SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke det går, nei.
     
  2. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    861
    Likes mottatt:
    2,988
    Bonuspoeng:
    93

    Ring dem de burde jo få bokka om.
     
  3. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    DSC_0186.JPG Har nettopp betalt en faktura, og skal betale ekstra på mitt AmEx kort (må jo få svidd av litt feriepenger :)). Skulle samtidig sjekke saldo for omsetning på AmEx's side. Men der "vart je skrend, sjø" Bildet viser grei poengsaldo, og stø kurs mot 1 CT., men teksten sier opptjening innen 3. Feb 2019!!!!!?? :eek:Måtte rett og slett ringe AmEx som forklarte at de hadde noe dataproblemer, og at det faktisk er kalenderåret som gjelder:D.
     
    oddA liker dette
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du puster ut og leser på forum så er det mange som har hatt det samme problemet i det siste :) Men det er fint å få bekreftet at Amex vet om det......
     
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Før jeg ringer CT nummeret for hundrede gang, er det lovlig routing med MNL-BKK-DPS-IST-OSL eller må jeg starte i BKK for å få til den routingen?

    Samboeren ble ikke happy med endringen jeg gjorde ut ifra Manila med gammel turkish config, så her må jeg ordne opp. Enten så betaler jeg flybillett for Cebu til Bangkok, men hvis det er ok på CT med en slik routing så får jeg prøve å gjøre endringen men vil ikke plage de mer enn jeg må :D Har ringt nok nå hehe.
     
  6. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Reglene er jo ikke akkurat hogd i stein, jeg tipper det er noen som vil gi tommel opp og noen som vil gi tommmel ned. Du backtracker litt, men ikke så mye.

    Sjansene for å få det gjennom er nok også større når det er snakk om stopp i Sørøst-Asia, hvor geografikunnskapene til SAS’ utvalgte ofte er noe er lavere enn andre områder.

    Hvis første forsøk mislykkes, prøv HUACA (hang up and call again). :)
     
    paramberg liker dette
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Takk.

    Er det slik at reglene nå sier at man ikke må avslutte reisen i samme by? Feks Utreise går ut ifra TRD men hjemreise avsluttes i Oslo?
     
  8. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    329
    Bonuspoeng:
    63
    Single open jaw er lov, dvs. åpent gap i en av endene. Double open jaw er vel ikke lov, altså åpent gap i begge ender.
     
    paramberg liker dette
  9. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Usikker på denne men jeg ringte tidligere i dag og skulle booke om fra:
    OSL LHR PEK BKK
    til OSL LHR PEK BKK DAC.
    Den var ikke lov da DAC ligger i India sonen.

    Hjemreisen er RGN BKK PEK CDG OSL. Den var lov :)
     
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk BKK-DPS-IST-OSL-TRD :) Hun måtte sjekke om det var ok med BKK-DPS, og det var det.

    Var samme pris å reise i fra Cebu til Manila som å reise ifra Cebu til Bangkok, så ett fett for vår del der :D
     
    ArthurDent and Upsaker like this.
  11. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Flott! ja veldig fin rute det der :cool:
     
    paramberg liker dette
  12. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
  13. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har (latterlig) skrøpelig erfaringsbakgrunn. Men EN transfer i MNL var i grunnen nok for min del. Har ingen ønsker om å gjenoppleve MNL om jeg kan unngå det.
     
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Manila er forferdelig.... Når vi flyr ned fra Hanoi til Cebu må vi gjennom Manila. Gruer meg for å ikke rekke connection da det er både immigrasjon og bytte av terminal. Er jo ikke akkurat å bare vandre til andre terminalen... Hoff
     
    ArthurDent liker dette
  15. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ringte og snakket med Tallin her sist uke ang det med og booke utreise med Widerøe,fikk da beskjed om dette ikke gikk pga de ikke var med i Star alliance og det stemmer jo? Sa til de at Amex reklamerer med at du kan booke med disse. Noen her som har klart og få booket med Widerø i det siste,jeg prøvde meg på TRF-CPH :(
     
    hum liker dette
  16. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde i en annen tråd om Israel uten success.. så hører her med dere, da senne tråden nok passer bedre..

    Hvor mye poeng koster en tur til Israel med *A? Får opp 105k.. men under zones, ligger Israel som Europe..

    Virderer nemlig å svi en CT til Israel, da det er mulig å fly 777 med Swiss og flytidene på denne passet best, men kostet skjorte og arm cash..,

    C
     
  17. Allora

    Allora Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    I følge https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/ ligger Israel i sonen Nord-/Sentral-Afrika og Midtøsten, så det stemmer at det blir 105k t/r i biz. Når man først er i Israel kan man imidlertid trikse til noen spennende ruter til Vest-Afrika eller f.eks. Komorene til et kupp på 50k t/r ;)
     
    Chrisbgg liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Vi fikk Widerøe på en CT bestilling for et år tilbake (OSL - CPH - SIN, SIN - CPH - TRF). Det var masse ledig individuelt på CPH - OSL, men altså..
    Så jeg sendte en hyggelig mail til Diamantmailen i Danmark (var EBD på det tidspunktet) og klaget min nød. De ordnet opp, så vi fikk SIN - CPH - OSL isteden. Riktignok ble det noen timer på Kastrup, men det hadde det blitt til TRF også.
    Det hører med til historien at Lufthansa slapp First en uke før vi skulle dra, så den endelige reiseruten ble: OSL - FRA - SIN, SIN - CPH - OSL.
    Det er fra denne turen at jeg har høstet min SQ First erfaring som jeg ikke syns var så storveies.
     
    jtmath liker dette
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Prøv på agentrulett. Har hatt WF på CT flere ganger. Dog over 1 år siden nå.
     
    jtmath liker dette
  20. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det forskjell på *A og SAS soner..

    Good to know..

    C
     

Del denne siden