SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,800
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg måtte ut med 750,- for junior, men får være til å leve med det også :)
     
    rgn liker dette
  2. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilke to seter bør jeg velge i SAS Business på A330-300? Tenker i midten, men bør vi sitte helt fremme, bakerst eller i midten av midtraden et sted?
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,750
    Bonuspoeng:
    293
    1D+1F
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,169
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med forrige taler.
     
    tobeornot999 and rgn like this.
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Det er bedre plass til beina på første rad. Du får fotstøtte i hele bredden til setet istedenfor bare under sidekonsollet til setet foran.
     
    rgn, Xflipper and Eddie47 like this.
  6. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Da ble turen til Seychellene avbestilt for 3 gang pga Covid og sliter med å finne alternative datoer. Hvor raskt må den bookes om? Noen som har opplevd samme så jeg er litt forberedt til agent rouletten :)
     
  7. ChristianP

    ChristianP Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Skal bruke min første CT til høsten. Også mitt første innlegg her på forumet, so bear with me!
    7.januar bestilte jeg reise til Bali via IST. Var ikke biz ledig OSL -IST så vi måtte via Frankfurt. Idag dukket det opp ledige seter i biz OSLO-IST, så jeg ringte for å ombooke.
    Ombooking gikk greit, takk til Tobias for det.
    MEN; SAS hadde ikke trukket poengene for bookingen, jeg var klar over det, men tenkte å ta den ved senere ombooking. den 7.januar var poengprisen 165.000 til Bali, den 18.januar økte den til 210.000. Ettersom jeg nå ringte for å ombooke sa de at nå ble prisen 210.000......
    Jeg tenker at det ikke er min feil at SAS ikke somlet seg til å trekke poengene 7.januar. Og såvidt jeg har forstått er det mulig å endre bonusbiletter uten at de skal endre poengprisen??
    Noen som kan belyse om SAS har anledning til å justere poengprisen på en reise bestilt før prisendringen? På forhånd takk for hjelpen
     
  8. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge det er du som gjør endringen så ville du blitt trukket 210 000 nå uansett om du hadde betalt 165 000 i utgangspunktet.

    Hadde det vært ett fly som ble kansellert eller lignende, så kunne du nok fått endret uten nytt poengtrekk..
     
    Insomnia4u liker dette
  9. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har har også en reise til Bali som ble bestilt før 18.1 til gammel poengpris. Jeg har fått beskjed om at dersom jeg skal gjøre endringer så blir det ny poengpris. Hadde jeg vært deg så hadde jeg beholdt økonomi og latt være å endre (men det er kanskje for sent). De kan jo ikke dra ny poengpris på den opprinnelige reisen så lenge den ble bestilt før 18.1. Men dersom du gjør endringer har du nok desverre ingen sak :/
     
  10. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    IST-DPS ble i dag kansellert, som skulle gå i juli. Fly til IST er fortsatt satt opp. Forstår at man har 30 dager til å booke om til ny reise Men er dette først når alle flyene på reisen er kansellert? Eller må jeg ringe inn i løpet av 30 dager å booke ny reise?
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,725
    Likes mottatt:
    7,648
    Bonuspoeng:
    183
    Gratulerer, skikkelig bra fikset - og bra billetter.

    Takk for at du deler! Betyr punkt 2 at du måtte finne flights som hadde tilgjengelig FP-halvpris på poengene først - og så etterpå gjøre dem om til CT flights?

    Skjønner at du ikke fikk halv pris på halv pris av poengene, men om det fungerte å bestille med FP - og så sette billettene "på hold" for å skyve dem inn i en CT-reise senere (til samme poengpris som FP siden både CT og FP gir halv pris av normal poengpris) så er det jo en veldig god løsning :)
     
  12. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    258
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg brukte FP til å booke/«holde av»billettene i det øyeblikket de ble sluppet. Jeg måtte selv avbestille disse mens jeg var på tråden med CT-telefonen. Billettene ble tilgjengelige igjen umiddelbart og ble så lagt til min eksiterende CT-booking (det er ikke 100% sikkert at de avbestilte billettene legges ut igjen, men jeg tok sjansen og det gikk bra).

    Etter å ha lest på forumet virker det som det også finnes en annen måte å gjøre samme booking. Når utreisebillettene legges ut bestiller man disse, og så legger man til en tilfeldig retur. Videre endrer man denne når de aktuelle returbillettene slippes. Har ikke testet dette selv, men tipper det funker :)
     
    Jeanette, tobeornot999 and trygveat like this.
  13. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk mail fra TK i dag om at ist-sin-ist var kansellert i august, bør jeg foreta meg noe eller vente til jeg får beskjed fra sas?
     
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er i samme situasjon, hvor DPS-IST nettopp ble kansellert på en t/r OSL-IST-DPS i juli. Turen er booket med utgått CT til gammel poengpris.

    Ettersom det sannsynligvis er uaktuelt å dra til Bali i sommer og jeg per nå ikke finner noen nye billetter på aktuelle tidspunkt kommer jeg til å avvente litt før jeg ber om ombooking eller å få tilbakeført utgått CT. Med litt flaks har kanskje SQ sluppet bonusseter innen SAS tar grep? :)
     
    Jeanette and Maggie like this.
  15. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, jeg lever jo fortsatt litt i håpet jeg da, vi skal reise helt i slutten av juli. Det er vel noen frister som gjelder fra man får beskjed er det ikke?

    Og anser sas oss nå for å være varslet om kanselleringen? Eller gjelder det fra sas sender en egen epost?
     
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Når man får beskjed om ruteendring / ombooking må man gi lyd fra seg innen fem dager om man ikke aksepterer ny reiserute. Når en flyvning kanselleres havner bookingen normalt i limbo frem til man enten er booket om eller hele reisen er kansellert.

    Jeg antar at Turkish enten vil sørge for flytting til en avgang de planlegger å gjennomføre (f.eks. IST-DPS er foreløpig satt opp med fire ukentlige avganger gjennom sommeren) og at SAS deretter informerer om dette, eller så vil man etterhvert få melding fra SAS om at man har kansellerte flyvninger i bookingen sin og bes ta kontakt for å løse problemet.
     
    jordbaersylte and Maggie like this.
  17. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, da bør jeg bare vente på sas da hvis jeg tolker svarer ditt riktig?

    takk for svar forresten!
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Det er iallfall planen min, men i tilfelle du har et håp om å reise i sommer og klarer å finne alternative avganger med ledige bonusbilletter er det ingen grunn til å vente. Ser ut som at Turkish har en del ledig business på avgangene de planlegger å gjennomføre, i tillegg har Swiss mye ledig på ZRH-SIN.
     
    Insomnia4u liker dette
  19. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Alle mine companion tickets er borte. Kva gjer eg? Bør vel ha fått forlenga grunna COVID?
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,169
    Bonuspoeng:
    293
    Når hadde de utløpsdato?
    Les litt bakover i tråden her. De som hadde utløp 31/12-20 fikk forlenget gyldighet til 28/2 for Premium, og til 31/3 for Elite.

    Hvis man har brukt dem, så kan man få forlenget varighet, også ved endringer i ettertid.
     

Del denne siden