SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Helt ny i dette gamet, så har ikke flydd verken den nye eller gamle. Den nye ser jo noe bedre ut, men komforten på de gamle biz setene var kanskje bedre? Den nye er de som har 6 suites i F ikke sant? Må kanskje lage en dummy booking for å se om det er ny eller gammel konfigurasjon.

2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,503
    Bonuspoeng:
    183
    Du ser når du velger flight på SQ sin nettside om hva slags kabin den tilbyr :)

Jeanette liker dette
  3. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan også sjekke på seatguru.com. Tror den stort sett er oppdatert

4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Hjelp... det tenkte jeg ikke på...:rolleyes:

5. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Jeanette liker dette
  6. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jo jeg fullstendig tatt over denne tråden - beklager det! ;)

Hvis noen kunne hjulpet meg med de siste avklaringene hadde jeg blitt veldig glad.

Vi ønsker oss noen dager i Singapore på vei til eller fra Bali. Hvis jeg har forstått ting riktig må jeg da booke en open jaw. Det kan jeg ikke gjøre online, og må derfor ringe inn bestillingen. Ringer man da SAS eller Tallin?

For bestilling med CT vil det påløpe et gebyr på kr 450,- uansett om man bestiller online eller pr tlf, men bestiller man pr telefon betaler man i tillegg 375 pr person. Riktig?

Hvis vi nå ønsker å kansellere bookingen kan vi gjøre det inntil 1 virkedag før avreise. Gebyr på 450 + 375 x2 er da tapt, men poeng og CT overføres tilbake til EB-konto forutsatt at de ikke er utløpt. Riktig?

7. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,503
    Bonuspoeng:
    183

Open Jaw må bestilles via telefon ja. Er det CT billett ringer du til Tallinn.

Da må du booke egen billett mellom Singapore og Bali på den ene strekningen :)

Du får tilbake CT + poeng. Gebyrene får du ikke tilbake :)

8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Flott! Da har jeg forstått det riktig! Tusen takk for god hjelp.

Da er det bare å bestemme seg for rute, ringe Tallinn og håpe de finner de samme segmentene som meg. :cool:

9. runesole

runesole Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Finnes det noe som helst måte å endre billetter på uten å ringe i åpningstiden?

10. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,503
    Bonuspoeng:
    183
  11. Jamesbond

Jamesbond Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei.
    Har fått første CT og driver å ser på ulike ruter. Har lest meg opp, men er fortsatt usikker på dette med transittsone (vet ikke hvor man finner en kurant oversikt over disse "reglene").

Reise i C. Ønsker å ha flest mulig segmenter og selskaper. Er dette en rute som er innafor?
    OSL-FRA
    FRA-SIN
    SIN-BKK
    BKK-KUL

KUL-BKK
    BKK-IST
    IST-FRA
    FRA-OSL

12. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    SIN, BKK og KUL er i samme sone og du får neppe to mellomlandinger i ankomstsonen (men rarere ting har vel skjedd i bestillinger i Tallinn ;)).

Eller ser jo ruta grei ut fra et regelperspektiv. Dog synes jeg personlig den ser litt "masete" ut, men om målet rett og slett er å se teste flest mulig selskaper og flyplasser så hvorfor ikke :p

Edit: Velkommen til forumet forresten

13. Jamesbond

Jamesbond Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar.

Formålet er å teste flest mulig selskaper til neste års bruk av CT. Første gang i C.

Er det andre måter en kunne "optimalisert" ruten på (ved å beholde antall segmenter)?

14. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,503
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med OSL-FRA/MUC FRA/MUC-PVG/PEK, PVG/PEK-SIN, SIN-KUL

KUL-BKK
    BKK-DPS
    DPS-IST
    IST-OSL

:)

15. Jamesbond

Jamesbond Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Dette var et godt forslag. Er det også her problemer med transittsoner eller ankomssoner, slik at det evt. ikke ville blitt godkjent av Tallinn?

16. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,503
    Bonuspoeng:
    183
    Reisen ut er OK.
    Kan være at det blir trøbbel med KUL-BKK-DPS, men BKK-DPS-IST-OSL går ihvertfall fint :)

Jamesbond liker dette
  17. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg kommet dit at jeg har bestemt meg for SQ til SIN. Flighten fra OSL går kl. 07.55, noe min "bedre" halvdel synes er for tidlig, og foretrekker derfor en natt på LHR før avgang 11.35 dagen etter. SAS sin A* online booking viser jo ofte kort connection, men dersom jeg søker pr segment er det ledige awardfares dagen før til LHR. Kan jeg spørre Tallinn om å få booke en av disse så lenge det ikke er mer enn 24 timer mellom ankomst og avgang fra LHR slik at den blir inkludert i reisen?

18. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Ja.

19. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for raskt svar. Dere er gode som gull, evt. diamant :p

RoadKing, Xflipper and veeegard like this.
  20. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har hatt problemer med å legge til en tilsluttede TG flight på eksisterende booking? Har TG F BKK-HND i eksisterende booking og eksperimenterer litt med å endre tilslutningsflighten til BKK. Har i dag SQ C fra SIN. Har snakket med Tallinn og fikk de til å søke både fra CGK, DPS og HKG, men får ingen treff i I eller X selv om SAS, EF og AW viser tilgjengelighet. Noen som kjenner til problemstillingen og eventuelt har en løsning?:) Tallinn hadde ingen god forklaring..

Del denne siden