Har nettopp betalt en faktura, og skal betale ekstra på mitt AmEx kort (må jo få svidd av litt feriepenger ). Skulle samtidig sjekke saldo for omsetning på AmEx's side. Men der "vart je skrend, sjø" Bildet viser grei poengsaldo, og stø kurs mot 1 CT., men teksten sier opptjening innen 3. Feb 2019!!!!!?? Måtte rett og slett ringe AmEx som forklarte at de hadde noe dataproblemer, og at det faktisk er kalenderåret som gjelder.
Hvis du puster ut og leser på forum så er det mange som har hatt det samme problemet i det siste Men det er fint å få bekreftet at Amex vet om det......
Før jeg ringer CT nummeret for hundrede gang, er det lovlig routing med MNL-BKK-DPS-IST-OSL eller må jeg starte i BKK for å få til den routingen? Samboeren ble ikke happy med endringen jeg gjorde ut ifra Manila med gammel turkish config, så her må jeg ordne opp. Enten så betaler jeg flybillett for Cebu til Bangkok, men hvis det er ok på CT med en slik routing så får jeg prøve å gjøre endringen men vil ikke plage de mer enn jeg må Har ringt nok nå hehe.
Reglene er jo ikke akkurat hogd i stein, jeg tipper det er noen som vil gi tommel opp og noen som vil gi tommmel ned. Du backtracker litt, men ikke så mye. Sjansene for å få det gjennom er nok også større når det er snakk om stopp i Sørøst-Asia, hvor geografikunnskapene til SAS’ utvalgte ofte er noe er lavere enn andre områder. Hvis første forsøk mislykkes, prøv HUACA (hang up and call again).
Takk. Er det slik at reglene nå sier at man ikke må avslutte reisen i samme by? Feks Utreise går ut ifra TRD men hjemreise avsluttes i Oslo?
Single open jaw er lov, dvs. åpent gap i en av endene. Double open jaw er vel ikke lov, altså åpent gap i begge ender.
Usikker på denne men jeg ringte tidligere i dag og skulle booke om fra: OSL LHR PEK BKK til OSL LHR PEK BKK DAC. Den var ikke lov da DAC ligger i India sonen. Hjemreisen er RGN BKK PEK CDG OSL. Den var lov
Jeg fikk BKK-DPS-IST-OSL-TRD Hun måtte sjekke om det var ok med BKK-DPS, og det var det. Var samme pris å reise i fra Cebu til Manila som å reise ifra Cebu til Bangkok, så ett fett for vår del der
Jeg har (latterlig) skrøpelig erfaringsbakgrunn. Men EN transfer i MNL var i grunnen nok for min del. Har ingen ønsker om å gjenoppleve MNL om jeg kan unngå det.
Manila er forferdelig.... Når vi flyr ned fra Hanoi til Cebu må vi gjennom Manila. Gruer meg for å ikke rekke connection da det er både immigrasjon og bytte av terminal. Er jo ikke akkurat å bare vandre til andre terminalen... Hoff
Ringte og snakket med Tallin her sist uke ang det med og booke utreise med Widerøe,fikk da beskjed om dette ikke gikk pga de ikke var med i Star alliance og det stemmer jo? Sa til de at Amex reklamerer med at du kan booke med disse. Noen her som har klart og få booket med Widerø i det siste,jeg prøvde meg på TRF-CPH
Prøvde i en annen tråd om Israel uten success.. så hører her med dere, da senne tråden nok passer bedre.. Hvor mye poeng koster en tur til Israel med *A? Får opp 105k.. men under zones, ligger Israel som Europe.. Virderer nemlig å svi en CT til Israel, da det er mulig å fly 777 med Swiss og flytidene på denne passet best, men kostet skjorte og arm cash.., C
I følge https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/ ligger Israel i sonen Nord-/Sentral-Afrika og Midtøsten, så det stemmer at det blir 105k t/r i biz. Når man først er i Israel kan man imidlertid trikse til noen spennende ruter til Vest-Afrika eller f.eks. Komorene til et kupp på 50k t/r
Vi fikk Widerøe på en CT bestilling for et år tilbake (OSL - CPH - SIN, SIN - CPH - TRF). Det var masse ledig individuelt på CPH - OSL, men altså.. Så jeg sendte en hyggelig mail til Diamantmailen i Danmark (var EBD på det tidspunktet) og klaget min nød. De ordnet opp, så vi fikk SIN - CPH - OSL isteden. Riktignok ble det noen timer på Kastrup, men det hadde det blitt til TRF også. Det hører med til historien at Lufthansa slapp First en uke før vi skulle dra, så den endelige reiseruten ble: OSL - FRA - SIN, SIN - CPH - OSL. Det er fra denne turen at jeg har høstet min SQ First erfaring som jeg ikke syns var så storveies.