjelder.
• Companion Ticket tillater deg å reise i forskjellige klasser - for eksempel SAS Go på turen og SAS Business på din hjemreise
• Du kan kombinere destinasjoner på avgangs- og returreiser, for eksempel å reise ut av Stockholm - Paris, og reise til Nice - Stockholm
• Bare bestillingen av reisen må gjøres innen gyldighetsperioden for fordelen - mens reisen kan gjøres når som helst
Vis alt...