Er det greit med flyplassbytte på en CT? Typisk HND/NRT (ikke som openjaw men som en del av selve tur/retur reise)
Mens en først holder på; ville eksempelvis OSL-FRA-HND/NRT-BKK-SIN være gyldig tur for CT? (4 legs men usikker på soner?)
Det skal jeg ikke svare for sikkert på, kanskje noen andre har mer erfaring? Men tror det burde gå. Tipper transport mellom flyplassene tar ca 2 timer.
5 timer mellom HND NRT er ikke mer en du trenger. Eller for å snu på det. Lander du sent blir det en dyr drosjetur. Ellers går det vel direktebusser som jeg tipper er raskest. Men med 5 timer har du tiden og veien og en pust i bakken på en lounge på NRT vil jeg tro. Om alt går som planlagt.
Da er endelig første CT i boks! Har lest meg litt opp på forumet, men sitter igjen med et par spørsmål jeg håper oraklene her inne kan svare på (a) 1. Når jeg bruker søkemotoren til SAS får jeg opp flere muligheter om jeg søker ett og ett segment. Mye ledig OSL-SIN med SQ C, men sjelden videre. Søker jeg separat videre SIN-XXX samme dagen er det dog ledig. Kan jeg ringe inn og bestille disse «sammen»? Må jeg da betale for begge (82500p+25000p)? 2. Ser mange her inne skriver at de må ringe Tallin. Er dette det vanlige nummeret en finner på kontakt oss på sas.no, som det henvises til i søkeportalen?
1: Umulig å svare 100% sikkert. Jeg booket følgende tur for litt siden: OSL-FRA-IST-DPS-TPE. Da jeg på fredag fant ledig sete mellom OSL-VIE med OS og VIE-IST med TK, ringte jeg til Tallinn og spurte om de kunne booke meg fra OSL til IST via VIE, sa de at de ikke kunne se noen ledige seter OSL-IST via VIE. Dette stemmer meget godt med resultatet jeg fikk av SAS sin søkemotor. Du bør heller ringe Tallinn å høre med dem hva de finner. De sitter med fasiten på hva du kan gjøre evt. hvor mange poeng du må ut med. 2: 64 81 60 99
Begynner å bli litt frustrert med en CT nå, og EB-sine systemer. Har lenge planlagt sommerferien 2020 med CT og reise med SAS. Fra før av er det jo en kjent sak at tilgjengeligheten fra SAS er elendig, spesielt i business og man må være tidlig ute dersom man er to. Er man fire er det enda verre. Derfor er nok Plus det enkleste, iallefall første booking, og så endre hvis det blir ledig i business. Men nå har et annet problem oppstått - det er ok tilgjengelighet over Atlanterhavet, men fullt mellom feks SVG og CPH. Disse billettene forsvinner mellom billetten slippes og når CT-telefonen åpner. Noen gode råd?
Book billettene mellom CHP og USA og send en e post til diamant Mail eller gull og be dem legge til connection til SVG. Forutsatt at du har status da.
Noen som vet hvordan man bestiller Eurobonusbillett fra Brisbane til Auckland/Christchurch? Får feilmelding på Sas.no
Hei, Bestilte for en tid tilbake en OSL-ZRH-GRU bonusbillett. Jeg har nå en annen billett som tar meg til BOG, og lurer på om hva som er innafor i "endre billett reglene". Kan billetten endres til BOG-LIM for å slippe å betale gebyrer på ny? Eller blir dette en helt ny billett?
Du må booke via Star Alliance Award hos SAS dersom du prøvde via vanlig EB-søk får du ikke opp, da SAS ikke har ruter dit.
Personlig erfaring er at det går fint i blant. Men ser at det er hit and miss på forum. Men du taper ikke noe på det. I poeng eller kroner, om de ikke kan hjelpe.
Hvis du har nok poeng kan du kanskje booke SVG-CPH på nett (som en separat bestilling) og be SAS slå den sammen med CPH-USA når de åpner?
Mulig. Men på nett må jeg booke uten CT siden det er for fire, og så må de evt legge inn den senere dersom det går. Og CPH-USA åpnes lørdag, det vil si at jeg ikke kan ringe CT før mandag. Da er vel de billettene long gone.
Forsto det som at du klarte å booke CPH-USA og at det var SVG-CPH som var problemet. Håper det løser seg
Ja, det kunne forstås slik og enkelte datoer er det et problem faktisk. Men det kan finnes en annen løsning nå.