Sikkert besvart før her i tråden men ser den er på 351 sider så tar litt lang tid å lete igjennom. Har opparbeidet meg en CT ila 2018 som damen og jeg tenker bruke nå i slutten av 2019. Jeg ønsker bruke poengene min på en first class ticket til Asia. Ser at SAS kun tilbyr Business hvis jeg prøver bestille gjennom dems nettsider. Hva er mulighetene mine?
1 du leser mer om bookingstategier og strekninger med F som er tilgjengelige på forum. 2 du sjekker Star alliance booking på Sas sine nettsider og ikke Sas booking. 3 du må ringe inn og booke F til Tallin. Fordi F ikke er tilgjengelig for booking online 4 velkommen til forum.
Snakket med Tallinn idag og fikk beskjed om at de hadde sluttet å søke enkelt legs. Så for OSL-CUZ gikk det ikke at de søkte opp spesifikke routinger som jeg hadde funnet i Expertflyer. De søker kun hele turen, OSL-CUZ. Av erfaring går du glipp av endel muligheter på denne måten. Noen som har erfart det samme?
Legg på og prøv igjen, booket selv leg for leg så sent som for 10 dager siden. Når det er sagt rapporteres det stadig om dette fenomenet (har opplevd det selv) og jeg liker ikke utviklingen.
Hjelp meg, har 145k EB + CT, reiser alene. Hva er maks uttelling her (bra layover-steder)? Veldig fleksibel med datoer.
Har også fått beskjed om dette, riktignok ganske lenge siden, men la på å ringte opp igjen til jeg fant en som kunne søke leg for leg.
Du har hele verden tilgjengelig på første klasse, om målet er å fly mest mulig F er det nok Asia og Australia du burde sikte deg inn på. Eksempel på en rute som burde være mulig om du kun er 1 pax og fleksibel er: OSL-FRA-PEK-SIN-DPS DPS-BKK-HND-LHR-OSL Med max uttelling på denne ruten flyr du LH, SQ, TG og NH i F, og du har tilgang til 4 av de bedre loungene i *A systemet. Dette vil koste 112500+CT. Det finnes og en tråd spekket av eksempler på vellykkede turer i alle retninger rundt om i verden, klarer ikke linke til denne nå som jeg sitter på en iPad.
En annen utfordring er at ledigheten i Experflyer ikke stemmer overens med hva Tallinn finner. Det er kjipt når man bruker tid på å finne reiseruter og så ender det opp med at det ikke er ledig allikevel. Er Expertflyer utdatert eller er det en løsning?
bikket grensen på kjøp den 8 juli, det er enda ikke oppdatert Gjelder dette på utestående beløp, eller når det er fakturert?
Hadde samme problemet i vinter på booking på samme rute som deg. Kort fortalt så sa første agent at "we use almost the same system as you can use on sas award search, we cant search leg by leg" Endte opp med å finne noe av det jeg ønsket, men ikke alt. På andre forsøk traff jeg en agent som var mye mer behjelpelig. Fikk dermed TK via IST i ny dreamliner som jeg ønsket.
Er reise med poeng, samt CT strammet inn veldig? Det er vanskeligere å finne reiser nå enn før. Eller er det bare flere som vil reise, og få tilgjengelige seter på poeng og CT?
Hei Er det noen som vet svaret? Hvis jeg har en reise inne Oslo - Hanoi med CT og men finner en reise til Cape Town kan jeg avbestille eller endre reisen uten at jeg må betale flyavgifter på nytt. Eller er det sånn at jeg taper flyavgifter som er betalt?
En CT-reise kan endres, men vær oppmerksom på om CT er utgått så kan du ikke endre (da mister du CT) Du får tilbake avgifter betalt, og det blir utregnet nye avgifter. Og du må også betale et endringsgebyr.
Ok, satser på det går i orden for meg og da. Spurte før hun ble født og de sa de kunne gjøre det på Lufthansa og united, men med sq som jeg selvfølgelig flyr måtte de kansellere bookingen og booke på nytt. Hvilket selskap hadde du?
Ok, takk for svar! Spørs om jeg ikke må gamble på at billettene dukker opp igjen da. Noen med erfaring om sq og nz billetter blir tilgjengelig med en gang igjen hvis de avbestilles?