Tidligere var fristen for endring og kansellering «én virkedag før», som i praksis betød frem til kundeservice stengte kvelden i forkant. I løpet av de siste årene er vilkårene endret til å være «opptil 24 timer før», så ville ikke satset for mye på at dette fortsatt går.
24 t før er mi erfaring. Gjorde ei endring på ei reise 24,5t før avreise i slutten av 2019 og då kommenterte agenten muntert "you just made it"
Ja, det pleier å stemme bra om man ser bort fra flyvninger med Air Canada og diverse partnere utenfor Star Alliance.
Ok, takk for svar! Ble litt skeptisk når jeg så det var kun aeroplan som hadde tilgjengelig men da får jeg vel prøve!
Hei Trenger noen erfarne øyner. Har en CT fra 2019 som jeg ikke fikk brukt i fjor og fikk den tilbake med utvidet mulighet. copy paste på samme tur i år. Ser ut som den også ryker pga covid. ankomst Frankrike retur fra Spania. Jeg har søkt her inne uten at jeg klarer å finne svaret. Slik jeg leser det inne på SAS sin FAQ sine så står det at om utenriksdep fraråder deg å reise til landet så får jeg utgått voucher tilbake og har 30 dager på meg til å booke ny. Så til spørsmålet: kan jeg kun booke til samme plass? kun endring av dato eller kan jeg reise hvor jeg vil da og når jeg vil?
Du kan booke til hvor som helst. Det samme hvis sas/star alliance partner kansellerer flyvninger eller hvis du tester positivt for covid 19 rett før flyvning. Når det gjelder kansellering pga reiseråd fra UD så må avreisedato være før sluttdato for reiserådet (p.t. 15. Mai, men det forlenges jo hele tida)
Jeg ser mye diskusjon herinne ang. ombooking og kansellering, men mye dreier seg om spesialregler relatert til til korona. Hvordan er de vanlige regler dersom man bestiller CT bonus reise. Er det mulighet for ombooking, også selvom CTen i mellomtiden har gått ut?
Under normale omstendigheter vil enhver frivillig ombooking føre til at utløpt CT forsvinner. Man må da enten betale full poengpris eller legge på en ny.
Nei. Bortsett fra at noen har fått til å bytte fra business til first gjennom gammel dansk kundeservice og om dette er mulig etter at SAS byttet leverandør for tjenesten tror jeg ingen vet enda. Dette forutsatte at man ikke byttet flight, dvs. at man for eksempel allerede hadde billetter i biz FRA-IAH med LH og så "oppgraderte" til F når LH slapp seter 14 dager før.
La merke til denne nederst på amex fakturaen Endret poenginntjening ved kjøp av flybilletter på sas.no Fra og med den 1. juli 2021 tar vi bort den utøkede poenginntjeningen ved kjøp av flybilletter på sas.no Det betyr at du får 20 Ekstrapoeng per 100 kr på alle kjøp.
Svenskene fikk vel tilgang til denne Amex loungen på ARN som erstatning? Får vi nordmenn noe som helst plaster på såret?
Takk for tipset. Da slutter jeg å bruke det kortet på sas.no og går over til å bruke sasmc premium isteden.
Siden SAS ikke lar oss legge til nye kort i appen, så er det bare SAS MC som ligger inne hos meg. Så det er det kortet jeg bruker uansett. Men, da gidder jeg ikke mas mer for å få lagt inn Amex i appen..
Jeg har forsøkt å booke billetter i C med Air Canada, men CT-telefonen ser ikke ut til å finne billetter i C, selv om disse kommer opp med Award Fares (Aeroplan). Har ringt et par ganger med samme resultat. Leg det er snakk om er til og fra Honolulu. Er det noen andre som har erfaringer med at tilgjengeligheten med Air Canada er begrenset sammenlignet med det som vises i Award Fares?
Kan tenkes at Air Canada har bedre tilgjenlighet for sine egne/Aeroplan medlemmer enn for Star Alliance medlemmer. Slik at billettene du ser er bookbare med Aeorplan men ikke Eurobonus. Det burde være mulig dobbeltsjekke dette ved å f.eks søke etter samme billetter på United sin søkemotor