SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,569
    Bonuspoeng:
    183
    Er det greit med flyplassbytte på en CT?
    Typisk HND/NRT (ikke som openjaw men som en del av selve tur/retur reise)

2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det går fint!

3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,965
    Bonuspoeng:
    293
    Det går fint, men du må ha god tid for å komme deg fra den ene til den andre..

4. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,569
    Bonuspoeng:
    183
    5 timer innafor? :)

5. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,569
    Bonuspoeng:
    183
    Mens en først holder på; ville eksempelvis OSL-FRA-HND/NRT-BKK-SIN være gyldig tur for CT? (4 legs men usikker på soner?)

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,965
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal jeg ikke svare for sikkert på, kanskje noen andre har mer erfaring?
    Men tror det burde gå. Tipper transport mellom flyplassene tar ca 2 timer.

7. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    5 timer mellom HND NRT er ikke mer en du trenger. Eller for å snu på det. Lander du sent blir det en dyr drosjetur. Ellers går det vel direktebusser som jeg tipper er raskest. Men med 5 timer har du tiden og veien og en pust i bakken på en lounge på NRT vil jeg tro. Om alt går som planlagt.

8. rsteink

rsteink Nyfrelst

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Da er endelig første CT i boks! Har lest meg litt opp på forumet, men sitter igjen med et par spørsmål jeg håper oraklene her inne kan svare på (a)

1. Når jeg bruker søkemotoren til SAS får jeg opp flere muligheter om jeg søker ett og ett segment. Mye ledig OSL-SIN med SQ C, men sjelden videre. Søker jeg separat videre SIN-XXX samme dagen er det dog ledig. Kan jeg ringe inn og bestille disse «sammen»? Må jeg da betale for begge (82500p+25000p)?

2. Ser mange her inne skriver at de må ringe Tallin. Er dette det vanlige nummeret en finner på kontakt oss på sas.no, som det henvises til i søkeportalen?

9. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,081
    Bonuspoeng:
    183
    1: Umulig å svare 100% sikkert. Jeg booket følgende tur for litt siden: OSL-FRA-IST-DPS-TPE. Da jeg på fredag fant ledig sete mellom OSL-VIE med OS og VIE-IST med TK, ringte jeg til Tallinn og spurte om de kunne booke meg fra OSL til IST via VIE, sa de at de ikke kunne se noen ledige seter OSL-IST via VIE. Dette stemmer meget godt med resultatet jeg fikk av SAS sin søkemotor. Du bør heller ringe Tallinn å høre med dem hva de finner. De sitter med fasiten på hva du kan gjøre evt. hvor mange poeng du må ut med.

2: 64 81 60 99

Last edited: 29. juli 2019
    rsteink liker dette
  10. Stavangeren

Stavangeren Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Begynner å bli litt frustrert med en CT nå, og EB-sine systemer. Har lenge planlagt sommerferien 2020 med CT og reise med SAS. Fra før av er det jo en kjent sak at tilgjengeligheten fra SAS er elendig, spesielt i business og man må være tidlig ute dersom man er to. Er man fire er det enda verre.

Derfor er nok Plus det enkleste, iallefall første booking, og så endre hvis det blir ledig i business. Men nå har et annet problem oppstått - det er ok tilgjengelighet over Atlanterhavet, men fullt mellom feks SVG og CPH. Disse billettene forsvinner mellom billetten slippes og når CT-telefonen åpner.

Noen gode råd?

11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Book billettene mellom CHP og USA og send en e post til diamant Mail eller gull og be dem legge til connection til SVG. Forutsatt at du har status da.

Stavangeren liker dette
  12. Stavangeren

Stavangeren Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, det kan være en løsning da. Ja, har status.

13. chudtwa

chudtwa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som vet hvordan man bestiller Eurobonusbillett fra Brisbane til Auckland/Christchurch? Får feilmelding på Sas.no

14. cinaqp

cinaqp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Bestilte for en tid tilbake en OSL-ZRH-GRU bonusbillett. Jeg har nå en annen billett som tar meg til BOG, og lurer på om hva som er innafor i "endre billett reglene". Kan billetten endres til BOG-LIM for å slippe å betale gebyrer på ny? Eller blir dette en helt ny billett?

15. Stavangeren

Stavangeren Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Du må booke via Star Alliance Award hos SAS dersom du prøvde via vanlig EB-søk får du ikke opp, da SAS ikke har ruter dit.

16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Personlig erfaring er at det går fint i blant. Men ser at det er hit and miss på forum. Men du taper ikke noe på det. I poeng eller kroner, om de ikke kan hjelpe.

Stavangeren liker dette
  17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du har nok poeng kan du kanskje booke SVG-CPH på nett (som en separat bestilling) og be SAS slå den sammen med CPH-USA når de åpner?

18. Stavangeren

Stavangeren Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Mulig. Men på nett må jeg booke uten CT siden det er for fire, og så må de evt legge inn den senere dersom det går. Og CPH-USA åpnes lørdag, det vil si at jeg ikke kan ringe CT før mandag. Da er vel de billettene long gone.

19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Forsto det som at du klarte å booke CPH-USA og at det var SVG-CPH som var problemet.

Håper det løser seg :)

20. Stavangeren

Stavangeren Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, det kunne forstås slik og enkelte datoer er det et problem faktisk. Men det kan finnes en annen løsning nå.

indahla liker dette

Del denne siden