SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,548
    Bonuspoeng:
    113
    • Companion Ticket gir deg mulighet til å gjøre opptil fire stopp per tur (maks 24 timer per stopp) raskeste ruten gjelder.

Dette betyr da at man kan ha 5 flygninger hver vei altså, og 10 totalt om man ønsker det? og i praksis kan man da velge den ruten man ønsker?

2. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Nei.maks 4 pr vei. og maks 2 stopp på intill 24 timer..Dette er info fra Amex ..

3. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,081
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis humøret til agenten du snakker med er topp, så kan du kanskje få det. Det mangler ikke folk som har fått avslag på flere enn 8 flyvninger tur/retur. Det er også litt opp til agenten å bestemme om ruta som legges opp er "den mest naturlige reisevei".

4. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,081
    Bonuspoeng:
    183
    Tre stopp inntil 24 timer er også mulig.

SVG_flyer and jtmath like this.
  5. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,548
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for info ;). Men noe stemmer ikke helt, hvis det er "lovt" med 4 stopp, hvordan kan det da bli maks 4 flygninger? og hvis 4 er riktig som du sier da er det jo maks 3 stopp som er lovt tenker jeg.

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje de regner destinasjonen din som siste stopp? :)

7. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Enig. Tror også det

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,959
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenker de mener maks 4 stopover (Hvor man gjør mer enn å bytte fly) på maks 24 timer. Og at det er maks 4 for hele turen. T/R.

Men jeg kan ta feil.

9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Reisen må bestilles før 15/1-2020, selve reisen kan være så sent du ønsker. «Ingen» legger ut billetter mer enn 1 år frem i tid.
    Så i teorien kan reisen skje i desember 2020 (de fleste legger ut billetter 330 dager frem).

10. SNG

SNG Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Forsøker å finne dager med ledige førsteklasseseter med LH712 fra Frankfurt til Seoul, og det ser ut til at Lufthansa ikke lengre tilbyr førsteklasse på flighten fra slutten av oktober. Søker gjennom Expertflyer.

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Er det evt. midlertidig? Mistenker at det har noe med at de på distansen bytter flytype fra A340-600 til Boeing 747-400.

dahlmath liker dette
  11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Air China F er jo ikke det mest ettertraktede her inne, men har likevel et lite spørsmål som noen kanskje kan hjelpe meg med å besvare.

Lenge har det vist F8 og 2 tilgjengelige F award-seter med Air China MUC-PEK den 26/12. Når jeg ringer til SAS finner de kun ett sete. Har forsøkt regelmessig i et par uker nå. Hva er mest sannsynlig grunnen? At F8 er feil eller at CA kun har sluppet ett award-sete? Uansett: Pleier CA å slippe flere seter når det nærmer seg avgang?

Dette er en viktig brikke i det smått utopiske «OSL-MUC-FRA-PEK-PTY med 2x LH C og 2x CA F»-prosjektet. Alternativt må CA slippe 2 seter på FRA-PEK, men det er status F3 så jeg har mine tvil.

12. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Ja jeg hadde utreise 12.februar og hjemreise 2.april. Litt forkortet reiste jeg: FRU-TBS-OSL

13. Trailingtwomike

Trailingtwomike Hooked

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Da lurer jeg på hvilket *A selskap du fant på den routingen?

14. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Turkish Airlines FRU-IST-TBS-IST-FCO
    SAS FCO-OSL

Trailingtwomike liker dette
  15. zenTravel

zenTravel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, ny på forumet og i Eurobonusverden, lurte på om noen erfarne reisere kunne hjulpet meg:

Jeg har tjent opp nok til en companion ticket som kan brukes i 2019.
    Har 115 000 EBP nå, som sikkert vil øke til ca. 150 000 EPB til når jeg reiser.
    Ikke bestemt noe reisemål eller tid enda, da jeg er litt usikker hvor langt jeg kommer:

Ønsker å ta med en venn, men hvordan regnes det? Ser at jeg trenger 100 000 poeng til Asia i B eller F, men, er dette tur-retur, eller kun én vei? Trenger jeg i så fall 200 000 poeng for å få F med meg og min venn til Asia tur retur?

Takk for hjelp!

16. CB1

CB1 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Med bruk av ct koster det 190t poeng for to t/r i F til Asia + skatter/avgifter. Det halve om du reiser alene.

17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at du må ha poeng på konto når du skal bestille, ikke når du reiser.

18. sondre251

sondre251 Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Er CT-telefonen åpen i helg?
    Har funnet meg en reise på SAS Star Alliance søkemotoren, men om jeg booker den der, kan jeg få den gjort om til en CT-booking etterpå?

19. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøk å ringe SAS og få de til å bruke CT'n din. Argumenter med at Tallin er stengt i helgen.

20. sondre251

sondre251 Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Om de ikke kan/nekter å ordne det, kan i så fall Tallinn fikse det i morgen?

Del denne siden