Er helt grønn på dette CT systemet. Noen som kan gi meg en guideline på hvor langt man kan komme for ca 100 000 EB + CT (best utnyttelse)? Hvor lang tid før evt reise bør man starte planleggingen? Min CT går ut neste år. Bør jeg spare opp til en en annen sum som gir meg mye bedre fordeler, i så fall hva snakker vi? 150k/200k?
Da kan du faktisk komme deg hvor som helst i verden på Business. Det eneste du ikke kan nå med de poengene + CT er "Down Under" i First. Da behøver du 20.000 poeng i tillegg. Generelt er vel at jo tidligere du booker jo større sjanse, men de fleste flyselskaper slipper ikke bonusbilletter før ca 11 måneder før. For å gjøre det litt vanskelig kan de forskjellige selskapene også slippe billetter med litt ujevne mellomrom...
Har pt. følgende booking, og trenger noen tips... SVG-OSL-FRA-PEK-SGN (SK, LH C, LH F, CA C) SGN-SIN-CPH-SVG (SQ C, SQ F, SK) Ønsker i dag å endre returen til å være fra HAN istedenfor SGN. Det er ledige seter på HAN-SIN. CT-kontoret kan ikke gjøre endringen fordi det ikke er ledig hele veien fra HAN til CPH via SIN; jeg får ikke lov til å bare endre SGN-SIN til HAN-SIN, men må "endre" hele strekket... Kan dette stemme? Jeg er forsåvidt klar over married segments, og det var dette agenten snakket om, men det gir jo ingen mening at det må være ledig hele veien? Jeg booket disse for mange måneder siden og det er selvsagt ikke mulig å bestille SIN-CPH segmentet på nytt nå... Uansett virker det ulogisk at det skal være mulig å få første klasse om man reiser fra SGN men ikke fra HAN. Jeg kan jo ringe på nytt og prøve noen andre men hun virket stort sett å vite hva hun snakket om. Snakket også med SAS tidligere i dag og de kunne ikke røre en CT booking overhodet. Fristende å starte på nytt om dette ikke går igjennom, selv med både LH F og SQ F på samme tur har vi også 11 timer i PEK på utreisen, samt 8 timer i både SIN og CPH på hjemreisen så det er lang fra optimalt. Forøvrig er dette i juleferien så det er skrapet for bonusseter og ikke er vi fleksible på datoer heller
Det er akkurat dette married segments er. I systemet har du ikke SGN-SIN-CPH , men SGN-CPH. Det betyr nødvendigvis at om du skal bytte SGN med HAN så må du finne en ny reise HAN-CPH..
Samtidig er vel SQ en av de som har nøkkel til å låse opp slike ekteskap? Mener å lest flere historier om flinke agenter i Tallinn som vet å ringe det riktige nummeret og frigjøre slikt fra SQ. K
Hva er det Thai driver med? Noen som har opplevd samme? Har en TG F tur FRA BKK SYD. Strekken BKK SYD hadde vi valgt 1A og 1K for et halvt år siden. Logget inn og sjekket setene nå. Og vi har fått 1K og 2K.... why?? Her er kvitteringen fra når vi booket reisen i april 2018: RESERVATION CONFIRMED - O FIRST ON BOARD: MEAL AIRCRAFT OWNER: TG THAI AIRWAYS INTERNATIONAL EQUIPMENT: BOEING 747-400 SEAT 01K NO SMOKING SEAT CONFIRMED FOR MR SEAT 01A NO SMOKING SEAT CONFIRMED FOR MS
Det samme skjedde faktisk meg just. Hadde booket 1A og 1K FRA-BKK. Så det ved en tilfeldighet og fikk heldigvis endret tilbake fra 2K. Må være en IT bug?
Sjekket på Singapore sin manage booking og Thai sin manage booking. Står at det er 1 og 2 K på begge
Står at det er tatt... da må det være kongen som har valgt den!! hva skjedde med deg, fikk du valgt dem igjen?
Alle setene i kabinen er ledige. Så valgt bare på ny. Det er jo veldig kjedelig ja du får ta med kvitering fra bestilling og håpe det løser seg i F loungen eller ombord(ikke vis bestillingen om bord )
Det kan ikke være noen som reiser med infant som har fått 1A ettersom det er basinett? Eller en top-tier ROP fyr som får akkurat det han peker på?
Det er jo rart når jeg og(medreisende)ble flyttet til 2k, men kunne selv flyttet tilbake til 1K. Men vet jo aldri.