Hvor langt frem i tid kan man booke bonusbilletter? Mindre enn 12 mnd? Er tilbudt å endre eksisterende bestiling med utgått CT til hvilken som helst ny destinasjon med bonusbilletter tilgjengelig. Frist innen 31.03.2020 med å gjøre endringen.
Hvor søker man så langt frem i tid? Ikke United eller SAS sine hjemmesider. Og hva gjelder med SAS 360 dager eller 330 dager? Takker for alle svar
Siden jeg kun ser 1 av 2, hvem kan bekrefte at det faktisk finnes 2 der? Stoler ikke på amex, kan være at den siste på en eller annen måte ikke har kommet til kontoen. Kan man høre med sas?
Hva med å bare gjøre en dummybooking og se hva som skjer? Du kan jo f.eks. bli den første i historien til å booke VDB-DLD med CT
Jeg bruker awardfares til å søke men star alliance søkemotoren til sas skal vise det samme. Du ser jo hvilke flyselskaper som slipper billetter når. SAS er 330 dager før men har tilgang hos andre selskaper opptil 360 dager før. Feks EVA air/ANA/AQ
Er SQ helt vekke fra SAS sin *A søkemotor? Og følgelig vekke fra Awardfares? Må krisflyer og saver-billetter i business da bli alternativet for indikasjon om det er ledig bonusbillett?
Det er helt vekke. Det står notis om dette øverst i *A søkemotoren når man søker. Det er rett og slett ikke mulig å booke. Tallinn finner de ikke heller. Så hvis du er på jakt etter SQ må du rett og slett vente. Det må jeg også, som hadde funnet en SQ routing jeg skulle booke dagen før det forsvant helt
Vibeke har bekreftet dette på mail idag, SQ har blokkert hele bookings systemet mot SK. Da ba om rerouting fra SK til SQ i påske, alt er "Corona Crap Cremated"
Hvis du mener awardfares.com så står det der: AwardFares is currently experiencing problems fetching awards from SAS. We're working to resolve the issue as soon as possible! *A bonus booking på SAS sine nettsider er imidlertid fjernet/tatt ned.. Booking of Star Alliance award trips is temporarily unavailable.
Tror ikke det er tilfeldig at SQ ikke har hatt tilgjengelighet de siste ukene, og tror heller ikke det er tilfeldig at alt annet er nede. Forøvrig mente jeg awardhacks.se.
Hei! Har tur fra Oslo via Zurich til Tokyo i april med Zwiss. Ruten er ikke kansellert p.t. CT er utløpt. Snakket nettopp med SAS. De vil ikke ombooke "gratis", dvs. uten å belaste nye poeng for turen. Noen som har fått ombooket i en tilsvarende sak nå nylig?
Poengene dine får du tilbake med mindre også de er utløpt. Da er det mer usikkert. CT skal få 30 ekstra dagers gyldighet fra kanselleringstidspunkt. Tokyo bør være innenfor. Har kansellert 5 CT reiser siste uken, og de utløpte (2CT) fikk begge forlenget gyldighet
Ringte igjen nå. De sier at med mindre reisen blir kansellert kan de ikke gjøre endringer. Irriterende. Får bare håpe Swiss kansellerer reisen.
Jeg avbestilte en CT-reise (booket via Tallinn) i går på sas.no, og poeng og CT ble umiddelbart tilgjengelig. Har noen erfaring med hvor lang tid det tar å få refundert skatter og avgifter? Jeg syns å huske at det også går umiddelbart når Tallinn gjør det på telefon.