Helt ny i dette gamet, så har ikke flydd verken den nye eller gamle. Den nye ser jo noe bedre ut, men komforten på de gamle biz setene var kanskje bedre? Den nye er de som har 6 suites i F ikke sant? Må kanskje lage en dummy booking for å se om det er ny eller gammel konfigurasjon.
https://mainlymiles.com/sia-seats/ https://mainlymiles.com/2018/10/08/your-guide-to-the-singapore-airlines-airbus-a350-fleet/ Från SQ biz tråden
Nå har jo jeg fullstendig tatt over denne tråden - beklager det! Hvis noen kunne hjulpet meg med de siste avklaringene hadde jeg blitt veldig glad. Vi ønsker oss noen dager i Singapore på vei til eller fra Bali. Hvis jeg har forstått ting riktig må jeg da booke en open jaw. Det kan jeg ikke gjøre online, og må derfor ringe inn bestillingen. Ringer man da SAS eller Tallin? For bestilling med CT vil det påløpe et gebyr på kr 450,- uansett om man bestiller online eller pr tlf, men bestiller man pr telefon betaler man i tillegg 375 pr person. Riktig? Hvis vi nå ønsker å kansellere bookingen kan vi gjøre det inntil 1 virkedag før avreise. Gebyr på 450 + 375 x2 er da tapt, men poeng og CT overføres tilbake til EB-konto forutsatt at de ikke er utløpt. Riktig?
Open Jaw må bestilles via telefon ja. Er det CT billett ringer du til Tallinn. Da må du booke egen billett mellom Singapore og Bali på den ene strekningen Du får tilbake CT + poeng. Gebyrene får du ikke tilbake
Flott! Da har jeg forstått det riktig! Tusen takk for god hjelp. Da er det bare å bestemme seg for rute, ringe Tallinn og håpe de finner de samme segmentene som meg.
Du ser det her: https://www.sas.no/eurobonus/partners/flyselskaper/lufthansa/ Sjekk hvilken bookingklasse du booker i hos Lufthansa.
Hei. Har fått første CT og driver å ser på ulike ruter. Har lest meg opp, men er fortsatt usikker på dette med transittsone (vet ikke hvor man finner en kurant oversikt over disse "reglene"). Reise i C. Ønsker å ha flest mulig segmenter og selskaper. Er dette en rute som er innafor? OSL-FRA FRA-SIN SIN-BKK BKK-KUL KUL-BKK BKK-IST IST-FRA FRA-OSL
SIN, BKK og KUL er i samme sone og du får neppe to mellomlandinger i ankomstsonen (men rarere ting har vel skjedd i bestillinger i Tallinn ). Eller ser jo ruta grei ut fra et regelperspektiv. Dog synes jeg personlig den ser litt "masete" ut, men om målet rett og slett er å se teste flest mulig selskaper og flyplasser så hvorfor ikke Edit: Velkommen til forumet forresten
Takk for svar. Formålet er å teste flest mulig selskaper til neste års bruk av CT. Første gang i C. Er det andre måter en kunne "optimalisert" ruten på (ved å beholde antall segmenter)?
Dette var et godt forslag. Er det også her problemer med transittsoner eller ankomssoner, slik at det evt. ikke ville blitt godkjent av Tallinn?
Reisen ut er OK. Kan være at det blir trøbbel med KUL-BKK-DPS, men BKK-DPS-IST-OSL går ihvertfall fint
Nå har jeg kommet dit at jeg har bestemt meg for SQ til SIN. Flighten fra OSL går kl. 07.55, noe min "bedre" halvdel synes er for tidlig, og foretrekker derfor en natt på LHR før avgang 11.35 dagen etter. SAS sin A* online booking viser jo ofte kort connection, men dersom jeg søker pr segment er det ledige awardfares dagen før til LHR. Kan jeg spørre Tallinn om å få booke en av disse så lenge det ikke er mer enn 24 timer mellom ankomst og avgang fra LHR slik at den blir inkludert i reisen?
Noen som har hatt problemer med å legge til en tilsluttede TG flight på eksisterende booking? Har TG F BKK-HND i eksisterende booking og eksperimenterer litt med å endre tilslutningsflighten til BKK. Har i dag SQ C fra SIN. Har snakket med Tallinn og fikk de til å søke både fra CGK, DPS og HKG, men får ingen treff i I eller X selv om SAS, EF og AW viser tilgjengelighet. Noen som kjenner til problemstillingen og eventuelt har en løsning? Tallinn hadde ingen god forklaring..