SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,090
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk ikke lagt inn turen i checkmytrip heller :oops:
     
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,266
    Likes mottatt:
    22,151
    Bonuspoeng:
    183
    Om reiserådene nå ikke blir forlenget, hvordan løser vi som har utgåtte ct bookinger i starten av sommerferien? Ser fks at Sas starter 15 mai opp igjen cph-lax. Om Sas ikke kansellerer og reiserådene forsvinner, er da utgått ct tapt?
     
    paramberg liker dette
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,187
    Likes mottatt:
    3,121
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan jo forskyve reisen om du finner ledige billetter på en senere dato så lenge du ikke endrer reiseklasse eller destinasjon/avreiseflyplass
     
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,266
    Likes mottatt:
    22,151
    Bonuspoeng:
    183
    Har en nøyaktig lik booking i august til samme reisemål i samme reiseklasse. Der med ct som utgår 31.12.21 mot reisen i slutten av juni med utgått ct feb 21. Vurderer om jeg skal sende en mail om at jeg kan flytte de utgåtte ct til den senere turen og dermed frigi de ct som er gyldig ut inneværende år.
     
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,187
    Likes mottatt:
    3,121
    Bonuspoeng:
    113
    Kan jo prøve, men vill si du er heldig om det går igjennom :)
     
  6. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm. Var nettopp på tlf med SAS/AMEX og fikk beskjed om at jeg ikke fikk endre min reise som begynner 6 oktober.... (Har brukt en CT fra 2019 og en fra 2020)
    Han mente at jeg kun kunne endre dersom reisen var innen 31 august.
    Noen som vet hva som stemmer her?
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,710
    Likes mottatt:
    6,728
    Bonuspoeng:
    183
    Det ser ut som dette er en ny regel ja: https://www.flysas.com/en/help-and-...f-i-rebook-a-sas-or-star-alliance-bonus-trip/

    :(

    Dette er isåfall endret nylig
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,842
    Likes mottatt:
    2,412
    Bonuspoeng:
    113
    trygveat liker dette
  9. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    989
    Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    163
    At man ikke klarer å bestille sete hos TK betyr ifølge SAS kundeservice at TK planlegger å kansellere flighten. Jeg hadde funnet en rute som involverte TK, vi la inn flightene, men da jeg skulle reservere setene var det ikke mulig. Da ble jeg klart rådet til å finne en annen rute, noe vi klarte.
     
  10. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Høres rart ut. Har du prøvd classic siden?
     
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,187
    Likes mottatt:
    3,121
    Bonuspoeng:
    113
  12. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    461
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Jeg tenkte jeg ville dele noen erfaringer med endring/avbestilling av utgått CT. Jeg hadde bestilt en reise med SAS til USA med utgått CT. Tre av avgangene i bookingen var avlyst og jeg sendte mail til gullmailen og spurte om de kunne endre destinasjon fra EWR til IAD for meg i stedet for å avbestille, få ny CT og bestille på nytt. Det var umulig å endre destinasjon på utgått CT sa de, og dermed måtte jeg avbestille. Jeg fikk beskjed om at det kunne ta 1-5 hverdager før jeg fikk ny CT med 30-dagers gyldighet.

    Jeg spurte da om jeg ikke bare kunne bestille reise med en annen CT og i ettertid bytte om på hvilken CT som ble brukt. Da fikk jeg dette til svar:
    "Det er ikke muligt at booke en billet med én CT og efterfølgende bruge en anden CT. Så vil du skulle bestille en ny billet. Alternativt kan du jo undersøge om du kan bruge denne CT der får 30 dages gyldighed til en anden rejse."

    Så da var det uaktuelt. Dette må jo være en ny regel, da jeg har har byttet om på CT iallefall 3 ganger i år (Vibeke fikset det den gang).

    Men allerede 2 timer etter avbestilling fikk jeg ny mail om at ny CT var lagt til kontoen. Så det gikk utrolig fort! Og den nye CT var gyldig til 30.juni, så det er mulig at de alltid går ut i slutten av en måned? Ikke vet jeg, men min nye CT var altså gyldig i 46 dager. Ved hjelp av gullmailen fikk jeg da booket min nye reise. Strålende og rask service som vanlig :)
     
    EndreD, RoadKing, Emma and 9 others like this.
  13. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått kansellert en reise som skulle gjennomføres i November, hvor jeg har brukt en CT som nå er utgått.
    Er det slik at jeg da kontakter SAS og får tilbakeført CT, men må bestille en ny reise til valgfri destinasjon innen 30 dager?
     
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kansellerte akkurat en reise i september. Fikk bruke CTen fra 2018(!) på ny booking.
     
    Monkeycat and Insomnia4u like this.
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener du kan legge til en CT til en eksisterende bestilling så lenge CT er opptjent før reisen er bestilt. Så i ditt tilfelle er ny CT «opptjent» etter at ny reise bestilles.
     
    Maggie liker dette
  16. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    461
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, sånn har det iallefall vært før. Man kan jo håpe at det kan gå om man treffer den rette agenten
     
  17. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har vært litt ute av loopen pga. situasjonen det siste året. Fikk nylig kansellert en TK C tur. Har et par uker på meg til å finne et alternativ for å beholde CT'en.

    Hva er egentlig mulighetene nå om dagen? Tenker det tryggeste blir å bestille en tur på vårparten neste år. Har forstått det slik at hverken Thai eller Singapore er tilgjengelige, så er skralt med F muligheter. Med utgått CT blir jo heller ikke LH F et alternativ. Ser en del har fått booket NH F, men vi er to, så det kan kanskje bli vanskelig.

    Finnes det muligheter for F jeg ikke tenker over, og hvilke selskaper med C burde jeg sjekke for vårtur? Er EVA fortsatt mulig å bestille? Vi er svært fleksible på reisemål, relativt fleksible på tidspunkt.
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,710
    Likes mottatt:
    6,728
    Bonuspoeng:
    183
    Det legges ut to seter i NH F 355 dager fram i tid på tirsdager, onsdager og torsdager ganske ofte.
     
    tobeornot999, Xflipper, Mbj and 2 others like this.
  19. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Takker! Ser hverken United eller Expertflyer gir søkemuligheter så langt frem i tid, hvilke sider burde jeg benytte?
     
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,710
    Likes mottatt:
    6,728
    Bonuspoeng:
    183
    Betalt Awardfares skal fungere
     
    Mbj liker dette

Del denne siden