Routing til Australia - og hvor søker man?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av kaijoar, 29. mars 2021.

  1. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!

    Må spørre om litt hjelp her, siden reglene i "gamet" åpenbart har endret seg litt det siste året (spesielt på grunn av at SAS sitt bookingverktøy er borte), og jeg ikke har fulgt med på noen av endringene. Jeg har ikke fulgt med i denne verdenen siden Covid ankom, og oppdaget plutselig at CT straks går ut.

    Har en CT og 365k poeng å svi av, og målet er å enten reise til Australia i C (F kan være aktuelt ved riktig routing og kjøp av ekstrapoeng) i perioden 26. desember 2021 og ut februar 2022, eller å bestille en bonusreise i C/F til Tokyo i januar neste år for så forandre denne litt senere i år når vårbillettene har begynt å slippes (ref. post her om at SAS har åpnet for å endre CT-bestillinger kostnadsfritt innenfor samme prisklasse)

    Så de to tingene jeg lurer på er:

    1. Hvor søker jeg mest effektivt etter bonusreiser i dag, nå som bookingverktøyet til SAS er borte? Har forsøkt United sitt verktøy uten stort hell.

    2. Hvilke routinger kan være aktuelle til Australia i denne perioden? Er ikke spesielt gira på å fly med TK eller TG, og på United sin søkemotor er det bare de alternativene jeg får opp. Det aller meste går an, men håper også å unngå kinesiske selskaper.

    Tusen takk for all hjelp :)
     
    McBuljo liker dette
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,897
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok ingen enkle svar her. Prøver meg på en svært forkortet versjon:
    1. fortsett å bruke united. «Saver award» er det du må se etter. Søk gjerne på enkeltstrekninger (FRA-HKG, SIN-SYD etc) i stedet for hele strekket
    2. Kjøp abbonement på Awardfares.com. Kjør samme metodikk, søk opp enkeltstrekninger. 3. Ring flere ganger til SAS for å sjekke booking. Hvis du ikke er fornøyd, legg på og ring igjen. Det kalles agentrulett, og du får ulike svar fra ulike agenter
     
    Leon, kaijoar and Wiolenze like this.
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Eg vil tru det er vanskelig å finne fly til Australia pt. Landet er vel meir eller mindre stengt for innreise? Eg leita litt med Awardfares etter BR TPE-MEL, men utan hell.
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    1. ingen verktøy er perfekte. Det er bare CT telefonen som har svaret på hva du kan booke. Men med Lifemiles, air canada og ana sine bonsubilettsøk kan du få god peil på hva som er tilgjengelig.

    2. gå til tråden, vellykkede CT bookinger. Der ligger det masse eksempler på bookinger som gir deg ideer om mulige reiseruter, med mellomlandinger.

    Selv booket jeg for Mars 22. Med utgående CT kan min booking forandres, på flighter, men ikke avreise og ankomstpunkter.

    Jeg flyr via Seoul med Asiana til Sydney. Det eneste jeg fant på de aktuelle datoene mine for 2 pers til Sydney i biz var Asiana. Andre flyselskap slipper 1 billett. eller ikke biz. Fra europa til Seoul er det endeløse muligheter, du må søke på datoer og vurdere selv hvilke selskaper og tidspunkter som passer deg.
     
    kaijoar and trygveat like this.
  5. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Takker og bukker for alle svar så langt! Setter stor pris på det, merker at halvannet år med lite reisefokus har tært kraftig på kunnskapene.

    Har jeg forstått det riktig, er SQ helt ute om dagen? Drømmen er selvfølgelig å ta med samboeren på SQ C eller F og gjenoppleve mine beste opplevelser, men det kan hende det får vente...
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    SQ er ikke bookbar per nå. hvem vet hva som skjer i fremtiden. Er du avansert, sørger du for at bookingen din i etterkant kan flyttes over til SQ på aktuelle ruter,/mellomlandinger. men det krever litt oversikt, og du bør nok uansett booke en reise du vil reise, sånn at du har den, og se på eventuelt SQ osv som en fin bonus.
     
    kaijoar liker dette
  7. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    TG er for øvrig kun bookbar intra-Asia pt ettersom de er under rekonstruksjon ifm potensiell konkurs så de kan ikke bookes selv om du ser tilgjengelighet f.eks. hos United.
     
    kaijoar liker dette
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,897
    Bonuspoeng:
    183
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Har pr. nå sett at både Asiana og ANA har greit tilgang til bonusseter til Australia. Så disse to selskapene er kanskje løsningen.
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    kaijoar liker dette
  11. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer at ANA kun slipper ett sete til SYD, og Asiana slipper to. Det er eneste Biz alternativene per i dag for våren 2022.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel fordi ingen får komme inn i Australia? Bortsett fra landets egne borgere da.
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Vi må vel få håpe og tro at Australienske myndigheter ønsker litt mer en 4AUS i skatteinntekter fra turistnæringen i 2022? Og faktisk letter litt på innreisereglene?
     
    RoadKing liker dette
  14. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Det er meget mulig. Men det er i alle fall mulig å booke bonusreise til Australia med dem. Så får man vente og se om det er mulig å reise inn i Australia som turist feb./mars 2022 eller ikke. Det er alltid kjekt å ha noe å se litt frem til.
     
    RoadKing liker dette
  15. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    I tillegg flyr Air Canada til både SYD og BNE direkte fra YVR.
    ...men her slippes det ikke mye i BIZ etter hva jeg har erfart...
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener bestemt at det stod på SAS sine hjemmesider at bookinger til Australia via USA ikke var lov før. Kan ikke finne det i teksten i dag.

    Selv ble jeg tilbudt den reisen da jeg booket til Australia, men takket pent nei.

    Er det noen som faktisk har fått booket via YVR til Australia?
     
  17. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Noen av disse strekkene har blitt sluppet sporadisk for deretter å forsvinne igjen. Det samme kan man oppleve med United sine flyvninger fra SFO og LAX retning Stillehavet og Oceania. Men sjelden.

    Et eksempel er 30.mars 2022, YVR-SYD. Any takers?
     
    1884derby liker dette
  18. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått booket OSL-LHR-YVR-AKL
    ....men den ble tatt av pandemien

    Har fulgt med på AC over Stillehavet en stund, og min erfaring er at det slippes svært lite i BIZ....og enda mindre med United
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden