Eller skaff deg MC premium og bruk CT på voksenferie. Og del bookingen i to, en voksen og ett barn i hver booking. Da kan du endre til bis til samme pris hvis det dukker opp to seter. 180k poeng for fire til USA. (i Plus blir det 80k+80k med en CT). K
Takk for tips. Jeg må uansett forslag spare opp litt mer poeng først, har akkurat passert 160'. Noen som vet om anskaffelse av MC Premium gir umiddelbar tilgang til billetter hvis man har passert 100' siste 12 mnd, eller starter tellingen til 100' fra tidspunkt man får kortet ?
Alt de siste 12 mnd er tellende. Så har du 200k de siste 12 mnd kan du umiddelbart bestille Business til prisen av Go
Som sagt får du alt du har samlet siste 12, uansett kilde (trumf og alt). Og du får jo da 10k poeng fra SAS MC Premium i oppstartsbonus, så da er 180k rett rundt hjørnet K
Prøvde i dag og endre på returflight på min tur til Japan, avreise til torsdag. Turen bort er innenfor regler med 4 flighter. Retur er på 6 flighter. NRT-ICN-TPE-CDG-FRA-OSL-KRS. Kom i dag mulighet til å endre til en direkte flight mellom NRT-TPE. Tenkte dette skulle være greit, reisen blir «mer» innenfor reglene. Det var visst ikke greit. Han var svært overrasket over å se en slik reiserute, lurte på når og hvordan jeg hadde fått i gjennom denne og om den var bestilt via en lokal agent. Prøver kanskje agentrulletten i morgen, men ut i fra tilbakemeldinger den siste tiden kan jeg vel bare glemme en endring.
Siste endring ble gjort i februar. Skjønner at de har strammet inn på reglene, men overraskende at en ikke kan gjøre endringer som kutter ned fra 10 til 9 flighter.
Så egentlig kan vi argumentere for at bonusjakten gjør oss sunnere med all ekstra trumf på frukt og grønt
Er SAS ekstra gjerrige med award-billetter i Europa rundt påsketider? Jeg ser på direkteavganger LHR-OSL og CDG-OSL. Veldig åpent rundt, men ingen tilgjengelighet den aktuelle helgen (for LHR nesten ingenting hele uken). Når jeg sjekker expertflyer virker det heller ikke som om det er booket særlig mye mer de dagene enn andre. Erfaringer med om de pleier å åpne mer etterhvert på disse rutene, eller om alt nå antakeligvis er sluppet?
Som en generell regel er det slik at når mange flyr - fullere fly - bedre inntjening - mindre bonusbilletter tilgjengelig. Dette gjelder spesielt jul-påske-sommerferie. Det er ofte vanlig å ha blackout på disse datoene når ordinære/vanlige tilbudsbilletter selges i kampanjer. Det er imidlertid ikke umulig å få tak i bonusbilletter, bare meget krevende. Mitt tips er å sette på alert i expertflyer på de datoene som er aktuell. Bonusbilletter forsvinner fort.
Hehe, kanskje ikke for 20K poeng - men såpass som kjøleskapet måtte romme ihvertfall. Er allerede ganske flink til å kjøpe frukt på KIWI og sunnhetsbonus på Meny - har fått flere mail fra Trumf-programmet hvor det sies at jeg er i gruppen som kjøper mest frukt hos dem. ,-) Aldri vært så sunne hjemme hos oss noen gang.
Jeg satt med samme spørsmål på en annen tema her om dagen, men ingen svar fra noen. Hva er det som er lovt da ved CT bestillingen, 4 en vei og 4 tilbake totalt 8, eller som @LaJa nevner enten 4 bort og 6 tilbake altså 10 totalt? Så da er spørsmålet 8 eller 10 segmenter? En annen ting som jeg også lurer på her inne er det at ofte blir debatert om hvor mange stop man kan f.eks ha i Asia om man f.eks reiser til Australia/New Zealand? Er det 2 eller 1, litt flaks på hvem man møter på når man ringer hos Tallin?
Jeg sitter med en forståelse av at Tallinn ikke tillater følgende lenger: - Flere enn 8 segmenter tur/retur. (3+5 og 6+2 skal være tillatt så fremt ingen andre regler brytes) - Maks 1 stopp i transitt-sone - Kun 1 transitt-sone mellom avreise- og destinasjon-sone. "Den mest naturlige reisevei" er nok litt ulik praksis hos Tallinn fremdeles, tror jeg. Derfor var det mange som prøver lykken(utnytter smutthull?) hos 05400 fordi det var så godt som ingen restriksjoner i starten da de åpnet for booking av *A-bonusreiser. Men i den siste tiden har flere opplevd at flere agenter på 05400 avviser booking av CT-reiser. Jeg selv fikk booket en reise OSL-AKL med stopp i to transitt-soner og to stopp i samme transitt-sone hos 05400 som Tallinn klart ville si nei til. Så enn så lenge er det kanskje enklere å få til kreative rutinger hos 05400. Mulig jeg misforstår enkelte punkter hva Tallinn setter ned foten på, så det er bare å korrigere meg.
Nei, er ikke godt å si hva som rett og galt her altså! Når man ringer 05400 istedenfor Tallinn og vil bruke CTen ved bestilling måtte du da betale for den bestillingen(jeg tenker på servicen på telefonen). Tallin tar jo ingenting når dem fikser billetter har jeg opplevd, men har aldri ringt 05400 når det gjelder akkurat dette.
Jeg betalte ingenting annet enn skatte og avgifter da jeg bestilte hos 05400. Men så ringte jeg 9150540 så jeg slapp å betale for samtalen. Jeg slapp også å betale de tre gangene jeg endret CT-reisen min hos 05400.
En skrivefeil. Det skal være 91505400. Du kommer til samme sted, men 91505400 er gratis, men ikke 05400.
Jeg spurte Amex på face om det med Ct og begrensninger. Men hvor mange stopp kan man ha f.eks i asia? kan man fly Osl-Bangkok-Singapore-Sydney?? er det noen begrensninger her nå? Administrer Liker · Svar · 5 d American Express Hei, her er mer informasjon. Legg merke til at dette kan endres over tid, men for øyeblikket er dette hva som er aktuelt • Companion Ticket gir deg mulighet til å gjøre opptil fire stopp per tur (maks 24 timer per stopp) raskeste ruten gjelder. • Companion Ticket tillater deg å reise i forskjellige klasser - for eksempel SAS Go på turen og SAS Business på din hjemreise • Du kan kombinere destinasjoner på avgangs- og returreiser, for eksempel å reise ut av Stockholm - Paris, og reise til Nice - Stockholm • Bare bestillingen av reisen må gjøres innen gyldighetsperioden for fordelen - mens reisen kan gjøres når som helst