SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Per nå er det vel ikke noe reiseråd å gjemme seg bak ift hotell bookinger osv? De ser vel ikke så langt frem i tid?
    Hadde egentlig håpt at sas greide å diske opp et alternativ men det er vel som å tro på julenissen...
     
  2. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har fått til å ‘snu’ en open jaw på utgått CT?

    Nå som endring på utgått CT er tillatt så lenge destinasjon og reisefølge er uendret:

    Regner med at en noe velvillig kundebehandler vil godta å snu A-B, C-A til A-C, B-A....eller er jeg vel optimistisk da kanskje?

    Noen med erfaring på dette?
     
  3. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som har opplevd å bli trukket 375 kr i booking fee når man ringer inn og skal bestille Star Alliance reise i Biz? Verktøyet for å booke dette selv på hjemmesiden er jo fortsatt stengt, og trodde SAS da ikke belastet dette gebyret... Jeg har likevel blitt trukket 450 + 375 kr per pers, noe jeg mener må være feil?!
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,813
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekket siste CT booking og forandringer på billetten nå, er trukket 450kr men ingen andre gebyrer verken på den originale bookingen eller på forandringer. Den ble gjort før utløp av CT i Mars.
     
    coconuts liker dette
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Telefongebyret på kr 375 skal kun trekkes for reiser som er mulig å booke selv på nett, så antar det har blitt gjort en feil her. Andre som har rapportert om tilsvarende trekk har fått dette tilbakeført etter å ha ringt tilbake og påpekt dette.
     
    coconuts and jgroneng like this.
  6. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Takker, da får jeg ta telefonen til SAS :)
     
  7. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har klart å få endret en CT asap i en helg? Tenker da å ringe GULL tlf, da den vanlige CT tlf er stengt i helgene.
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,813
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig å prøve, hvis det feks er sluppet first billetter eller liknende som haster. Men du må regne med nei, og agentrulett.
     
  9. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gjorde det i går, lørdag. Ringte det vanlige SAS nummeret. Ingen problem å få endret CT, som til og med gikk ut 31. mars. Jeg ser endringen i appen og på sas.no. Men det står en merknad om at den ikke er ferdigstilt og jeg kan ikke velge sete. Jeg har heller ikke fått bekreftelse på e-post. Det var det samme sist gang jeg gjorde endring en helg, og jeg regner med at det ordnes mandag morgen når CT folkene er på jobb. Det skjedde sist gang.
     
    Maggie liker dette
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    Endret du datoer, eller reiseklasse?
    Noe agenter sier at man kun har 1 endring tillatt på utgåtte ct, mens andre
    ikke praktiserer den reglen.
     
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Det tar innimellom litt tid når man ringer CT-telefon i hverdagen og
     
  12. Chr1st1an

    Chr1st1an Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Ser på muligheten for en CT til Australia neste år, men ikke så lett når SQ og TG ikke er mulig å booke.

    Jeg har derimot funnet to alternativer;

    1. Air Canda via Vancouver
    2. EVA Air via BKK og TPE

    Er det noen som har erfaringer med å klare å booke "feil vei" rundt jorden på vei til Australia?

    OG, Hvilken kode gjelder for Star Alliance booking hos AC? ExpertF viser tre ulike..
     
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Ville valgt EVA Air hadde jeg vært deg her om det er EVA eller AC det står i mellom.... :) EVA Air leverer en vanvittig bra opplevelse i business.
     
    tobeornot999 liker dette
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,813
    Bonuspoeng:
    293
    Har du snakket med CT telefonen og fått bekreftet at EVA er tilgjengelig for booking mellom TPE og Australia?

    Det eneste jeg har funnet våren 22 er Asiana fra Seoul, som lot seg booke.
    Ble forøvrig også tilbudt AC via Vancouver, men takket pent nei til det.
    Hører gjerne om erfaringene med faktisk tilgjengelighet.
     
  15. Chr1st1an

    Chr1st1an Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Ja jeg har lest en del positivt om EVA tidligere, men AC har jeg ikke oppdatert meg noe på. Takk for input @paramberg .

    Nei @ccurrahee jeg har kun søkt litt på mulige alternativer til SQ og TG. Da vet jeg det finnes en mulighet via Canada om det er mulig å oppdrive billetter da. Tilgjengeligheten hos EVA var ikke noe å skryte av, med mindre man flyr øko da.

    Har rotet meg bort i noen alternative routinger, men klarer liksom ikke å få alle leg til å klaffe.
    OSL-LHR/FRA-ICN-AKL-BNE hadde vært ganske nice. Har god erfaring med FRA-ICN ruten fra tidligere.
    Problemet med den er AKL-BNE. Der står jeg fast.

    Har også søkte xxx-HKG-TPE-BNE men kommer ikke fra TPE til BNE.

    Noen som har andre tips til routing?
    Jeg er meget fleksibel på avreise mellom november og februar.
    Om jeg ikke finner annet så får jeg krysse fingrene for at SQ åpner opp for *A snart igjen.
     
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Mulige reiseruter til Australia er diskutert litt i denne tråden: https://insideflyer.no/forums/threads/routing-til-australia-og-hvor-søker-man.16507/

    Det enkleste akkurat nå er kanskje å booke ANA eller Asiana til Sydney og separat billett videre til Brisbane?
     
    Chr1st1an liker dette
  17. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg endret bare datoer. Det kan du gjøre så mange ganger du vil. Jeg vet at noen sier at det bare kan gjøres EN gang, men det er feil. Det har de innrømmet. Jeg har det også skriftlig fra diamond.dk at dato kan endres flere ganger.
     
    jgroneng, Maggie and Insomnia4u like this.
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar. Har du vært i problemstillingen hvor du har bonus billetter i bis og de nye datoene ikke har ledig i samme klasse men de har åpnet opp bis seter?
     
  19. Chr1st1an

    Chr1st1an Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Det var en fin tråd med mye info. Tusen takk @trygveat
     
  20. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Ser på Amex sine sider at avbestillingsfristen på CT er en arbeidsdag innen avreise.
    Vil det si 24 timer før avreise eller har noen klart å avbestille under 24 timer?
     

Del denne siden