SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Et lite dilemma.

Jeg har en tur i november til Miami med Swiss C bort og Air Canada C hjem. Denne turen er veldig kort (mandag til torsdag (fredag)), men det var det som var tilgjengelig der og da.

Nå har det åpnet seg noen (få) alternativer til, der vi kan reise en onsdag, og hjemme igjen søndag (mandag). I tillegg er er det både tidligere ankomst og senere avgang enn vi har nå.

Her er det LH C bort, mens både Swiss C og LH C er tilgjengelig hjem.

Jeg har lest misnøyen med LH C, så er innforstått med det, men ettersom dette er vår første business-tur noensinne regner jeg med det skal gå greit.

Så var det hjemreisen.
    Her har jeg forstått at Swiss C det naturlige valget, men LH har to timer senere avgang fra Miami (noe som frister). I tillegg har man jo alltid en liten drøm om F og om det mot all formodning skulle dukke opp noe her (har forstått dette er veldig lite sannsynlig på denne ruten), vil det muligens gjøre en oppgradering enklere.

...så, hva gjør man? :p

2. sondre251

sondre251 Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    For å svare meg selv, ikke noe problem for 05400 å fikse dette :)

Gullars and Stuttfeiten like this.
  3. flyer1

flyer1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!

Jeg har spart eurobonus i flere år og har også en CT med Star Alliance. Drømmen er en reise i F med god tid på flyplass (lounge). Jeg og madammen har snakket om en tur fra BGO til LAX (Andre reisemål kan være aktuelle) i juli 2019. LH via FRA ser fristende ut på turen bort.

Jeg har prøvd å søke på united.com etter award tickets, men det kommer bare opp milageplus. Hos sas kommer det bare opp economy når jeg søker. Er det noen som kan hjelpe med forslag til rute og anbefalinger av selskap? Vi er fleksible med datoer i juli, men utgangspunktet er 6 juli - 24 juli.

4. dbh

dbh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,
    prøver å booke en CT billett for meg og frøkna i jula, men sliter med å finne alternativ. Vi ønsker å reise 27 des - 5.jan, det er viktig med F og varmt vær, ellers er vi veldig fleksible på destinasjon.
    Har 200k+ poeng å spille på, noen forslag?

5. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Til USA er LH eneste F-alternativ, men de slipper ikke F-billetter før 14 dager før utreise. Book en business-tur og sats på å få endret til F når det nærmer seg. LH F FRA-LAX er for øvrig veldig vanskelig å få.

Det meste av F er støvsugd i den perioden nå. Men du ser ut til å få Air China begge veier. CA F MUC-PEK skal være ledig for 2 pax 27/12 og PEK-CDG 5/1. Fra PEK finner dere sikkert et dugende reisemål :) Vil koste dere 190k EB+CT. Sjekk Ares ferske reisebrev for review av Air China First.

Last edited: 14. okt 2018
    dbh and flyer1 like this.
  6. flyer1

flyer1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Vet du om det er like vanskelig med MUC-LAX også? Alternativet blir å finne oss et annet reisemål der vi kan reise i F. Har 190 000p.

7. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har førsøkt å finne FRA-LAX en gang, og det setet fikk jeg akkurat 14 dager før avreise.

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Nesten uendelig mange strategier dere kan prøve.
    Om LAX er ønsket mål, book reisen i C og se hva som skjer rett før avreise.
    Er målet F så kan man velge å vrake i muligheter til Asia.
    Dette kan kombineres, book noe du la leve med først, deretter book om hele dritten om ønskelig når Lufthansa slipper F.
    LAX I F er vanskelig, men kan skje...

9. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde tre uker i USA så LH F begge veier var ikke mulig. Hadde booket Austrian i C begge veien, men booket om når jeg fikk mail fra ExpertFlyer om at det ble åpnet seter på det aktuelle tidspunktet for reisen min.

10. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,081
    Bonuspoeng:
    183
    Utfordringen her ligger i at @flyer1 trenger to seter. Jeg har i en periode fulgt med LH F til LAX og SFO og klarte å finne et sete en sjelden gang, men ikke to. Men man kan jo ha flaks. :)

11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville hoppet på LH C bort og Swiss C hjem, for å få opplevelsen av 2 forskjellige selskaper. ( og jeg tror også dere sparer den beste opplevelsen til slutt) Har du flaks så kommer det F på LH på veien ut, så får dere en stjerneopplevelse første gang fremme i kabinen. Også flyr dere noe nytt og bra hjem uansett. Poengmessig så er det vel nytt at du bare betaler for F en vei hvis du flyr en vei med F så du " taper" ikke mange poeng på bare å ha F mulighet en vei.

LH C er forøvrig ikke noe dårlig produkt, men det jeg leser og ser av bilder fra Swiss så ligger de hakket over i opplevelse.

awt liker dette
  12. flyer1

flyer1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Virker som to seter i F er å finne nåla i høystakken - hvertfall til LAX. Mulig at vi booker C og holder døren åpen for å endre både rute og reisemål når det nærmer seg. Asia i juli er vel litt risky i forhold til regntid?

Er det LH som har den beste opplevelsen i C visst madammen insisterer på LAX uansett?

13. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,081
    Bonuspoeng:
    183
    Det er delte meninger om LH C. Siden dere er to og skal reise sammen, så er LH C sikkert bra. :) Men ta gjerne med LX i vurdering. :)

Vedr. regntid i Asia. Det kommer litt an på hvor i Asia dere skal. Jo lengre sør man kommer, jo tidligere kommer regntid. Det som også kan være problematisk for noen, er den ekstreme varme og høy luftfuktighet enkelte steder i Asia. Regnsesong i Japan er f.eks. vel hele juni og en uke eller to ut i juli, og Taiwan er fra siste halvdelen til siste halvdelen i mai.

Last edited: 15. okt 2018
  14. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle ringe CT-telefonen nå, men får bare beskjed om at tjenesten ikke er tilgjengelig.

Finnes det et alternativt nummer?

15. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,938
    Bonuspoeng:
    113
    CT-telefonen åpner kl 9, så det er litt rart.

Ring vanlige 91504500 for skandinavisk kundeservice og si at du ikke kommer gjennom til CT-telefonen og spør om de kan hjelpe med CT-booking, da sier de etter min erfaring alltid ja.

16. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Du har forsåvidt et poeng, men endte opp med LH begge veier nå i første omgang, så får vi se om det blir endret ytterligere. :)

Gikk gjennom 3-4 personer hos 05400, der alle satt meg over en en som kunne hjelpe meg. Helt til siste mann, han ikke ikke hjelpe meg. Fikk derimot det svenske CT-nummeret og brukte det.

Prøvde det norske nogen ganger innimellom, og kom gjennom en gang før jeg ble avbrutt, så er tydeligvis trøbbel med linjen.

17. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen fått poeng på CT-reise tidligere? Jeg og kona kom akkurat hjem fra CT-reise nå OSL-LHR-YYZ-PTY-EZE EZE-LIM-GRU-FCO-OSL, på siste leg FCO-OSL fikk vi begge 2500 basic poeng... vi har ikke tenkt å klage på det for si det sånn, men det må jo være en feil?

Last edited: 15. okt 2018
    DanH, Gullars, RoadKing and 1 other person like this.
  18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Kjenner en som fikk poeng for en award-reise med TK på et tidspunkt.

19. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    LH F tur retur FRA EZE tilgjengelig 16 okt til 23 okt om noen skulle ønske en spontantur. Koster vanligvis 71000kr på Lufthansa.com :)

oyvindm, Are and Gullars like this.
  20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har et par ganger hatt samme problem hvis jeg har ringt 64816099, men når jeg har ringt +4764816099 så har jeg kommet gjennom. Mulig det er tilfeldig, men også mulig det er en bug..

awt liker dette

Del denne siden