SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Dagen før pleier å gå greit
     
    interface87 liker dette
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,941
    Likes mottatt:
    5,727
    Bonuspoeng:
    183
    Tidligere var fristen for endring og kansellering «én virkedag før», som i praksis betød frem til kundeservice stengte kvelden i forkant. I løpet av de siste årene er vilkårene endret til å være «opptil 24 timer før», så ville ikke satset for mye på at dette fortsatt går.
     
    interface87 liker dette
  3. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    815
    Likes mottatt:
    3,289
    Bonuspoeng:
    93
    24 t før er mi erfaring. Gjorde ei endring på ei reise 24,5t før avreise i slutten av 2019 og då kommenterte agenten muntert "you just made it" :)
     
  4. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    674
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det har jeg aldri klart. Jeg har bare endret dato når jeg ser at det er ledig i Business.
     
  5. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Kan vi booke aeroplan tilgjengelighet?
     
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,941
    Likes mottatt:
    5,727
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det pleier å stemme bra om man ser bort fra flyvninger med Air Canada og diverse partnere utenfor Star Alliance.
     
  7. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, takk for svar! Ble litt skeptisk når jeg så det var kun aeroplan som hadde tilgjengelig men da får jeg vel prøve!
     
  8. leggisar

    leggisar Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei
    Trenger noen erfarne øyner. Har en CT fra 2019 som jeg ikke fikk brukt i fjor og fikk den tilbake med utvidet mulighet. copy paste på samme tur i år. Ser ut som den også ryker pga covid. ankomst Frankrike retur fra Spania. Jeg har søkt her inne uten at jeg klarer å finne svaret. Slik jeg leser det inne på SAS sin FAQ sine så står det at om utenriksdep fraråder deg å reise til landet så får jeg utgått voucher tilbake og har 30 dager på meg til å booke ny. Så til spørsmålet: kan jeg kun booke til samme plass? kun endring av dato eller kan jeg reise hvor jeg vil da og når jeg vil?
     
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,622
    Likes mottatt:
    6,621
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan booke til hvor som helst. Det samme hvis sas/star alliance partner kansellerer flyvninger eller hvis du tester positivt for covid 19 rett før flyvning. Når det gjelder kansellering pga reiseråd fra UD så må avreisedato være før sluttdato for reiserådet (p.t. 15. Mai, men det forlenges jo hele tida)
     
    leggisar liker dette
  10. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg ser mye diskusjon herinne ang. ombooking og kansellering, men mye dreier seg om spesialregler relatert til til korona.
    Hvordan er de vanlige regler dersom man bestiller CT bonus reise. Er det mulighet for ombooking, også selvom CTen i mellomtiden har gått ut?
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,941
    Likes mottatt:
    5,727
    Bonuspoeng:
    183
    Under normale omstendigheter vil enhver frivillig ombooking føre til at utløpt CT forsvinner. Man må da enten betale full poengpris eller legge på en ny.
     
  12. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Supert. Tusen takk for svar.
     
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,622
    Likes mottatt:
    6,621
    Bonuspoeng:
    183
    Nei. Bortsett fra at noen har fått til å bytte fra business til first gjennom gammel dansk kundeservice og om dette er mulig etter at SAS byttet leverandør for tjenesten tror jeg ingen vet enda. Dette forutsatte at man ikke byttet flight, dvs. at man for eksempel allerede hadde billetter i biz FRA-IAH med LH og så "oppgraderte" til F når LH slapp seter 14 dager før.
     
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,253
    Likes mottatt:
    21,969
    Bonuspoeng:
    183
    La merke til denne nederst på amex fakturaen :(

    Endret poenginntjening ved kjøp av flybilletter på sas.no
    Fra og med den 1. juli 2021 tar vi bort den utøkede poenginntjeningen ved kjøp av flybilletter på sas.no Det betyr at du får 20
    Ekstrapoeng per 100 kr på alle kjøp.
     
  15. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,634
    Likes mottatt:
    7,610
    Bonuspoeng:
    183
    Svenskene fikk vel tilgang til denne Amex loungen på ARN som erstatning? Får vi nordmenn noe som helst plaster på såret?
     
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,622
    Likes mottatt:
    6,621
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tipset. Da slutter jeg å bruke det kortet på sas.no og går over til å bruke sasmc premium isteden.
     
    Storbaba, EndreD and tobeornot999 like this.
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,448
    Bonuspoeng:
    293
    Siden SAS ikke lar oss legge til nye kort i appen, så er det bare SAS MC som ligger inne hos meg. Så det er det kortet jeg bruker uansett. Men, da gidder jeg ikke mas mer for å få lagt inn Amex i appen..
     
  18. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43

    Utløp 31/12. Hadde 2 stk.. Elite.
     
  19. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har forsøkt å booke billetter i C med Air Canada, men CT-telefonen ser ikke ut til å finne billetter i C, selv om disse kommer opp med Award Fares (Aeroplan). Har ringt et par ganger med samme resultat.

    Leg det er snakk om er til og fra Honolulu. Er det noen andre som har erfaringer med at tilgjengeligheten med Air Canada er begrenset sammenlignet med det som vises i Award Fares?
     
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,634
    Likes mottatt:
    7,610
    Bonuspoeng:
    183
    Kan tenkes at Air Canada har bedre tilgjenlighet for sine egne/Aeroplan medlemmer enn for Star Alliance medlemmer.
    Slik at billettene du ser er bookbare med Aeorplan men ikke Eurobonus.

    Det burde være mulig dobbeltsjekke dette ved å f.eks søke etter samme billetter på United sin søkemotor
     

Del denne siden