Ved å søke på aircanada.com kan du se at en del av Air Canadas egne seter ligger ute til en skyhøy poengpris. Disse kan sammenlignes med ordinære billetter for poeng hos SAS og kan ikke bookes gjennom andre bonusprogram. En smule irriterende at dette ikke filtreres bort hos AwardFares
Har bestilt en bonusreise med Turkish. Turkish har nå kansellert første leg av turen til CUN via IST. Jeg får ikke logget meg inn på Turkish sine hjemmesider med referanse og etternavn. Noen andre som har opplevd det samme? Får man ikke logget inn og sett reisedetaljene siden det er en bonusreise?
Tror de bruker et annet ref.nr enn det du får fra SAS. Mener du kan finne det via Checkmytrip? Sikkert noen andre som har mer og bedre info.
sjekk kvitteringen fra SAS på e-post. Der står det eget PNR for Turkish. Som kan brukes til å sjekke hjemmeside, bestille seter osv. selv tipper jeg CUN DR en flyvning som blir stående, så de booker deg nok om.
Jeg får heller ikke logget inn hos Turkish sin side,verken med PNR eller billettnr, men kommer inn via appen, da med billettnummere. Problemet med å logge inn på Turkish gjelder for min del både PNR nummer jeg får hos SAS og TK sitt eget, samt billettnummer
Den dynamiske prisingen til Air Canada er visstnok ganske ny, så Awardfares har nok enten ikke fått med seg at det er et problem enda eller driver allerede og fikser det. Antar at de ekstra setene uansett snart er filtrert bort.
Korrekt. Checkmytrip viser det andre referansenummeret som Turkish har. Har brukt den som hjelpemiddel for dette formålet tidligere.
Ser ut som TK har kansellert en del flyvinger i går / i dag. Har selv fått SGN-IST i september kansellert. Da har jeg iallfall mulighet til å flytte en CT fra 2018 _igjen_ …
Jeg har en tur på en utgått ct (28 feb 21) i slutten av juni og en ny tur til samme reisemål i samme reiseklasse i august med ct som går ut 31.12.21. Kan jeg få Sas til å flytte den utgåtte ct til den senere oppsatte bookingen og da få frigjort den gyldige ct?
Det vil overraske meg om SAS tillater flytting av utløpt CT mellom bookinger, men om reiseråd utvides eller flyvninger kanselleres vil du kunne få tilbake den gamle med ny 30 dagers gyldighet. Med tilbakeført CT burde det være fritt frem å stokke om på reisene. Det er ingen begrensning på antall ganger man kan endre dato på en reise med utløpt CT, selv om enkelte hos kundeservice påstår dette.
Har lyst sende en mail for å se om det kan gå, men redd de kan gjøre en feil og at det er i verst tilfelle gjør at jeg har tapt ct.
Nei, disse har pleid å komme i god til, gjerne en måned før det forrige rådet har utløpt Kan jo kanskje tolkes som ett godt tegn.
Jo, det er annet ref. nummer, men ingen av dem funker. I mailen fra TK var det et annet ref. nummer som begynte på "riktig" bokstav, men får bare "error" på nettsidene. Er jo lenge til avreise, så får jo fikset det, men hadde vært prakisk om man kom inn med ref.nummer og kunne gjøre endringene selv.