Det var ikke allverden med fly til Sri Lanka, så det var LOT som var i tankene. Men da kan vi prøve oss på SQ fra London. Betaler man mer ettersom man mellomlander i en dyrere sone? Takk for hjelp!
Uhm. Lurer på om jeg kan ha fått et sabla stort problem i fanget. What to do? O Opprinnelig avgang med OZ fra ICN - PEK 08-10, knappe 4t transfertid. Fly kansellert, flyttet til avgang 1300, altså nøyaktig 0s til transfer. Ergo vil jeg også misse consecutive og connecting flights. Reisen er booket med utgått (dnb) CT. Har jeg sjanse til å gjøre noe form for endringer? Vil Tallin ordne en ombooking eller lignende siden kanselleringen medfører at resten av reisen ryker? Jeg kan egentlig ikke reise dagen etter (skal hjem til 70-årsdag). Å reise dagen før går fint. Er det sjanse for at jeg får flyttet det (er eneste sjanse å få ombooking av dem), eller er jeg FUBAR?
Jeg hadde samme utfordring i forrige uke på min nå kanslererte tur. Skulle fly OSL-FRA-ICN-HAN nå i mars. CT gikk ut ved årsskifte. ICN-HAN ble kansellert. Tallinn kunne dermed booke med kostnadsfritt om til OSL-BKK-HAN i samme klasse (C) med TG. Jeg fikk derimot ikke lov til å bytte klasse. Hadde på det tidspunktet håpet å få booket om til ANA F via HND men det tillot de ikke siden CT var utgått. Vi har i etterkant bestemt oss for å kansellere hele reisen.
Den blir ikke refundert. Så den er tapt. Tenkte å sende en henvendelse til forsikringsselskapet ang. akkurat dette men har ikke mye håp..
Du vil ikke få noe tilbake fra forsikringsselskapet nei. Du har selv avbestilt turen og fått refundert poengene utenom CTen. Hva skal ett forsikringsselskap gjøre?
Gi meg masse spenn!! Nei, da. Jeg tenker heller ikke jeg har krav på noe. Vi har selv valgt å avbestille fordi vi frykter å bli satt i karantene enten i Vietnam eller når vi kommer tilbake til Norge. Og med husflytting de neste 2 uker kan vi ikke risikere det. Jepp! Ikke mulig å endre den etter at den er gått ut. Dermed blir den ikke refundert.
En kollega måtte kansellere sin tur og CT her pga Corona og en avlyst messe. Han fikk da forlenget CT-bruken med 1 måned. Sjekk med Amex.
Ikke i det hele tatt! For noen dager siden, før vi bestemme oss for å kansellere, fikk jeg mld. om at ICN-HAN var kansellert. Vi skulle fly OSL-FRA-ICN-HAN med en dag i Seoul. Alle legs i C. Jeg fant så ledige seter FRA-HND i F og HND-HAN i C. Tallinn bekreftet også at disse var tilgjengelig. Men siden CT var utgått kunne jeg ikke endre klasse på reisen. De kunne kun booke meg om i samme klasse. Selv om jeg kunne betalt for endring sa de nei. Da jeg ringte for å kansellere idag kunne de heller ikke hjelpe på noen som helst måte ..
Jeg har forstått det slik. Reisen ble avbestilt ca 15.2 og han fikk en ekstra måned å bruke CT'en på. Skader jo ikke å kjøre en agentrulett.
Var dette en reise til eller via Kina? Det er blitt rapportert om tilsvarende fleksibilitet i en annen tråd her, og mistenker at det henger sammen med UDs reiseråd.
Hei, Jeg vurderer også å kansellere. Men som dere nevner her så går da CT tapt. Så American Express tjener godt på coronaviruset med andre ord. Litt kjipt. CT booket via Beijing, og Talinn ga oss valge å booke frem til mai 2020. Men det passer desverre ikke å reise i denne perioden.
Følger opp dette her: https://www.singaporeair.com/en_UK/plan-and-book/your-booking/searchflight/#/book/redeemflight og da søker du her?