Er det 60% poengpris på enveisreiser med *A ? F.eks. TRF-CPH-BKK-HAN med ett legg i F = 190.000 * 0,6 = 114.000 poeng ?
Dessverre så er den eneste sikre måten å finne tilgjengelige flights med SQ å ringe Tallinn eller SAS (91505400), i hvert fall når det gjelder First. Hvis du vil fly business kan du få en god indikasjon på https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips og søke segment for segment. Mange (alle?) flyselskaper legger ut billettene 330 dager før reisedato, slik at hvis du f.eks. har tjent opp CT-en din i 2018, så kan du booke til og med 31. desember 2019, og det betyr at du da i teorien kan finne billetter til en reise i oktober-november 2020. Bare vær oppmerksom på at du ikke kan endre denne reisen etter at CT-en har gått ut. Du kan avlyse og få EuroBonus-poengene igjen, men da vil CT-en bli borte.
Hei, har du en kilde til dette (dvs at man kan gjennomføre reisen etter utløpstidspunktet)? Etter å ha tittet på vilkårene fra amex hadde jeg fått det for meg at siste reisedato var samme dag som utløpsdatoen, ref. punkt 18 "Utreise og hjemreise må starte og slutte på samme flyplass og gjennomføres før utløpsdato på Companion Ticket" Hadde vært supert om jeg hadde misforstått her og varighet var lenger
Jeg hadde en kamerat som også hadde sett litt på de vilkårene, så jeg ringte Tallin og spurte. Og da sa Tallinn det jeg skrev Og så er det sikkert flere her inne på forumet som kanskje har egne erfaringer?
Ingen egne erfaringer men har lest det her flere ganger. CT er gyldig ut året den blir opptjent + ett år + 15 dager. Så opptjent i 2018 har gyldighet til 15/1-2020. Reisen må bestilles før denne dato (15/1-2020) men kan gjennomføres etter. Etter 15/1-2020 kan det ikke gjøres endring på reisen. Jeg tror Q/A i førsteposten bør oppdateres. Det er flere feil der (endringer som er kommet i etterkant). Bl.a. at det kan bookes C en vei og F en annen og dermed betale poeng som tilsvarer C + F / 2.
Vi har nettopp gjennomført reise på CT opptjent i 2016, billett utstedt 15. jan. 2018 og reisen gjort i sept. 2018. Ble til og med informert om at den ikke kunne endres, men kanselleres og gi full refusjon ved bestilling. Håper det kan berolige..
Bare for å følge opp. Prøvde Tallinn-ruletten noen ganger om dette i går, og alle svarte at det ikke var mulig å belaste andre kontoer enn den CT-en kommer fra. Noen svarte også nei til den andre varianten; å bruke to CT-er fra forskjellige kontoer på samme booking (det var visstnok "aaaldri gjort før"). Men nestemann på ruletten ordnet dette i en fei. Bookingen var opprinnelig gjort med med 240' poeng og en CT fra én konto, og vedkommende endret dette til å belaste 120' fra hver konto sammen med bruk av en CT på hver av kontoene. Det ble gjort uten å røre selve bookingen. Ikke ideelt, men hvertfall bedre enn langvarig trumf-gjeld eller høye overføringsgebyrer hvis begge uansett har en CT som må brukes.
Jeg personlig bruker en god blanding av expertflyer.com, united.com (huk av search for award travel og se på Business Saver Award og First Saver Award), Tallinn, SAS på 05400 og nevnte nettside på sas.no. Det er godt mulig andre bruker flere verktøy
Noen som har fått til ved å bruke en CT fra en konto og poeng fra en annen enn å overføre poeng til den som har CTen hos seg? Jeg tenker da at man har ringt til Tallin og spurt om de kan gjør dette?
nice , men hvor langt ut i året kan man bestille en reise som f.eks går ut i 2019, da tenker jeg de +15 dagene som inngår eller kan man faktisk gå lengre ut i året?